KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik wilde eigenlijk mijn huidige GT inruilen en een nieuwe GT kopen in 2021, maar de dealer zei dat in 2022 pas een nieuwe GT zou komen in verband met euro 5.
Ook vertelde ze me dat KTM nog speciaal in 2021 een aantal model 2020 euro 4 gingen produceren met een speciale korting daarop.
Dus ik wacht nog even op de Euro 5 model.
 
Top op heden kwam er toch telkens 1 jaar na introductie van een nieuwe SDR, een nieuwe SDGT uit?
En de SDR gen 3 is inmiddels al aangepast voor Euro5 en de nieuwe SDGT was dat ook al, dus ik vermoed dat de SDGT iig dit jaar gelanceerd zal worden.
 
Ik wilde eigenlijk mijn huidige GT inruilen en een nieuwe GT kopen in 2021, maar de dealer zei dat in 2022 pas een nieuwe GT zou komen in verband met euro 5.
Ook vertelde ze me dat KTM nog speciaal in 2021 een aantal model 2020 euro 4 gingen produceren met een speciale korting daarop.
Dus ik wacht nog even op de Euro 5 model.
Dan moeten ze dus voor 31 december 2020 op naam zijn gezet om in 2021 deze nieuwe modellen met 0 km nog te mogen verkopen.

Ben heel benieuwd. Dat mag dan wel een flinke korting zijn en dat vinden kopers uit 2019 of 2020 niet heel erg leuk.
 
Als ik het goed begrijp en lees in onderstaand artikel, krijgen ze uitstel tot 31 december 2021.


En dan komt er zo wie zo algemeen een flinke korting vanwege verkoop huidige voorraad Euro 4 motoren.
 
V3 250mm homologated zwart met oranje tip en etched logo. Dit is de stilste variant aangezien ik ook veel in Duitsland rij.
Koste nu 400 euro maarja daar komen dus nog die invoerkosten bij neem ik aan
Toevallig de mijne deze week binnen gekregen.
Is inderdaad volgens AR gehomologeerd, maar of onze Duitse Uniform vrienden daar van onder de indruk zijn ?
Vermoed dat ik voor ritjes in Eifel e.d. toch maar mijn originele demper gebruik.
Van namiddag ga ik de AR eens monteren, ben benieuwd.
 

Bijlagen

  • 20210116_103517.jpg
    20210116_103517.jpg
    253,6 KB · Weergaven: 16
Er is op een Duits Ktm forum een heel topic over AR uitlaten (kan het straks wel even opzoeken bij eventuele interesse). Zo zijn er mensen die zelf metingen hebben uitgevoerd (die zijn uitgevoerd volgens de regels) en kwamen op andere waardes dan AR zelf.

Ze hebben van een aantal uitlaten ook al de e keur ingetrokken (de 170mm dacht ik en nog 1). Mooie dingen maar ik heb het idee dat het niet helemaal goed zit met die dingen.. al geloof ik wel dat zo’n 250mm aan de regels zal voldoen.
 
Er is op een Duits Ktm forum een heel topic over AR uitlaten (kan het straks wel even opzoeken bij eventuele interesse). Zo zijn er mensen die zelf metingen hebben uitgevoerd (die zijn uitgevoerd volgens de regels) en kwamen op andere waardes dan AR zelf.

Ze hebben van een aantal uitlaten ook al de e keur ingetrokken (de 170mm dacht ik en nog 1). Mooie dingen maar ik heb het idee dat het niet helemaal goed zit met die dingen.. al geloof ik wel dat zo’n 250mm aan de regels zal voldoen.
Ben benieuwd.
Volgens keukenweegschaaltje weegt het ding net geen kilo haha, en erg gehinderd wordt de doorstroming toch ook
niet bij de 250mm variant als ik er inkijk. O-)
 

Bijlagen

  • 20210116_120230 (2).jpg
    20210116_120230 (2).jpg
    100,4 KB · Weergaven: 11
  • 20210116_121012 (2).jpg
    20210116_121012 (2).jpg
    163,2 KB · Weergaven: 11
  • 20210116_121041 (2).jpg
    20210116_121041 (2).jpg
    132,2 KB · Weergaven: 12
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Er is op een Duits Ktm forum een heel topic over AR uitlaten (kan het straks wel even opzoeken bij eventuele interesse). Zo zijn er mensen die zelf metingen hebben uitgevoerd (die zijn uitgevoerd volgens de regels) en kwamen op andere waardes dan AR zelf.

Ze hebben van een aantal uitlaten ook al de e keur ingetrokken (de 170mm dacht ik en nog 1). Mooie dingen maar ik heb het idee dat het niet helemaal goed zit met die dingen.. al geloof ik wel dat zo’n 250mm aan de regels zal voldoen.
Bedoel je deze ?

 
Austin Racing EU road legal slip-on db test - 2020 KTM 1290 Superduke R

Ik heb ook zulke filmpjes gezien en zelfs contact gehad een maker ervan. Bleek uiteindelijk dat zijn db meter niet gecalibreerd was. Je krijgt bij deze uitlaat ook de papieren erbij voor de duitse tuv.
 
Bedoel je deze ?

Ja


Austin Racing EU road legal slip-on db test - 2020 KTM 1290 Superduke R

Ik heb ook zulke filmpjes gezien en zelfs contact gehad een maker ervan. Bleek uiteindelijk dat zijn db meter niet gecalibreerd was. Je krijgt bij deze uitlaat ook de papieren erbij voor de duitse tuv.

Ja zo zijn er veel mensen die testen hebben uitgevoerd. Natuurlijk kan je jezelf afvragen in hoeverre de apparatuur ok is. Zal ook vaak genoeg niet het geval zijn! Het is natuurlijk wel vreemd dat ze uitlaten verkopen met een e keur en deze even later is ingetrokken.

Zijn mooie uitlaten, het is denk ik wel de grens opzoeken. De 1 heeft er moeite mee, de ander niet. :)
 
Toevallig de mijne deze week binnen gekregen.
Is inderdaad volgens AR gehomologeerd, maar of onze Duitse Uniform vrienden daar van onder de indruk zijn ?
Vermoed dat ik voor ritjes in Eifel e.d. toch maar mijn originele demper gebruik.
Van namiddag ga ik de AR eens monteren, ben benieuwd.
E9 goedkeuring.
Is voor Spanje als ik het goed heb.
Duitsland heeft E1 geloof ik.
 
DB:
Een decibels schaal is niet lineair!
Dus bij een kleine verhoging van het cijfer krijg je al een exponentiële verhoging van het volume & de geluidsdruk (&overlast)
Samen met de opvallende kleur kan je er donder op zeggen dat onze oostburen-agenten snel klaar zullen staan om één en ander te controleren vrees ik.
 
DB:
Een decibels schaal is niet lineair!
Dus bij een kleine verhoging van het cijfer krijg je al een exponentiële verhoging van het volume & de geluidsdruk (&overlast)
Samen met de opvallende kleur kan je er donder op zeggen dat onze oostburen-agenten snel klaar zullen staan om één en ander te controleren vrees ik.
Als je herrie wil maken (in Duitsland) kun je maar beter zorgen dat je een goedgekeurde uitlaat erop hebt zitten en dan de dBkiller meenemen in je rugtas ofzo. Mocht je dan staande worden gehouden, kun je na het terugzetten van de dBkiller en het in ontvangst nemen van de bekeuring, iig nog je weg vervolgen. Heb het zelf meegemaakt aan de Moesel.
 
Bij mijn Mivv uitlaat staat in het circeltje E 57.
Dat kan ik echter niet achterhalen....
 
E1 – Germany, E2 – France, E3 – Italy, E4 – Netherlands, E5 – Sweden, E6 – Belgium, E7 – Hungary, E8 – Czech Republic, E9 – Spain, E10 – Yugoslavia, E11 – United Kingdom, E12 – Austria, E13 – Luxembourg, E14 – Switzerland, E16 – Norway, E17 – Finland, E18 – Denmark, E19 – Romania, E20 – Poland, E21 – Portugal, E22 – Russian Federation, E23 – Greece, E24 – Ireland, E25 – Croatia, E26 – Slovenia, E27 – Slovakia, E28 – Belarus, E29 – Estonia, E31 – Bosnia and Herzegovina, E32 – Latvia, E34 – Bulgaria, E37 – Turkey, E40 – Macedonia, E42 – European Community, E43 – Japan, E45 – Australia, E46 – Ukraine, E47 - South Africa
 
Db killer heb ik ook na-besteld. Mn sdgt gekocht met de akra en de-cat (zonder killer) Op marktplaats wordt deze aangeboden vanuit België. Mooi rvs exemplaar gelijkwaardig aan origineel. Past exact in de akra uitlaat voor de KTM.
 

Bijlagen

  • 20201204_173644.jpg
    20201204_173644.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan