KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Wat een teringklus. Heb beide weerstandjes nu op zijn plek zitten. De voorste sensor hoef je niets voor te demonteren.

De achterste is een ander verhaal. Om alleen wat beweging te krijgen in je tank moet je het echt de hele tank losmaken inclusief bochtenverlichting.
Vervolgens kan je je tank ongeveer 7 cm tillen.

Dus 2 bouten onder je zadel, en 2 bouten onder de zwarte kappen van je tank.
Die zwarte kappen moeten uiteraard los.
De oranje kappen zit per kant vast met 1 bout die moet los.
Bij je bochtenverlichting heb je aan de binnenzijde ook een bout.
Wanneer die bout los is, kan je de hele oranje kap inclusief bochtenverlichting naar voren schuiven. Je ontkoppelt de stekker en de hele unit zit dan los.

Nu naar de achterkant:
Eerst knip je de tie wraps om de kabelbundel die langs je frame loopt los te maken. Je moet dan even kijken welke kabel van de lamdasonde is.

Met een schroevendraaier duw je dat stekkertje naar boven, en steek je een andere schroevendraaier in de stekker om hem los te klikken. De sensor is nu los.
om de weerstand erin te kunnen klikken ging ik met een punttang proberen hem in de stekker te duwen m. Met 2 platte schroevendraaiers druk je de stekker erin waarbij je met de ander schroevendraaier de vrouwelijke aansluiting tegenhoudt.
 

Bijlagen

  • 0F534B68-D30C-4E98-8D65-5940AED5B6EB.jpeg
    0F534B68-D30C-4E98-8D65-5940AED5B6EB.jpeg
    136,5 KB · Weergaven: 25
  • 2A4C1946-134C-413E-8EAC-001602A581FB.jpeg
    2A4C1946-134C-413E-8EAC-001602A581FB.jpeg
    150,5 KB · Weergaven: 22
  • CD3A3642-01DA-46FE-85A0-A719E882720F.jpeg
    CD3A3642-01DA-46FE-85A0-A719E882720F.jpeg
    396,8 KB · Weergaven: 22
  • C1646EA5-3700-4C94-B948-D03F16DCB29C.jpeg
    C1646EA5-3700-4C94-B948-D03F16DCB29C.jpeg
    181 KB · Weergaven: 23
Ik ben nu lekker een rondje aan het rijden om het uit te proberen. Wat een verschil is dit zeg. Onderin loopt hij vloeiend en tot 50% gas merk ik een verschil in gasrespons.
Ik weet dat ik voor de laatste update de voorkant wat moeilijker omhoog kreeg in zijn 3 met 110km/u. Nu trek ik hem met gemak omhoog.

Die lambdasondes die moeten strafbaar worden!
Al het negatieve wat betreft gedrag van de motor is er nu uit.
 
Wat een teringklus. Heb beide weerstandjes nu op zijn plek zitten. De voorste sensor hoef je niets voor te demonteren.

De achterste is een ander verhaal. Om alleen wat beweging te krijgen in je tank moet je het echt de hele tank losmaken inclusief bochtenverlichting.
Vervolgens kan je je tank ongeveer 7 cm tillen.

Dus 2 bouten onder je zadel, en 2 bouten onder de zwarte kappen van je tank.
Die zwarte kappen moeten uiteraard los.
De oranje kappen zit per kant vast met 1 bout die moet los.
Bij je bochtenverlichting heb je aan de binnenzijde ook een bout.
Wanneer die bout los is, kan je de hele oranje kap inclusief bochtenverlichting naar voren schuiven. Je ontkoppelt de stekker en de hele unit zit dan los.

Nu naar de achterkant:
Eerst knip je de tie wraps om de kabelbundel die langs je frame loopt los te maken. Je moet dan even kijken welke kabel van de lamdasonde is.

Met een schroevendraaier duw je dat stekkertje naar boven, en steek je een andere schroevendraaier in de stekker om hem los te klikken. De sensor is nu los.
om de weerstand erin te kunnen klikken ging ik met een punttang proberen hem in de stekker te duwen m. Met 2 platte schroevendraaiers druk je de stekker erin waarbij je met de ander schroevendraaier de vrouwelijke aansluiting tegenhoudt.
Thanks voor de uitleg en de foto's. Ik moet de mijne ook nog steeds inbouwen, nu weet ik tenminste waar die ene zit :)
 
Hij loopt nu direct rijker, en dat merk je onderin meteen ,
normaal vanaf 5000 rpm doen senors niks meer regelen .
Fijn dat je het wel goed merkt , bokt de gt zo dan....?

Heb ze zelf weer verwijderd ,na kleppen stellen bijna geen verschil meer bij mijn superduke loopt wr als nieuw zo dus lekker orgineel .
 
Voorheen kon ik in de bebouwde kom in mijn wijk zeker niet in de SPORT stand rijden. Bokte enorm.
Ik moest ook wennen in de langzame bochten bij stoplichten aangezien het gas sneller reageert.

Lage toeren voelen nu heerlijk aan. Als je vlot rijdt dan voel je dat de motor heel soepel door de toeren loopt.
En 90 in zijn 6 lukt zoals men eerder beweerde. Ik denk dat je hier heel veel plezier van hebt als je langzaam door bochtige wegen rijdt.
 
Ik heb de 2019/2020 versie en nou niet echt het idee dat deze onderin niet soepel loopt. Merk wel dat bijvoorbeeld met 80/90 ik altijd in zijn 5 rij ipv 6 en dat de 6 eigenlijk alleen hogere snelheden op de snelweg aan bod komt. Maar verder loopt t prima wat mij betreft 😃.

Week of twee geleden wel de db-killer teruggezet in de akra, vond het toch wel wat TE zo zonder. Nu klinkt het mooi, maar vooral de looks. De standaard uitlaat vind ik denk het meest lelijke onderdeel van de GT.
 
Voorheen kon ik in de bebouwde kom in mijn wijk zeker niet in de SPORT stand rijden. Bokte enorm.
Ik moest ook wennen in de langzame bochten bij stoplichten aangezien het gas sneller reageert.

Lage toeren voelen nu heerlijk aan. Als je vlot rijdt dan voel je dat de motor heel soepel door de toeren loopt.
En 90 in zijn 6 lukt zoals men eerder beweerde. Ik denk dat je hier heel veel plezier van hebt als je langzaam door bochtige wegen rijdt.
Ik rij eigenlijk bijna altijd in Track modus, heerlijke gasrespons. Wel lastig om niet te hard te rijden - maar dat blijft toch zo met deze apparaten.
 
Ik heb fueldongels ook weer verwijderd en andere voortanding erop gezet.
Is stukken beter qua race gevoel, andere power belevenis, ook bij haakse bochten en stop lichten.

Nu korte bereik in versnellingen en voorwiel blijft heel moeilijk van de grond tot 5 versnelling.
Wheelie maken, geen probleem meer.
 
Ik heb fueldongels ook weer verwijderd en andere voortanding erop gezet.
Is stukken beter qua race gevoel, andere power belevenis, ook bij haakse bochten en stop lichten.

Nu korte bereik in versnellingen en voorwiel blijft heel moeilijk van de grond tot 5 versnelling.
Wheelie maken, geen probleem meer.
Ik vind de standaard vertanding al kort. Jij hebt ze nog korter gemaakt?
 
Nou inderdaad, vertanding vind ik ook kort genoeg, in combinatie met het hoge koppel en vermogen. En vind het wel prettig als vanaf de 4e versnelling de voorzijde aan de grond blijft.
 
Een kleiner voortandwiel op de 1290 zal zeer onaangenaam kunnen zijn:
Tenminste als je van een normale ridability houd....
En die ridability vind ik persoonlijk bijvoorbeeld op lekkere bochtige wegen op en terug schakelen, de bochtjes lekker nemen met maximale grip.
Maar flink wat grip terwijl je voorwiel niet op de grond wil blijven zal lastig worden...😉

Mijn conclusie is dus : kleiner voortandwiel is voor wheelymensen !
Daar is overigens niets mis mee hoor , tis maar wat je wilt.👍
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde net een austin racing demper bestellen en daarbij de kortingscode tlr10 gebruiken
Nu krijg ik de melding deze code is al gebruikt, heeft iemand misschien een andere code?
 
Nee, ik had veel last van het onrustig gevoel bij laag toerental, stapvoet rijden, echte haakse bochten, rotondes dus dat voorgelegd.
Of fueldongels of tandje minder.
En IK ben er tevreden mee en dat is het levensmoto, toch.
 
Nee, ik had veel last van het onrustig gevoel bij laag toerental, stapvoet rijden, echte haakse bochten, rotondes dus dat voorgelegd.
Of fueldongels of tandje minder.
En IK ben er tevreden mee en dat is het levensmoto, toch.
Zeker weten !
Jij moet er zelf tevreden mee zijn 👍
 
Hier op de R 40t en fuel dongles. Maar wat betreft de vertanding ben ik niet anders gewend, heb hem zo gekocht. Mij hoor je niet klagen, zeker icm die fuel dongles vind ik hem persoonlijk net iets fijner.
 
Nu het er toch over gaat .....
Heb er nog 1 liggen achter , een 39 t
voor de probeer gebruikt , circa 50 km getest

(40T verkocht)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan