KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Zijn er hier meer die dit probleem hebben meegemaakt..? Haal gister de motor uit de schuur om lekker te gaan rijden zie ik gelijk vocht achter mijn tellerunit. Wil ik wegrijden motor in de limpmodus en dus alle storingen die je maar kunt verzinnen komen voorbij.. Echt zuur!! Dealer even gebeld en als eerste advies de min pool er 2 min afhalen maar helaas geen resultaat!!
Hmmz, mag natuurlijk niet gebeuren.
Maar dan ben ik wel blij met mijn geïsoleerde garage.
 
Zijn er hier meer die dit probleem hebben meegemaakt..? Haal gister de motor uit de schuur om lekker te gaan rijden zie ik gelijk vocht achter mijn tellerunit. Wil ik wegrijden motor in de limpmodus en dus alle storingen die je maar kunt verzinnen komen voorbij.. Echt zuur!! Dealer even gebeld en als eerste advies de min pool er 2 min afhalen maar helaas geen resultaat!!

Zelfde dash als mijn 1090R.
Had ook last van vocht, zonder gezeur onder garantie een nieuwe unit gekregen.
 
Deze morgen slikte mijn paardje toch ff toen ik wou starten... had er duidelijk niet veel zin in. 2 keer mogen proberen en dan een beetje hees gebrom tot een en ander op temperatuur was.
 
Winter, vermoed ik.

Het starten was vorige winter ook af en toe, het hese herinner ik me ook nog vaag.
 
Aanstaande dinsdag een proefrit ingepland met een occasion, ik ben benieuwd :)
Gelijk ook maar even met een 790 duke om te kijken wat mij beter ligt :)
 
Ik zag laatst tijdens het poetsen dat er een montagepunt van het ruitje uitgebroken was
Nu ben ik aan het kijken voor een andere en hoop dat ik hier wat advies kan krijgen
De verschillende ruitjes die ik vond zijn: originele maar vind ik best duur voor de kwaliteit
Puig heb ik al eens gehad en man man wat een lelijk ding
Vstream schijnt goed te zijn maar erg duur
Mra ziet er leuk uit en goedkoop maar geen idee hoe de windbescherming is
Powerbronze schijnt ook niet zo lekker te passen
Dus iemand ervaring met verschillende ruitjes?
 
Aanstaande dinsdag een proefrit ingepland met een occasion, ik ben benieuwd :)
Gelijk ook maar even met een 790 duke om te kijken wat mij beter ligt :)
790 Duke is alsof je een mountainbike met 110 pk hebt. Echt een fantastisch blokje en het gaat als een banaan. Leuk voor korte ritten, maar je kunt er niet echt ontspannen lange afstanden mee rijden zoals met een 1290 SDGT.

Rijd dan voor de gein ook even op een 790 Adventure R, vind ik persoonlijk leuker rijden.
 
Zijn er hier meer die dit probleem hebben meegemaakt..? Haal gister de motor uit de schuur om lekker te gaan rijden zie ik gelijk vocht achter mijn tellerunit. Wil ik wegrijden motor in de limpmodus en dus alle storingen die je maar kunt verzinnen komen voorbij.. Echt zuur!! Dealer even gebeld en als eerste advies de min pool er 2 min afhalen maar helaas geen resultaat!!
Heb ik ook gehad, tijdens mijn vakantie vorig jaar. In Oostenrijk, alle foutmeldingen die je kan bedenken kwamen voorbij. Nieuwe tellerunit a 600 euro en het is weer klaar. Ging bij mij umsonst ivm de verlengde garantie.
 
Komt er wel eens een actie van de verlengde garantie of doet men daar niet aan.

Andere actie zie ik regelmatig maar de verlengde garantie nog niet.
 
Komt er wel eens een actie van de verlengde garantie of doet men daar niet aan.

Andere actie zie ik regelmatig maar de verlengde garantie nog niet.
een jaar of 4 geleden was er een actie waar je voor half geld de garantie kon verlengen, sindsdien heb ik die actie niet meer gezien
 
Voor het remprobleem?
Ja schijven waren weer krom. Deze keer hebben ze het wiel afgedraaid. Duurde wel een week. Ik begon wel weer mijn KTM te waarderen na een weekje op de MT07 :P

Helaas komt het uitvallen bij het stoplicht nog voor. De eerste rit na werk bij het 1e stoplicht viel hij al uit. Ook van de week gehad toen ik terug ging schakelen net voor een bocht. Iemand een oplossing hiervoor? Dit begint echt vervelend te worden.
Ik had het al aan de dealer doorgegeven maar het probleem blijft steeds voorkomen.
 
Helaas komt het uitvallen bij het stoplicht nog voor. De eerste rit na werk bij het 1e stoplicht viel hij al uit. Ook van de week gehad toen ik terug ging schakelen net voor een bocht. Iemand een oplossing hiervoor? Dit begint echt vervelend te worden.
Ik had het al aan de dealer doorgegeven maar het probleem blijft steeds voorkomen.
Bij mij (2019 model) slaat de motor tijdens de eerste paar honderd meter, koud uit de garage, bij het de wijk uitrijden wel eens af als ik het gas dicht heb en de koppeling in. Dit is niet afhankelijk van de buiten temperatuur en was er ook al voor de 1000km beurt, en heb dit ook gemeld. Ze hadden wat gereset, maar echt geholpen heeft het niet. De software zou dus eigenlijk wat meer moeten "choken" bij koude motor. Nu probeer ik dat met de hand te doen...
 
Wat doen ze precies bij de 1.000km beurt?
Vandaag mijn 2019 SDGT opgehaald. Omdat er 600km op stond afgesproken dat ze direct maar die 1.000km service zouden doen omdat ik deze week nog met de motor naar Spanje vertrek.

Bij aflevering navraag gedaan of dit gebeurd was, ja dit is gedaan.
Lekker 200km naar huis gereden. Thuis eens rustig alle menutjes doorlopen, en wat schetst mijn verbazing, service over 200km.
Boekje gecontroleerd, ook niets afgestempeld....

Dus simpelweg niet gedaan. :(
 
Wat doen ze precies bij de 1.000km beurt?
Vandaag mijn 2019 SDGT opgehaald. Omdat er 600km op stond afgesproken dat ze direct maar die 1.000km service zouden doen omdat ik deze week nog met de motor naar Spanje vertrek.

Bij aflevering navraag gedaan of dit gebeurd was, ja dit is gedaan.
Lekker 200km naar huis gereden. Thuis eens rustig alle menutjes doorlopen, en wat schetst mijn verbazing, service over 200km.
Boekje gecontroleerd, ook niets afgestempeld....

Dus simpelweg niet gedaan. :(

Kijk eens online op basis van je VIN? Dit zou wel echt heel slecht zijn als het niet gebeurd is!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan