KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik ga zaterdag kijken naar een GT uit 2017 nu vroeg mij af of ik kan zien of de laatste software update is gedaan ivm de vering ?
Mocht deze nog niet zijn gedaan kan ik deze alsnog laten doen bij de dealer ?
Alle software updates kun je gratis bij de KTM dealer ontvangen. Als ze gaan roepen dat je ervoor moet betalen, dan gewoon combineren met een beurtje. Maar eigenlijk hoort het gewoon bij de service van KTM.

Overigens zijn er denk ik weinig die nog rondrijden zonder de updates.
 
Beneden hebben ze echt de zaakjes niet op orde helaas. Boven is het prima. Arie, z’n compagnon en blonde jongedame van de kleding zijn prima lui.
Maar dat wetende zou ik daar dus ook niet "boven" een motor kopen, want als er dan iets mee is ben je meteen de sjaak met dat zooitje "beneden".
 
Ik ga zaterdag kijken naar een GT uit 2017 nu vroeg mij af of ik kan zien of de laatste software update is gedaan ivm de vering ?
Mocht deze nog niet zijn gedaan kan ik deze alsnog laten doen bij de dealer ?
Dat kan je zelf niet zien

Waarom zou je deze niet kunnen laten doen? Ik kan geen reden verzinnen
 
Maar dat wetende zou ik daar dus ook niet "boven" een motor kopen, want als er dan iets mee is ben je meteen de sjaak met dat zooitje "beneden".
Klopt, helaas kwam ik daar achter ná de aanschaf van de motor :')

Dat gezegd hebbende: Molenaar heeft vaak wel echt goede deals. Niet heel netjes maar je zou dan kunnen kiezen om daarna de motor bij een ander in onderhoud te doen.

En dát weer gezegd hebbende: die grote uit Bodegraven vergat een complete beurt af te melden bij KTM, het is dat ik daar per toeval achter kwam :X

Ach en zo is het overal wat..
 
Als je de update niet kan vergelijken mis je toch niks.

Ik zou eerst even rijden of dat wel voor je nut heeft.
Wat je niet kent kun je niet missen misschien, maar volgens mij vond iedereen de software update een verbetering, dus ik zou die er altijd op laten zetten.

Maar goed, kans dat ie er nog niet op zit is heel klein.
 
Sinds augustus vorig jaar een gen 2. Nu weet ik wat ik allemaal gemist hebt.
Achteraf had Ik nieuw huidig model meteen moeten kopen....
Maar de aanschaf van gen 1 en de inruil daarvan vorig jaar waren bijzonder goed.

Oja, wat ik gemist hebt.
TFT scherm, wat is dat mooi zeg ondanks de optische uitstraling bij stalling of als die uit is.
Met 2 favorieten knoppen om snel iets in te stellen, 1e bijvoorbeeld handvat verwarming tijdens het rijden even wat hoger/lager te zetten met weinig handelingen. De 2e heb ik ingesteld op rijmodi, even racen of toeren.
Lekker relaxed in de lage toerental, ik heb geen fueldongles meer nodig of ander een voortandwiel.
Extra vinkie rijmodi om Supermoto in te schakelen.
Keyless voor het gemak, bij het tanken en stuur slot.

Nu al aan het sparen voor gen 3.
 
Sinds augustus vorig jaar een gen 2. Nu weet ik wat ik allemaal gemist hebt.
Achteraf had Ik nieuw huidig model meteen moeten kopen....
Maar de aanschaf van gen 1 en de inruil daarvan vorig jaar waren bijzonder goed.

Oja, wat ik gemist hebt.
TFT scherm, wat is dat mooi zeg ondanks de optische uitstraling bij stalling of als die uit is.
Met 2 favorieten knoppen om snel iets in te stellen, 1e bijvoorbeeld handvat verwarming tijdens het rijden even wat hoger/lager te zetten met weinig handelingen. De 2e heb ik ingesteld op rijmodi, even racen of toeren.
Lekker relaxed in de lage toerental, ik heb geen fueldongles meer nodig of ander een voortandwiel.
Extra vinkie rijmodi om Supermoto in te schakelen.
Keyless voor het gemak, bij het tanken en stuur slot.

Nu al aan het sparen voor gen 3.
En Track pack?
Het verschil m.i. met een gen 1, instelbare TC
 
Even googlen op ktm 1290 gt te koop.
en dan bijvoorbeeld kijken bij motoroccasion, autotrader wel intikken land, er zijn nog een paar motor sites.

Even kijken of het geen importeerde is, daar hebt je heel veel van, vooral bedrijven langs de grens.
Ik heb er een paar gebeld en die konden nog veel lager dan de gevraagde prijs ook nog inclusief onderhouds/afleverbeurt.

Succes.
Waarom geen ingevoerde? Wanneer alle documentatie compleet en aan aantoonbaar is koop je net zo veel zekerheid.
 
Een ingevoerde kan ook heel goed zijn en je moet altijd geluk hebben bij elke koop betreffende de zekerheid.
Maar het geeft een vertekend beeld van de aanschafwaarde en zeker op de inruilwaarde in Nederland.
In Nederland zijn de motor prijzen beduidend hoger dan bij onze buurlanden.

De dealers langs de grens geven veel minder voor je 2e hand ruil motor vanwege concurrerende prijzen van het buitenland.
Ze stunten wel met verkoopprijzen maar geven echt veel minder op je inruil motor.

Zeker doen als je de mogelijkheid hebt om een voordelige geimporteerde motorfiets te verkrijgen.
 
Weet wel dat bv de verlengde garantie enkel geldt bij de dealer die die garantie aangevraagd heeft (is geen fabrieksgarantie maar een verzekering die de dealer neemt)
 
Weet wel dat bv de verlengde garantie enkel geldt bij de dealer die die garantie aangevraagd heeft (is geen fabrieksgarantie maar een verzekering die de dealer neemt)
Weet je het zeker? Ik heb die verlengde garantie nml. meteen afgesloten bij aankoop van de motor via JTX, maar vanwege verhuizing ga ik nu naar Van Gerven in Bergeijk en daar had ik al een garantiegeval. Heb daar ook rechtstreeks contact over gehad met de importeur (Malden) en die maakten er ook geen probleem van. Volgens mij is die verlengde garantie gewoon aan de motor gekoppeld en verder niets. Tenminste binnen Nederland. Of er verschil is tussen landen weet ik niet.
 
Waarom geen ingevoerde? Wanneer alle documentatie compleet en aan aantoonbaar is koop je net zo veel zekerheid.
Vooral met het centrale registratiesysteem van KTM ben je vrij zeker. Kwestie van ff VIN opvragen en Malden bellen, die kunnen je zo heel de historie opdreunen.
Laatst nog deze tip aan een vriend gegeven die interesse had in een onlangs geïmporteerde 1290 SAS en dat ging perfekt zo :)
 
Weet je het zeker? Ik heb die verlengde garantie nml. meteen afgesloten bij aankoop van de motor via JTX, maar vanwege verhuizing ga ik nu naar Van Gerven in Bergeijk en daar had ik al een garantiegeval. Heb daar ook rechtstreeks contact over gehad met de importeur (Malden) en die maakten er ook geen probleem van. Volgens mij is die verlengde garantie gewoon aan de motor gekoppeld en verder niets. Tenminste binnen Nederland. Of er verschil is tussen landen weet ik niet.
Staat letterlijk in de voorwaarden van het bewijs / attest van verlengde garantie en de kaart die ik daaromtrent ontvangen heb (België - 2018).
Als de KTM importeur er geen probleem van maakt, is dat uiteraard top.
Maar hou er rekening mee dat ook die allicht niet degene is die de bijkomende garantie in het buitenland laten verzekeren heeft.
 
Vooral met het centrale registratiesysteem van KTM ben je vrij zeker. Kwestie van ff VIN opvragen en Malden bellen, die kunnen je zo heel de historie opdreunen.
Laatst nog deze tip aan een vriend gegeven die interesse had in een onlangs geïmporteerde 1290 SAS en dat ging perfekt zo :)
Precies, heb zelf een Engelse gekocht waar alle documentatie van de dealer bij zat. Na contact met de dealer in Engeland heb ik de historie + MOT geschiedenis gekregen. Zolang er geen teller registratie is, is het risico in Nederland ook aanwezig.
 
9C4AA4D5-27C9-4111-8BBF-B9A4F48ED9DB.jpeg
DCAFEF5C-10AB-45F8-9B5A-F29BBCC98E26.jpeg


Gisteren gemonteerd ipv taartschep
 
Terug
Bovenaan Onderaan