KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Lokaal kan idd een andere regelgeving gelden. In Oostenrijk is het absurde dat naar de dB waarde op het gelijkvormigheidsattest wordt gekeken, en niet naar de effectieve geluidsproductie. Een SDGT mag daar bv rijden, een CBR600F niet. Mijn buurman heeft zo'n naaimachine, die hoor je niet draaien, maar hij is wel al komen klagen over de boemboemboem van mijn GT.
 
Als je herrie wil maken (in Duitsland) kun je maar beter zorgen dat je een goedgekeurde uitlaat erop hebt zitten en dan de dBkiller meenemen in je rugtas ofzo. Mocht je dan staande worden gehouden, kun je na het terugzetten van de dBkiller en het in ontvangst nemen van de bekeuring, iig nog je weg vervolgen. Heb het zelf meegemaakt aan de Moesel.
Als je db killer er uit is, maar je hebt hem bij je is de boete nog hoger. Ze zeggen dat je dan bewust bezig bent te overtreden. Als je hem niet bij je hebt kunnen ze de uitlaat innemen, maar ik heb dit nog nooit van iemand gehoord. Volgens mij ligt het ook eraan hoeveel geluid geproduceerd wordt.
 
In ingekort videootje een geluidsopname van de 250mm AR , met de gsm er pal boven. Vindt dat het nogal meevalt. Zelfs de buurman kwam kijken waar die zware grom vandaan kwam en vond het absoluut niet storend. Ben zelf echt wel tegen te luide bler pijpen, en ga het afwachten wat de reacties zijn in de komende ritten. Voor de oostelijk gerichte ritten zal ik toch mijn originele pot monteren, kwestie van Freunde mit Uniform geen pap in de mond te geven.
 

Bijlagen

  • 20210117_143808_283477686466739.mp4
    9,4 MB
In ingekort videootje een geluidsopname van de 250mm AR , met de gsm er pal boven. Vindt dat het nogal meevalt. Zelfs de buurman kwam kijken waar die zware grom vandaan kwam en vond het absoluut niet storend. Ben zelf echt wel tegen te luide bler pijpen, en ga het afwachten wat de reacties zijn in de komende ritten. Voor de oostelijk gerichte ritten zal ik toch mijn originele pot monteren, kwestie van Freunde mit Uniform geen pap in de mond te geven.
Klinkt goed. Nu voelt het wachten nog langer😂
 
In ingekort videootje een geluidsopname van de 250mm AR , met de gsm er pal boven. Vindt dat het nogal meevalt. Zelfs de buurman kwam kijken waar die zware grom vandaan kwam en vond het absoluut niet storend. Ben zelf echt wel tegen te luide bler pijpen, en ga het afwachten wat de reacties zijn in de komende ritten. Voor de oostelijk gerichte ritten zal ik toch mijn originele pot monteren, kwestie van Freunde mit Uniform geen pap in de mond te geven.

netjes! Staat de motor goed voor zo ver ik het kan zien. Hoe is het qua geluid boven de 5k rpm?
 
netjes! Staat de motor goed voor zo ver ik het kan zien. Hoe is het qua geluid boven de 5k rpm?
Moet ik nog testen, nog geen fly-by gedaan :') . Zo op de staander toerental eens laten schieten naar 6k, en viel ook nog mee.
De originele demper, zou volgens motormaatje , ook niet bepaald stil zijn als je een fly-byke doet aan ong 180km/h O-) .
(Motormaatje op R1250GS was toch beetje verschrokken haha)
Optisch is het inderdaad best een verbetering, afwachten hoe goed hij tegen trillingen kan, heeft immers geen beugelsteun meer .
 
In ingekort videootje een geluidsopname van de 250mm AR , met de gsm er pal boven. Vindt dat het nogal meevalt. Zelfs de buurman kwam kijken waar die zware grom vandaan kwam en vond het absoluut niet storend. Ben zelf echt wel tegen te luide bler pijpen, en ga het afwachten wat de reacties zijn in de komende ritten. Voor de oostelijk gerichte ritten zal ik toch mijn originele pot monteren, kwestie van Freunde mit Uniform geen pap in de mond te geven.

Mooi dempertje !
Heel apart met dat oranje eindstuk 👍
 
Als je db killer er uit is, maar je hebt hem bij je is de boete nog hoger. Ze zeggen dat je dan bewust bezig bent te overtreden. Als je hem niet bij je hebt kunnen ze de uitlaat innemen, maar ik heb dit nog nooit van iemand gehoord. Volgens mij ligt het ook eraan hoeveel geluid geproduceerd wordt.
Nou, deze Duitse agenten lieten mij gewoon 80 Euro betalen en ik mocht alleen verder rijden als ik ter plekke de dBkiller erin zou zetten. Laten we het maar op "coulance" houden ;)
Echter zonder dBkiller bij me te hebben had ik echt een probleem gehad op dat moment. Dan hadden ze me niet verder laten rijden.
 
Hoi, heeft er hier iemand toevallig een MIVV Delta Race gemonteerd op zijn GT?
Ik ben me ook aan het oriënteren om een andere demper aan te schaffen in het voorjaar. Persoonlijk vind ik de Akra wel het mooist maar ben niet van plan om dik 800 euro alleen voor een demper te betalen. Maakt deze Akra overigens een veel mooier geluid dan origineel? Het hoeft voor mij niet harder maar mag wat 'zwaarder/donkerder' klinken....
 
Moet ik nog testen, nog geen fly-by gedaan :') . Zo op de staander toerental eens laten schieten naar 6k, en viel ook nog mee.
De originele demper, zou volgens motormaatje , ook niet bepaald stil zijn als je een fly-byke doet aan ong 180km/h O-) .
(Motormaatje op R1250GS was toch beetje verschrokken haha)
Optisch is het inderdaad best een verbetering, afwachten hoe goed hij tegen trillingen kan, heeft immers geen beugelsteun meer .
Dat was me nog niet eens opgevallen. Hij zit dus alleen in die klem vast? 🤔🤔
 
Hoi, heeft er hier iemand toevallig een MIVV Delta Race gemonteerd op zijn GT?
Ik ben me ook aan het oriënteren om een andere demper aan te schaffen in het voorjaar. Persoonlijk vind ik de Akra wel het mooist maar ben niet van plan om dik 800 euro alleen voor een demper te betalen. Maakt deze Akra overigens een veel mooier geluid dan origineel? Het hoeft voor mij niet harder maar mag wat 'zwaarder/donkerder' klinken....
Je kan ook de killer van de standaard pijp inkorten.
 
Hoi, heeft er hier iemand toevallig een MIVV Delta Race gemonteerd op zijn GT?
Ik ben me ook aan het oriënteren om een andere demper aan te schaffen in het voorjaar. Persoonlijk vind ik de Akra wel het mooist maar ben niet van plan om dik 800 euro alleen voor een demper te betalen. Maakt deze Akra overigens een veel mooier geluid dan origineel? Het hoeft voor mij niet harder maar mag wat 'zwaarder/donkerder' klinken....

Heeft wel wat weg van een Remus pijp.

Persoonlijk vind ik de dempers van SC project wel mooi, zeker de SC project SC1R.
 
Ik heb er zelf al verschillende dempers opgehad, maar de originele zonder db killer en de bos desert fox klinken het mooiste
Je hebt gewoon een bepaalde volume (klankkast) nodig om een zwaar geluid te krijgen
 
Heeft wel wat weg van een Remus pijp.

Persoonlijk vind ik de dempers van SC project wel mooi, zeker de SC project SC1R.

Ja klopt. Maar die zie wat vaker. Dus vandaar de interesse voor de MIVV. Die SC Project zijn ook mooi maar wel weer stuk duurder.
 
Ik heb er zelf al verschillende dempers opgehad, maar de originele zonder db killer en de bos desert fox klinken het mooiste
Je hebt gewoon een bepaalde volume (klankkast) nodig om een zwaar geluid te krijgen
Ja klopt. Alleen vind ik de Bos niet mooi qua uiterlijk. Maar dat is smaak natuurlijk.
 
Hoi, heeft er hier iemand toevallig een MIVV Delta Race gemonteerd op zijn GT?
Ik ben me ook aan het oriënteren om een andere demper aan te schaffen in het voorjaar. Persoonlijk vind ik de Akra wel het mooist maar ben niet van plan om dik 800 euro alleen voor een demper te betalen. Maakt deze Akra overigens een veel mooier geluid dan origineel? Het hoeft voor mij niet harder maar mag wat 'zwaarder/donkerder' klinken....

Ik heb de Mivv Delta Race .
Heel mooi pijpje voor weinig geld .
Mooi afgewerkt ook en montage stelt niks voor.
Het geluid is redelijk ingetogen, beetje donkerder.
Had de DB killer ook nog wat ingekort, maar dat scheelde nauwelijks.

Goed tevreden mee !
 
Ooit uns zo,n ding erop gehad :( wat un kud gelui,lawaai !
 

Bijlagen

  • 2E056950-AA61-47DB-B37B-A6B54F6F3A9E.jpeg
    2E056950-AA61-47DB-B37B-A6B54F6F3A9E.jpeg
    130,2 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan