KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ze druppelen allebei
Dat vertel ik dus net, je hebt druppelen en druppelen. Een duurdere druppellader heeft geavanceerde chips om de accu beter in conditie te houden. Ook om dode accu's weer tot leven te brengen.

Die lader van de Lidl is meer een booster/lader met een simpel druppelfunctie. Doet zijn werk prima met 75A boostvermogen en 12A fast charge.
Met 12A krijg je die 1290GT wel te starten.

Ook is die Dunlop druppellader een simpele druppellader die met een stroompje van 1A de spanning steeds naar boven trekt. Handig om een goede accu in conditie te houden, maar een accu die wat versleten is heeft hij wel moeite mee omdat er zowat permanent Charging staat.
Je krijgt waar je voor betaalt. 8 euro versus 80.
 
Dat vertel ik dus net, je hebt druppelen en druppelen. Een duurdere druppellader heeft geavanceerde chips om de accu beter in conditie te houden. Ook om dode accu's weer tot leven te brengen.

Die lader van de Lidl is meer een booster/lader met een simpel druppelfunctie. Doet zijn werk prima met 75A boostvermogen en 12A fast charge.
Met 12A krijg je die 1290GT wel te starten.

Ook is die Dunlop druppellader een simpele druppellader die met een stroompje van 1A de spanning steeds naar boven trekt. Handig om een goede accu in conditie te houden, maar een accu die wat versleten is heeft hij wel moeite mee omdat er zowat permanent Charging staat.
Je krijgt waar je voor betaalt. 8 euro versus 80.
Mee eens alle waar naar het geld
 
Is een booster en/of snellader wel de goede oplossing?
Volgens mij help je er de accu mee naar de Filistijnen, een goede (En dus eventueel duurdere) druppellader lijkt mij nog steeds het beste voor motoren met 2 grote confituurpotten.
 
Is een booster en/of snellader wel de goede oplossing?
Volgens mij help je er de accu mee naar de Filistijnen, een goede (En dus eventueel duurdere) druppellader lijkt mij nog steeds het beste voor motoren met 2 grote confituurpotten.
Wel als je een lege accu hebt of aan het klussen bent aan de motor met contact aan. Binnen no time is ie leeg namelijk.
of als je hem meerdere keren achter elkaar gaan starten.
 
Hier een simpel Optimate 1 Duo ladertje.
( dat ladertje heeft de slogan : sluit aan en vergeet )
39 eurootjes ( bij Louis )
Werkt perfect !
 
Na zo ongeveer 2 maanden onafgebroken aan dat kleine gekke ladertje te hebben gestaan :
Vanmorgen eens ff afgekoppeld en gestart.
Na 1 druk op de knop meteen dat lekkere spervuur van klappen...
bam bam bam bam enz...
Toerenteller staat op 2 duizend en de voltmeter gaat in rap tempo van 11,6 V naar 14 V.

En dat allemaal voor 39 eurootjes...🤪
 
Na zo ongeveer 2 maanden onafgebroken aan dat kleine gekke ladertje te hebben gestaan :
Vanmorgen eens ff afgekoppeld en gestart.
Na 1 druk op de knop meteen dat lekkere spervuur van klappen...
bam bam bam bam enz...
Toerenteller staat op 2 duizend en de voltmeter gaat in rap tempo van 11,6 V naar 14 V.

En dat allemaal voor 39 eurootjes...🤪
Onbegrijpelijk toch dat mensen dan nog met zo,n Lidl ding gaan kloten
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Dat ding van de Lidl gebruik je als snellader of startbooster voor noodgevallen. Druppellader zoals Optimate als druppellader. Het is allemaal niet zo heel erg ingewikkeld hoor :)
Inderdaad niet ingewikkeld,dat ding van de Lidl heb je geen reed aan bij lang stil staan een optimate wel
 
ik heb dat ding al van 2001 voor 130 gulden destijds en doet het nog steeds prima ! top ding . zelfs de doos heb ik nog 😁
 

Bijlagen

  • 085727FD-8134-4F8F-92AE-4B37C36FD51F.jpeg
    085727FD-8134-4F8F-92AE-4B37C36FD51F.jpeg
    334,7 KB · Weergaven: 4
ik heb dat ding al van 2001 voor 130 gulden destijds en doet het nog steeds prima ! top ding . zelfs de doos heb ik nog 😁
Ik heb inmiddels de tweede,vorige motor overgedaan aan mijn zoon incl optimate
Mijn motor hangt er nu ook aan ,al vanaf november,continu 2 groen lampjes,als ik weg wil stroom er af stekker los starten en gaan met die banaan,niks gekloot
 
Ik begrijp die reactie niet?
Mr René kun je soms 3 keer proberen iets uit te leggen, maar hij verdraaid dingen soms 180 graden de andere kant op. Dan denk ik ook van oké laat maar.

Druppellader = langzaam lader
Booster = Snellader / starthulp

De (Lidl) snellader gebruikt men niet als druppellader.
Twee verschillende apparaten voor twee verschillende functies.

Gelukkig ben ik zelf ook een beetje autistisch. Takes one to know one 😂
 
Welke tail tidys gebruiken jullie? Ik vind die van R&G het mooiste, maar weet niet zeker of deze ook met de koffers werkt.

En eerlijk gezegd is 150 piek ook wel veel voor een stukje ijzer. Is er miss ook nog een ali versie bekend?
 
Mr René kun je soms 3 keer proberen iets uit te leggen, maar hij verdraaid dingen soms 180 graden de andere kant op. Dan denk ik ook van oké laat maar.

Druppellader = langzaam lader
Booster = Snellader / starthulp

De (Lidl) snellader gebruikt men niet als druppellader.
Twee verschillende apparaten voor twee verschillende functies.

Gelukkig ben ik zelf ook een beetje autistisch. Takes one to know one 😂
Ok,
Maar ik had gelezen dat Mr. René uw verhaal enkel bevestigde,
Zal aan mijn dyslectisch lezen liggen...
Laat maar zo.
 
Wat lader betreft, ik denk dat een kwalitatief goede druppellader altijd beter is voor de accu dan een snellader - omdat deze laatste pas gebruikt wordt als de accu dus eigenlijk (te) leeg is. Dat is nooit echt goed voor een accu.
Als je een motor van dik 20k koopt zou ik niet besparen op de lader. Overigens heb ik ook een VStrom 1000 en een Z650 in de garage die allebei geen (druppel)lader nodig hebben en na een winterslaapje gewoon starten 😃.
De KTM heeft toch wat meer drain oa door t alarm denk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan