KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

IMG_20210224_171848.jpg
woehoe plaatjes!
 
Klopt, ik heb m zo gekocht. Heel donker geluid zit erin. Het is wel 'mooie' herrie vind ik zelf, maar fietsers op de rijbaan en vooral paarden moet je met beleid passeren.
Je rijdt alleen in Nederland of ook in Duitsland? Geen problemen gehad met het geluid?
 
Duitsland nog niet ingedoken, nu alleen nog in NL gereden. Mn kameraad heeft een SMR 990 (met in mijn beleving net zoveel geluid) we rijden al enkele jaren door Duitsland zonder problemen.
Maar ik was altijd wel het stille muisje met m'n Versys.... misschien is deze SDGT wel 'de druppel' voor die Duitsers! 🙈
We gaan het meemaken. Zoals eerder al beschreven in dit topic, gewoon rustig door de dorpen/ en netjes in het verkeer komt al heel anders over he.
 
Duitsland nog niet ingedoken, nu alleen nog in NL gereden. Mn kameraad heeft een SMR 990 (met in mijn beleving net zoveel geluid) we rijden al enkele jaren door Duitsland zonder problemen.
Maar ik was altijd wel het stille muisje met m'n Versys.... misschien is deze SDGT wel 'de druppel' voor die Duitsers! 🙈
We gaan het meemaken. Zoals eerder al beschreven in dit topic, gewoon rustig door de dorpen/ en netjes in het verkeer komt al heel anders over he.
Helemaal waar. Ik ben ook nog nooit aangehouden en reed met een bmw s1000r zonder cat en akra, maar dan wel met db-killer.
 
Helemaal niet waar.

Er zijn steeds meer wegen afgesloten in Duitsland. Ook in Oostenrijk worden er motoren geweerd welke 100% standaard zijn, vanwege geluidsoverlast.
Fabrikanten spelen met de geluidsnormen door kleppen open te laten gaan boven de 5.500t/pm omdat de homologatie enkel betrekking heeft op de lage en middentoerentallen. Een standaard Duc V4 of een Superduke produceert bij vol gas >5.500t/pm al een enorm geluid, wat zeer ver draagt.

Iedereen hier die het nodig vindt om de cat eronderuit te halen... mag zichzelf even in de spiegel voor de borst kloppen over het prachtige geluid wat ervoor zorgt dat nog veel prachtigere wegen/gebieden voor ALLE motorrijders verboden terrein worden.

U wordt vriendelijk bedankt.
 
Oke, da's duidelijke taal. En al eerder punt van discussie geweest las ik. Naja ik heb deze motor nu 5 mnd in bezit, en zo gekocht. (Niet echt van bewust van de gevolgen dat de de-cat eronder zat). Misschien komt er nog wel standaard cat onder. Moet daar ff goed over nadenken nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Het is niet alsof deze motor op een of andere manier meer power nodig heeft. Waarom je de kat zou eronderuit halen is me een raadsel.
 
Helemaal niet waar.

Er zijn steeds meer wegen afgesloten in Duitsland. Ook in Oostenrijk worden er motoren geweerd welke 100% standaard zijn, vanwege geluidsoverlast.
Fabrikanten spelen met de geluidsnormen door kleppen open te laten gaan boven de 5.500t/pm omdat de homologatie enkel betrekking heeft op de lage en middentoerentallen. Een standaard Duc V4 of een Superduke produceert bij vol gas >5.500t/pm al een enorm geluid, wat zeer ver draagt.

Iedereen hier die het nodig vindt om de cat eronderuit te halen... mag zichzelf even in de spiegel voor de borst kloppen over het prachtige geluid wat ervoor zorgt dat nog veel prachtigere wegen/gebieden voor ALLE motorrijders verboden terrein worden.

U wordt vriendelijk bedankt.

Nou ja, gedeeltelijk waar denk ik.

De wegen die afgesloten zijn in de Eifel is voornamelijk rondom de Ruhrsee.
Daar kom je kwa controles van snelheid en geluid in het hol van de leeuw....
Maar daar kronkelen heel veel mooie wegen door een relatief klein gebied waar wandelaars en fietsers hun hobby rijkelijk uitvoeren. En daar passen wij uiteraard niet zo tussen...
Het is daar dan ook een “ stiltegebied “ ( je zit nog net niet in de kerk....)

Maar een stuk verder in dezelfde Eifel kom je rondom de Nurburgring.
Daar is zowat het omgekeerde aan de gang want daar ademt de ring de atmosfeer van snelheid uit.
Daar ben je als motorrijder meer dan welkom.
Paar jaar geleden was de Nurburgring zowat failliet.
Toen hingen er zowat in elke horecatent A4 tjes met de tekst “ red de ring “
En toen hadden ze ons hard nodig.

Maar waar je ook komt met een motor kun je het zelf altijd te dol maken natuurlijk.
Ook met een standaard goedgekeurd geluid, als je maar flink terug schakelt...😩
Gelukkig begrijpen intussen de meeste ( ervaren ) rijders wel :
In dorpjes een tikje omhoog tegen het pookje en de snelheid van een oud vrouwtje ....
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, gedeeltelijk waar denk ik.

De wegen die afgesloten zijn in de Eifel is voornamelijk rondom de Ruhrsee.
Daar kom je kwa controles van snelheid en geluid in het holst van de leeuw....
Maar daar kronkelen heel veel mooie wegen door een relatief klein gebied waar wandelaars en fietsers hun hobby rijkelijk uitvoeren. En daar passen wij uiteraard niet zo tussen...
Het is daar dan ook een “ stiltegebied “ ( je zit nog net niet in de kerk....)

Maar een stuk verder in dezelfde Eifel kom je rondom de Nurburgring.
Daar is zowat het omgekeerde aan de gang want daar ademt de ring de atmosfeer van snelheid uit.
Daar ben je als motorrijder meer dan welkom.
Paar jaar geleden was de Nurburgring zowat failliet.
Toen hingen er zowat in elke horecatent A4 tjes met de tekst “ red de ring “
En toen hadden ze ons hard nodig.

Maar waar je ook komt met een motor kun je het zelf altijd te dol maken natuurlijk.
Ook met een standaard goedgekeurd geluid, als je maar flink terug schakelt...😩
Gelukkig begrijpen intussen de meeste ( ervaren ) rijders wel :
In dorpjes een tikje omhoog tegen het pookje en de snelheid van een oud vrouwtje ....
Precies dat laatste idd, maar helaas is nog niet iedereen daarvan op de hoogte want ook rondom de Ring wordt er nog steeds gedreigd met wegafsluitingen.
 
Toen ik vorige week in rond mijn huis aan 't werk was merkte ik toch dat er verdacht veel motoren met totaal asociale uitlaten rondrijden, in hoofdzaak Amerikaanse V2 tuigen,
Maar ook 4-cilinder racers scheuren soms je trommelvliezen aan flarden,
En de grotere wegen liggen toch zo'n 200 meter van mijn huis.
Moet jr niet vragen als je van je weekend geniet vlak aan zo'n weg.
 
Woon 50 mtr van zo,n weg af ,en op de vrije dag in de tuin was het afglp zondag geen pretje om te genieten van rust ,met name de quads met zo,n pijp en nog eens de ontsteking uitgooien pffff .....:r
 
Ik vind het wel lekker. Geeft een zomergevoel :9~
Ik woon ook onder de rook van Schiphol dus ben het een en ander wel gewend.
 
Tsja,

Er zijn de laatste jaren steeds meer vormen waar mensen zich onder elkaar aan irriteren :
Ik denk nu als eerste even aan groepjes schreeuwende en spugende wielrenners die op diezelfde dijken als motorrijders voor niemand aan de kant willen gaan. Daarbij hoef je niet elke wielrenner over een kam te scheren , maar de irritatie is geboren.
Er kan en zal altijd iemand zich kunnen irriteren aan andermans gedrag , of daar nou geluid bij te pas komt of niet.
Het wordt overal drukker en mensen hadden eerst een kort lontje en soms helemaal geen lontje meer....
Dat is hetgene wat wij ( mijn collega,s ook ) steeds meer en duidelijker merken.
Het relaxte met een redelijke mate van tolerantie is voorbij....
 
Vraag:
Hoe gebruik je eigenlijk het beste de auto blipper?
Moet je het gas loslaten of kun je terugschakelen met het gas erop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan