KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Staat letterlijk in de voorwaarden van het bewijs / attest van verlengde garantie en de kaart die ik daaromtrent ontvangen heb (België - 2018).
Als de KTM importeur er geen probleem van maakt, is dat uiteraard top.
Maar hou er rekening mee dat ook die allicht niet degene is die de bijkomende garantie in het buitenland laten verzekeren heeft.
Heb de mijne ff gecheckt, die is afgesloten bij CarGarantie. In mijn voorwaarden staat, dat ik reparaties bij elke door de fabrikant/importeur erkende KTM dealer uit mag laten voeren.
 
Vraag banden gewisseld voor en achter sdgt 2018 nu geeft i aan banden druk achter te laag met een waarschuwing in display driehoek terwijl dit wel goed is erg hinderlijk
Onder het rijden geeft i wel bv 2,6 aan is deze waarde aan te passen ? Of moet ik naar de dealer
 
2.5 - 2.9 koud is wat de GT goed vindt.

Ik vind dat ook hoog, maar bon.. Altijd zo gereden, werkte.
 
Laatst bewerkt:
Vraag banden gewisseld voor en achter sdgt 2018 nu geeft i aan banden druk achter te laag met een waarschuwing in display driehoek terwijl dit wel goed is erg hinderlijk
Onder het rijden geeft i wel bv 2,6 aan is deze waarde aan te passen ? Of moet ik naar de dealer
De Conti's moet je koud met 2,5-2,9 rijden dan doen ze het echt het best, ze zijn gevoelig voor te lage bandendruk kwa sturen/slijtage.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je de minimale bandenspanning waarschuwing zelf kan aanpassen in het systeem .
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen deze op gaan halen , wat rijdt dit ding makkelijk zeg en wat een bak koppel. Dacht dat ik na de Tuono in beetje moest inleveren maar dit beestje kan aardig gummen en is lichtvoetig.
 

Bijlagen

  • 8E02A50D-7E1B-4057-9EC8-158A821C9169.jpeg
    8E02A50D-7E1B-4057-9EC8-158A821C9169.jpeg
    270,5 KB · Weergaven: 16
Ik herinner me dat ik 4 dagen een 790 vervangmotor mee had en dacht "dat rijdt ook wel lekker". Toen kreeg ik mijn GT weer mee en besefte ik dat die eigenlijk helemaal niet zwaarder reed.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdagmiddag een bochtentraining gedaan om de GT beter te leren kennen ;).
De motor beviel prima al moest ik wel wennen aan de V-twin t.o.v. 4 cilinder van de BMW.

Wat me opviel (op de foto) is dat bochtenverlichting het niet doet. Doet ie het alleen in schemer en/of donker? Of moet je dit ergens instellen?

Ook heb ik zojuist de dongles besteld :). Ik sprak 2 mannen met een SuperDuke R en die hebben ze ook gemonteerd en was een hele verbetering in lage toerentallen.... Ik ben benieuwd. :Y
 

Bijlagen

  • ktm 2.jpg
    ktm 2.jpg
    213,3 KB · Weergaven: 16
Mooie foto! De bochtenverlichting werkt alleen als je dimlicht op de motor aan is. Automatisch bij schemer of donker. Als de led-dagrijverlichting brand (overdag bij helder weer), gaat bochtenverlichting niet aan.
 
Goedemiddag allen, vorige week vroeg ik jullie om advies over de SDGT als vervanger van mijn Triumph Speed Triple R.

Afgelopen donderdag de Triumph ingeruild op een gave SDGT uit 2018. Wat een heerlijke machine! Voor een motor die toch vrij groot en zwaar oogt stuurt het echt heerlijk. En nu was ik met de Triumph qua sturen al wel wat gewend.

De motor is verder nog origineel. Wellicht nog eens een powerparts zadel erop. Hebben jullie nog echte "must haves" aan te bevelen?
 

Bijlagen

  • 20210418_120245.jpg
    20210418_120245.jpg
    409,8 KB · Weergaven: 23
  • 20210415_153818.jpg
    20210415_153818.jpg
    587,6 KB · Weergaven: 23
Vrijdagmiddag een bochtentraining gedaan om de GT beter te leren kennen ;).
De motor beviel prima al moest ik wel wennen aan de V-twin t.o.v. 4 cilinder van de BMW.

Wat me opviel (op de foto) is dat bochtenverlichting het niet doet. Doet ie het alleen in schemer en/of donker? Of moet je dit ergens instellen?

Ook heb ik zojuist de dongles besteld :). Ik sprak 2 mannen met een SuperDuke R en die hebben ze ook gemonteerd en was een hele verbetering in lage toerentallen.... Ik ben benieuwd. :Y
Waar was dit?
 
Goedemiddag allen, vorige week vroeg ik jullie om advies over de SDGT als vervanger van mijn Triumph Speed Triple R.

Afgelopen donderdag de Triumph ingeruild op een gave SDGT uit 2018. Wat een heerlijke machine! Voor een motor die toch vrij groot en zwaar oogt stuurt het echt heerlijk. En nu was ik met de Triumph qua sturen al wel wat gewend.

De motor is verder nog origineel. Wellicht nog eens een powerparts zadel erop. Hebben jullie nog echte "must haves" aan te bevelen?
Nice!

Het is overigens een 2017 exemplaar :-)
 
De motor is verder nog origineel. Wellicht nog eens een powerparts zadel erop. Hebben jullie nog echte "must haves" aan te bevelen?
Mooi ding met die donkere schilden. Ik heb 2018 model, maar ook pas 2020 op kenteken gezet. Wat ik persoonlijk mooi vind is het donkere ruitje t.o.v de transparante. En de akra-slip on staat m goed.
 
Na al een paar testritten met 1290 KTM's gister mijn eerste 1290 GT opgehaald. Het is een 2017 model met 14.000 km op de teller. Na 34 jaar met dezelfde Honda gereden te hebben die door allerlei redenen, waaronder kids en andere prioriteiten, zo lang dienst heeft moeten doen.
Nu, ruim 24 uur later en een paar heerlijke ritten verder kan ik alleen maar tevreden zijn met mijn keus. Na diverse proefritten op yamaha's, kawa en ducati kwam ik tot de conclusie dat een superduke weer een uitdagende fiets is.
De anderen die ik reed deden het perfect maar vond ik emotieloos en daardoor geen verbetering t.o.v. mijn VF die het na al die jaren nog steeds perfect doet. Heb nog geen bergen aan ervaring met deze GT maar dat gaat snel komen.
Enig minpuntje is een haperende brandstof meter maar met verlengde fabrieksgarantie tot juli moet dat goedkomen.
 
Na al een paar testritten met 1290 KTM's gister mijn eerste 1290 GT opgehaald. Het is een 2017 model met 14.000 km op de teller. Na 34 jaar met dezelfde Honda gereden te hebben die door allerlei redenen, waaronder kids en andere prioriteiten, zo lang dienst heeft moeten doen.
Nu, ruim 24 uur later en een paar heerlijke ritten verder kan ik alleen maar tevreden zijn met mijn keus. Na diverse proefritten op yamaha's, kawa en ducati kwam ik tot de conclusie dat een superduke weer een uitdagende fiets is.
De anderen die ik reed deden het perfect maar vond ik emotieloos en daardoor geen verbetering t.o.v. mijn VF die het na al die jaren nog steeds perfect doet. Heb nog geen bergen aan ervaring met deze GT maar dat gaat snel komen.
Enig minpuntje is een haperende brandstof meter maar met verlengde fabrieksgarantie tot juli moet dat goedkomen.
Welkom!
En een goede keus :Y :t
Ik heb de mijne ook nog niet zo lang, maar ben er tot nu toe dik tevreden mee.
 
Haperende brandstof meter?
Mij werd bij aankoop gemeld dat na tanken het een 10tal km zou duren voor de meter terug op peil was, das is normaal.

Als dat is wat je merkt, geen reden tot ongerustheid.
 
Nee helaas geen tiental kilometer maar zeker 100km en een dag verder ging ie het inderdaad weer doen. Zou kunnen dat hij bij de vorige eigenaar lang bijna leeg heeft gestaan maar vanaf het moment dat ik de motor ging bekijken totdat ik hem 4 dagen later ging ophalen bleef de meter op leeg staan terwijl de tank vol zat. Maar waarempel na een stukje sturen begon hij op te lopen. Maar of ik hem nu enigszins kan vertrouwen betwijfel ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan