KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Dealer bij jou in de buurt daar kan ik je niet bij helpen.
Maar 5000 km service ?

Interval is 15000/30000 km of jaarlijks.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond!

Ik ben druk opzoek naar een nieuwe motor en ik heb laatst even op een 1290 gt gezeten. Ik kwam er toen achter dat ik met 1.96m niet genoeg plek heb om mijn knieën kwijt te kunnen in de ronding van de tank. Ondanks dat is het wel een motor die aan mijn wensen voldoet en zou hem graag kopen mits hier een oplossing voor is. Weet iemand hier of er meer ruimte te creëren is door bijvoorbeeld andere rearsets te plaatsen?

Alvast bedankt voor de reactie's,
groeten Marc,
 
Goedenavond!

Ik ben druk opzoek naar een nieuwe motor en ik heb laatst even op een 1290 gt gezeten. Ik kwam er toen achter dat ik met 1.96m niet genoeg plek heb om mijn knieën kwijt te kunnen in de ronding van de tank. Ondanks dat is het wel een motor die aan mijn wensen voldoet en zou hem graag kopen mits hier een oplossing voor is. Weet iemand hier of er meer ruimte te creëren is door bijvoorbeeld andere rearsets te plaatsen?

Alvast bedankt voor de reactie's,
groeten Marc,
Soortgelijke vraag eens op advrider forum zien passeren, was een oplossing voor gepost ook. Kan je eens op zoeken. Gaat wel ten koste van grondspeling natuurlijk
 
Dealer bij jou in de buurt daar kan ik je niet bij helpen.
Maar 5000 km service ?

Interval is 15000/30000 km

Dealer bij jou in de buurt daar kan ik je niet bij helpen.
Maar 5000 km service ?

Interval is 15000/30000 km of jaarlijks.
Het betreft inderdaad een jaarlijkse service. (Olie, filter, remvloeistof, algemene check) Heb reeds een afspraak gepland in Veendam. De monteur daar wist me netjes a.d.v.h. framenummer te vertellen dat ie een jaar geleden zn eerste service gehad heeft.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik zal binnenkort even proberen of deze oplossing voldoende is! het is wel zonde van de grondspelling inderdaad, maar als je er niet op past dan heb je er ook niks aan.

Groeten Marc,
 
Goedenavond!

Ik ben druk opzoek naar een nieuwe motor en ik heb laatst even op een 1290 gt gezeten. Ik kwam er toen achter dat ik met 1.96m niet genoeg plek heb om mijn knieën kwijt te kunnen in de ronding van de tank. Ondanks dat is het wel een motor die aan mijn wensen voldoet en zou hem graag kopen mits hier een oplossing voor is. Weet iemand hier of er meer ruimte te creëren is door bijvoorbeeld andere rearsets te plaatsen?

Alvast bedankt voor de reactie's,
groeten Marc,
Zelf 1.98m en had ook wat weinig ruimte toen ik een demorit had. Rij nu met PP zadel en de KTM rearsets. Genoeg ruimte, wel een sportievere houding qua benen.
Als de verhouding "normaal" is tussen bovenlichaam en benen kan dat zeker een oplossing zijn.
 
Hoi, ik heb een vraagje voor degene die de koffers gebruiken....
Gebruiken jullie een 'binnen-tas' in de koffers? Of stoppen jullie de spullen zo in de koffer en hangen daarna de koffers aan de motor?
Of gebruiken jullie een plastic-zak of vuilniszak voor de spullen?
Ik hoor graag jullie ervaringen. Ik twijfel namelijk of de koffers waterdicht zijn.
Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Maurice
 
Koffers zijn waterdicht maar ik gebruik de binnentassen puur voor het gemak, op tour de tassen over de schouder naar de hotelkamer en de smerige koffers gewoon laten zitten. (in die hotelletjes loop je ook altijd met die koffers overal tegenaan te beuken)

Pasvorm en kwaliteit van de binnentassen is ook gewoon goed.
 
Ik gebruik binnentassen, maar dat heeft meer te maken met het 'proper' meenemen van bagage naar hotelkamers, en minder gewicht om mee te zeulen door trappenhallen van hotels :-)

Tot nu toe waren mijn koffers waterdicht, en tot mijn spijt kan ik stellen dat dat heel erg goed getest is :-D
 
Welke binnentassen hebben jullie dan? Die dure van bijna 100 euro of die andere van 28 euro de stuk?

Vind het wel veel geld voor die enkele keer dat ik ze zal gebruiken.
 
Welke binnentassen hebben jullie dan? Die dure van bijna 100 euro of die andere van 28 euro de stuk?

Vind het wel veel geld voor die enkele keer dat ik ze zal gebruiken.
Die van mijn vorige motor :-)

Gaan gewoon mee van motor naar motor.... die koffers zijn allemaal vrij gelijkaardig.
 
Ik heb de duurdere originele erbij gekregen... :)

Hieronder de imitatie voor minder.

 
Ik heb de duurdere originele erbij gekregen... :)

Hieronder de imitatie voor minder.

Dankjewel. Ik ga ze eens bekijken...
 
Of deze....
 

Bijlagen

  • 8748AF96-4756-4ACB-93C3-76BDE2E5A4C1.png
    8748AF96-4756-4ACB-93C3-76BDE2E5A4C1.png
    83,8 KB · Weergaven: 21
Welke binnentassen hebben jullie dan? Die dure van bijna 100 euro of die andere van 28 euro de stuk?

Vind het wel veel geld voor die enkele keer dat ik ze zal gebruiken.
Voor hoe weinig ik ze gebruik zou ik ook de goedkope nemen. Ook te bestellen bij Motea trouwens.
 
Ik had mijn dealer vorig jaar om een prijsje gevraagd en die kon de ktm binnen tassen leveren voor 75 euro zonder aandringen van mijn kant op meer korting.
25 Procent korting kan dus makkelijk gegeven worden op dit soort spullen. En als je zegt dat er goedkopere alternatief is gaat ie waarschijnlijk meer korting geven.

Niet gedaan want ik vind de koffer wat aan de kleine kant en dan blijft er nog minder over om iets mee te nemen.
Nu verdeel ik dat met extra plastic zakken in de koffers en haal bijna altijd de koffers eraf.
Rij op de vakantie lokatie het liefs alleen met tanktas.
 
Ik had mijn dealer vorig jaar om een prijsje gevraagd en die kon de ktm binnen tassen leveren voor 75 euro zonder aandringen van mijn kant op meer korting.
25 Procent korting kan dus makkelijk gegeven worden op dit soort spullen. En als je zegt dat er goedkopere alternatief is gaat ie waarschijnlijk meer korting geven.

Niet gedaan want ik vind de koffer wat aan de kleine kant en dan blijft er nog minder over om iets mee te nemen.
Nu verdeel ik dat met extra plastic zakken in de koffers en haal bijna altijd de koffers eraf.
Rij op de vakantie lokatie het liefs alleen met tanktas.
Dat is ook een idee ja. Dankjewel.
Met hemelvaart gaan we een toer maken en dan probeer ik het eerst even zonder om te kijken hoe het gaat.
Bedankt zo ver!
 
Ik heb de duurdere originele erbij gekregen... :)

Hieronder de imitatie voor minder.


Mijn vrouw kreeg bij Motea nog eens 25% korting op deze tassen ivm moederdag dus hebben we deze toch maar besteld. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan