KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

bij mij (eerste serie koffers) is er een keer een afdekkap afgewaaid bij het inhalen, is de bevestiging daarvan ook verbeterd in versie twee?
of moeten we nog steeds rustig inhalen met de koffers eraan?
 
1590691021916.png


1590691039973.png


Alleen nog ff t blauwe lipje vervangen voor een zwarte. Op de foto lijkt de telefoon iets scheef te zitten maar in werkelijkheid zit die kaars recht. Had m eerder op mn stuur maar vind dit een hele verbetering voor navigeren.
 
Daar zit de GPS bij de 'ouwe' ook, heeft de nieuwe geen voorziening meer?
Je telefoon lijkt recht, volgens mij staat je dash scheef ;) :P
 
Je telefoon lijkt recht, volgens mij staat je dash scheef ;) :P

Scherp, zit die ook heel iets haha, mn dash zit met 3 schroefjes ipv 4 vast. Rechtsboven mist het rubbertje waarmee hij bevestigd word. Deze was stuk en heb ik moeten bestellen. Voorlopig dus maar even met 3 schroefjes.

Hoe heb je die quadlock houder aan de GPS-beugel vastgemaakt?
Vrij simpel, in de beugel zit een gaatje. Middelste boutje uit de Quadlock gedraaid (M5), vervangen voor een iets langere, en aan de achterzijde met een ringetje en moertje weer vastzetten.
 
Heren, ik heb een ABS Race-Dongel gekocht om de ABS Super-Motardstand te onthouden na contact uit.

- MTC uit onthoud hij wel
- ABS Super-Motardstand reset nog steeds naar default Road na contact uit/aan

Iemand een idee ?
 
Zonet de fuel-dongles geplaatst. Groot verschil, plots kan ik 90km/h in 5de rijden, en zonder gebonk accelereren. Ongehoord haha 🤣 .
Heb nog geen uitgebreide testrit kunnen doen, maar in de 10km die ik er nu mee gereden heb is het verschil duidelijk merkbaar in de
lagere toeren ( -3500tr/min) . Wordt vervolgd.
Toch zojuist nog wat door enkele stadscentrum 'gecruist' , motor rijdt gemakkelijker en kan dieper in toeren zakken.
Ook heb ik de indruk dat als je snel doorschakelt en onder de 3a4000tr blijft de motor sneller accelereerd, voelt beetje sterker aan nu.
De lamba's heb ik laten zitten, hinderen niet.
 
Afgelopen 2 dagen voortdurend gestoord door de melding 'Front brake switch!'. Reset en na een tijdje opnieuw. Daardoor werkt de cruise control niet meer. Remlicht werkt wel zoals het hoort gek genoeg. Nieuwe switch kost 45 euro. Het is met kabeltje 1 geheel en loopt door tot ergens onder de tank dus even snel vervangen zit er ook niet in.
 
Het kan inderdaad ook best iets anders zijn, ik ga de switch eerst eens doormeten en de aansluiting checken. Hij klikt nog wel namelijk bij intrekken van de rem. Het gekke is dat tijdens het rijden de melding (de gele driehoek) af en toe ook weer verdwijnt. Dan ziet hij de switch dus opeens weer. Maar het aantal keren uitvallen neemt wel steeds vaker toe. Uiteraard heb ik de switch en de remhendel al goed schoongemaakt.
 
Bij auto's zijn die schakelaars vaak dubbel uitgevoerd, en dienen ze dus beide te werken voor de cruise control. Daarom kan het wel zo zijn dat je remlicht wel werkt.

Een ander (gek) vraagje; wie heeft er op zijn 2019 GT (dus met het TFT scherm) een snelheid gezien boven de 250kmh? Afgelopen weekend was ik een beetje aan het ouwehoeren met mn vrouw, zij in de auto, ik op de motor. Het viel me toen op dat mn teller stopte bij 250 maar de toerenteller nog wel opliep. Of ik heb niet goed gekeken, of mijn teller stopt met oplopen vanaf 250?

Gelijk kan ik de vraag beantwoorden over onstabiliteit op snelheid, ik had 0 problemen, lag vlijmscherp op de weg. Enige wat even gek voelde was de 'vieze' lucht toen ik 250 reed en de vrouw me nog inhaalde 😂
 
Hah, van zo'n ding ben ik ooit eens geschrokken toen ik nog met m'n cagiva raptor 1000 onderweg was..
 
na alle positieve posts ook maar de Redline stekkers+plugs besteld
ben benieuwd naar het verschil :P
 
Na lang twijfellen en testritjes maken met de h2 sx se en de superduke gt toch besloten om voor de duke te gaan. Zat toch lekkerder en de h2 vond ik toch wat te sportief voor mijn polsen. Nu duurt het helaas 6 weken nog voor hij binnen is 😢 ik zal later een foto plaatsen
 
Terug
Bovenaan Onderaan