KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Gisteren een LED geplaatst in de koplamp. Serieuze bak licht en past nu ook mooi bij de kleur van de bochtenverlichting. 's Avond nog even een rondje in het donker gereden. Ik vind het echt een meerwaarde hebben. De set is van Hilox (klik) en wordt geleverd met extra blok om evt storingen te voorkomen. Deze heb ik niet gemonteerd: de BC geeft tot nu toe geen foutmeldingen. Omdat ik zo blij was als een kind met Sinterklaas toen het pakketje er was heb ik helaas geen voor/na foto's gemaakt... Wel een 'na' en eentje in het donker.
 

Bijlagen

  • C940C912-D945-44A7-8741-6D87184FEC22.JPG
    C940C912-D945-44A7-8741-6D87184FEC22.JPG
    431,6 KB · Weergaven: 24
  • IMG_4668.jpg
    IMG_4668.jpg
    405,6 KB · Weergaven: 24
Nog even een vraag. Het valt mij op dat wanneer de motor uitschakel, dat na 1 minuut het achterlicht even éénmalig opflitst. Heeft dat te maken met de startonderbreker o.i.d.? Nu ik de koplamp met LED heb uitgevoerd doet die ook mee. Dat was gisteren even schrikken in het donker...:?
 
Gisteren een LED geplaatst in de koplamp. Serieuze bak licht en past nu ook mooi bij de kleur van de bochtenverlichting. 's Avond nog even een rondje in het donker gereden. Ik vind het echt een meerwaarde hebben. De set is van Hilox (klik) en wordt geleverd met extra blok om evt storingen te voorkomen. Deze heb ik niet gemonteerd: de BC geeft tot nu toe geen foutmeldingen. Omdat ik zo blij was als een kind met Sinterklaas toen het pakketje er was heb ik helaas geen voor/na foto's gemaakt... Wel een 'na' en eentje in het donker.
Netjes :)

Past die lamp ook makkelijk in de koplampbehuizing en ging alles weer goed dicht?
 
Past die lamp ook makkelijk in de koplampbehuizing en ging alles weer goed dicht?

Jazeker, niks aan de hand. Ik heb de behuizing niet los hoeven halen. Vanaf de achterzijde kun je gewoon bij de H4 komen. De montageplaat (met die drie hoekjes) van de lamp kun je los halen en als je die eerst monteert en het beschermingsrubber er ook weer op zet, dan kun je met wat beleid die LED zo vastklikken. Het omvormertje moet dan nog even een plekje krijgen. Die heb ik getiewrapped aan de kabelboom rechts bij het balhoofd.
 
Jazeker, niks aan de hand. Ik heb de behuizing niet los hoeven halen. Vanaf de achterzijde kun je gewoon bij de H4 komen. De montageplaat (met die drie hoekjes) van de lamp kun je los halen en als je die eerst monteert en het beschermingsrubber er ook weer op zet, dan kun je met wat beleid die LED zo vastklikken. Het omvormertje moet dan nog even een plekje krijgen. Die heb ik getiewrapped aan de kabelboom rechts bij het balhoofd.

Jaren geleden al 2 van dat soort lampen gemonteerd in de krappe dubbele koplampbehuizing van mijn toenmalige motor, en werkt nog steeds feilloos (die motor heeft mijn broer nu). Mooie bak licht. Geen fans voor koeling en past gewoon goed. Alleen die blokjes moet je wegwerken maar dat is ook geen probleem.
 
Nog even een vraag. Het valt mij op dat wanneer de motor uitschakel, dat na 1 minuut het achterlicht even éénmalig opflitst. Heeft dat te maken met de startonderbreker o.i.d.? Nu ik de koplamp met LED heb uitgevoerd doet die ook mee. Dat was gisteren even schrikken in het donker...:?

Zou kunnen dat het een soort ‘ storingsmelding ‘ is.
( maar zeker weten doe ik dat niet)
Had van de winter een kapotte accu en toen brandde het achterlicht continue als ik de lader eraan hing.
 
Achterlicht flitst inderdaad even.
Misschien net voordat de spanning echt wegvalt of zo.

Hij doet het gewoon altijd, sinds nieuw.
 
Vraagje, sinds gisteren heb ik een topkoffer. Echter hebben ze ook de jaarlijkse beurtje gedaan.
Ik ging vandaag even rijden en liet even het stuur los op 80km/u en rond de 70 begint de stuur te wiebelen. Ik heb dit meerdere malen gereproduceerd op verschillende wegen.
Komt dit door de topkoffer?
 
Vraagje, sinds gisteren heb ik een topkoffer. Echter hebben ze ook de jaarlijkse beurtje gedaan.
Ik ging vandaag even rijden en liet even het stuur los op 80km/u en rond de 70 begint de stuur te wiebelen. Ik heb dit meerdere malen gereproduceerd op verschillende wegen.
Komt dit door de topkoffer?
Kan best de topkoffer zijn,
Gemakkelijk te testen, ritje zonder...
 
En toen ging je achterlicht branden,heel bijzonder

Met de acculader eraan zoals ik al eerder schreef.
De strekking is dus dat het achterlicht ( even opflitsend dan wel continue brandend ) reageert op dingen die ongewoon zijn ten opzichte van het fabrieksmatige.
 
Kort gegoogled.. achterlicht flitst wel degelijk even net voor de elektronica echt afsluit / spanning af gaat.

Niet zelf geprobeerd, maar tot die tijd zou het kunnen dat bv ook de signaallichten het nog doen.
 
Kort gegoogled.. achterlicht flitst wel degelijk even net voor de elektronica echt afsluit / spanning af gaat.

Niet zelf geprobeerd, maar tot die tijd zou het kunnen dat bv ook de signaallichten het nog doen.
Maar er wordt gezegd dat het achterlicht blijft branden met de lader er op
 
Dat is een andere vraag en kan ik niet verklaren. Mijne doet het niet, ik heb ook geen LED koplamp.
Elektronica doet soms rare dingen.
 
Vraagje, sinds gisteren heb ik een topkoffer. Echter hebben ze ook de jaarlijkse beurtje gedaan.
Ik ging vandaag even rijden en liet even het stuur los op 80km/u en rond de 70 begint de stuur te wiebelen. Ik heb dit meerdere malen gereproduceerd op verschillende wegen.
Komt dit door de topkoffer?

Topkoffer is killing voor de stabiliteit, mijn 1090R werd er een zwabber fiets van.
Nu op de 1290R Adv gebruik ik een bagage net om de rugzak vast te zetten, iets omslachtiger maar veel fijner rijden.
 
Mijn GT vandaag weer opgehaald:
- Koplamp afgesteld (heeft vanaf dag 1 te hoog gestaan, goede 'afleverbeurt' geweest van Goedhart)
- Updates uitgevoerd (stonden ook al open sinds dag 1)
- Preload adjuster gerepareerd, geen idee wat ze gedaan hebben maar het werkt weer
- Voorvork keerring vervangen, er was zoveel olie uitgelopen dat de remblokken ook gaar waren
- Nieuw achterbandje (Angel GT II)
- Oliewissel

Mijn kilometerstand is nu net over de 10.300km. Kan er weer even tegen aan.
Heb wel het idee dat de vering nu heel anders is, dan voor ik m weg bracht. Maar heb natuurlijk ondertussen ook 1.000km op een Duke 790 gereden, dus kan ook zijn dat mijn 'geheugen' mij in de steek laat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan