KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Vandaag even de voorremklauwen schoongemaakt maar er viel mij op dat de remblokken aan beide kanten er verschillend in zitten. Heeft dit een reden of heeft de vorige eigenaar de blokken van de linker en rechter klauw door elkaar gehaald? Tevens vandaag de 3cm verlaagde stepjes van knight design besteld, ben benieuwd!
 

Bijlagen

  • IMG_20210602_155730.jpg
    IMG_20210602_155730.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 58
Vandaag even de voorremklauwen schoongemaakt maar er viel mij op dat de remblokken aan beide kanten er verschillend in zitten. Heeft dit een reden of heeft de vorige eigenaar de blokken van de linker en rechter klauw door elkaar gehaald? Tevens vandaag de 3cm verlaagde stepjes van knight design besteld, ben benieuwd!
Ik zie niet echt wat het verschil zou moeten zijn.
 
Er zit een sparing in de remvoering, die zit niet evenredig gespiegeld op de foto zo te zien. Maar zou niet weten of dit goed of niet goed is. Heb nog geen set vervangen.
 
Er zit een sparing in de remvoering, die zit niet evenredig gespiegeld op de foto zo te zien. Maar zou niet weten of dit goed of niet goed is. Heb nog geen set vervangen.
Ik heb ze eigenlijk altijd symmetrisch van elkaar gezien. Niet dat het veel uitmaakt maar ik vroeg het me gewoon af. Binnenkort gaan er toch een paar nieuwe op, ben niet tevreden met hoe de voering nog vast zit.
 
Update over mijn 2019 GT (nu 18k km):
- Na installeren van trackpack werkte Launch control niet. Onder garantie heeft KTM mij een nieuw TFT scherm gemonteerd en het zo opgelost.
- Mijn Angel GTII was 'ineens' tot het canvas toe op, inmiddels een Road 5 erop.
- Motoproworks sticker set is eindelijk binnen, maar ga de kappen eerst zwart wrappen voor ik ze plak zodat ik er geen wit randje om heen hou.
- Brandstoffilter is volgens mij verstopt, vervang ik zodra deze binnen is zelf.

Ik had namelijk al een tijdje het probleem dat ik met 2 blokjes benzine, bij volgas, ineens mijn vermogen hoog in de toeren kwijt was. Inmiddels heb ik dat ook met een volle tank. Rijden boven 6.5k RPM is niet echt mogelijk (en daarom de shiftlight nu ook maar vroeg gezet). Zal van het wisselen van de filters een videotje maken
 
Benieuwd hoe je brandstoffilter er uit ziet.
Tank je E5 Premium brandstof, Shell V-power of BP Excellium, dan zou het goed moeten gaan namelijk ?
die wil ik ook wel eens zien de mijne nog nooit vervangen 40 k erop gooi er meestal 95 in
een of andere griek verkoop die dingen tegen normale prijs schijnt.........
 
Ik heb vanochtend, voor dat het zo warm wordt, nog een rondje gedaan. :]
De GT en ik worden steeds betere vrienden...:}
Waar ik me nog wel aan stoor is de trillende spiegels. Ik zie bijna niks. En ja, ze zitten goed vast ;-)
Hebben jullie hier ook last van?
 
Hou je ons op de hoogte wat de voorwaarden zijn om Oostenrijk binnen te komen?
Wij nog 30 keer slapen en ook naar daar.
Sinds vandaag staan Duitsland en Oostenrijk vanuit Nederland bezien op geel, dus dat is mooi, maar oranje was ook geen probleem geweest.

Als je Oostenrijk in gaat en je niet daar in quarantaine wil, moet je kunnen bewijzen dat je negatief getest bent, gevaccineerd bent of wat ook kan is een antigen test laten zien als je al corona gehad hebt.

Het digitale EU vaccinatiecertificaat komt pas vanaf begin juli, maar Duitsland en Oostenrijk accepteren momenteel als enige landen ook het gele boekje als bewijs voor coronavaccinatie.

Je moet je bezoek aan Oostenrijk overigens wel van tevoren online aanmelden.
 
Ik heb vanochtend, voor dat het zo warm wordt, nog een rondje gedaan. :]
De GT en ik worden steeds betere vrienden...:}
Waar ik me nog wel aan stoor is de trillende spiegels. Ik zie bijna niks. En ja, ze zitten goed vast ;-)
Hebben jullie hier ook last van?
Spiegels heb je inderdaad niks aan boven 100km/u
Ik heb zelf stuureind Spiegels erop zitten en dat is al veel beter
 
Ik heb vanochtend, voor dat het zo warm wordt, nog een rondje gedaan. :]
De GT en ik worden steeds betere vrienden...:}
Waar ik me nog wel aan stoor is de trillende spiegels. Ik zie bijna niks. En ja, ze zitten goed vast ;-)
Hebben jullie hier ook last van?
Trillende spiegels, geen last van. Een stuk mooier beeld en degelijkere spiegels dan op mn vorige motor. (Versys)
 
Benieuwd hoe je brandstoffilter er uit ziet.
Tank je E5 Premium brandstof, Shell V-power of BP Excellium, dan zou het goed moeten gaan namelijk ?
In Nederland enkel Shell V-power, tenzij ik het niet red op 1 tank. In het buitenland wat er te krijgen is, maar wel alleen 98 E5 (in Spanje/Portugal bestaat ook 98 E10).
Met de kilometers die ik maak zou ethanol ook geen verschil mogen maken, nieuw gekocht eind November 2019, en sta nu op 19k

Vandaag dacht ik, ik kan nog 110km volgens de TFT, dus laat ik nog ff een rondje doen wat ik normaal wel haal zodat ik wat minder rest benzine er in heb. Ging perfect .... zolang ik onder 7k RPM bleef. En toen ineens ... 6k RPM, 5k RPM ... toen ging t reserve lampje aan, kon ik niet meer boven 4k RPM en 10 km later was t gedaan met de pret en stond ik met een foutmelding: Fuel pump aan de kant van de weg. Volgens TFT kon ik toen nog 40km rijden.

Ik heb mijn exacte theorie hierover. Maar zal dit wel uitleggen in het filmpje dat ik ga maken. Had het geluk dat ik op ~ 200m van een tankstation stil viel, daar nog ff 2 liter erin gegooid en toen naar huis gereden. Morgen filtertjes wisselen.
 
Vreemde zaak, hopelijk lost het vervangen van het brandstoffilter het probleem op :)

Ik denk overigens, dat ethanol juist schoner is dan de rest van de benzine. Ethanol is nml vergelijkbaar met alcohol.
 
Soms kan je ook pech hebben met een slechte benzinepomp. Al twee keer gehad (één keer auto en één keer motor) dat hij slecht liep na het tanken. Twee tankjes later was dat effect vervolgens verdwenen.
 
Vandaag dacht ik, ik kan nog 110km volgens de TFT, dus laat ik nog ff een rondje doen wat ik normaal wel haal zodat ik wat minder rest benzine er in heb. Ging perfect .... zolang ik onder 7k RPM bleef. En toen ineens ... 6k RPM, 5k RPM ... toen ging t reserve lampje aan, kon ik niet meer boven 4k RPM en 10 km later was t gedaan met de pret en stond ik met een foutmelding: Fuel pump aan de kant van de weg. Volgens TFT kon ik toen nog 40km rijden.
Bij mij geeft TFT scherm melding rood en reserve aan en volgens TFT kan ik dan nog 30 km rijden. Als ik ga tanken en dan gaat er zeker 2 liter nog in.

Het gemiddelde verbruik ten opzichte van de werkelijke geeft die volgens mij niet goed weer.
Als ik dan tank en vergelijk dat met aantal km dan kom ik altijd lager uit. Volgens scherm via trip 1 bijvoorbeeld 18.3 en volgens tankbeurt 15.6.
 
De laatste tijd heb ik dat hij niet makkelijk op stuurslot wil... Keyless.

En hij wilde ook niet aan of van stuurslot meteen. Wel na een paar keer proberen.

Wie heeft dit ook en het opgelost.
 
Een van mijn vrienden heeft een GT, en sinds kort een melding in het dashboard "Fuel Pump Failure".
Maar hij hoort de pomp wel lopen, en de motor doet het ook nog.
Iemand dit wel eens meegemaakt? En wat was de oorzaak?
Slecht werkende pomp en/of verstopt brandstoffilter?
 
Een van mijn vrienden heeft een GT, en sinds kort een melding in het dashboard "Fuel Pump Failure".
Maar hij hoort de pomp wel lopen, en de motor doet het ook nog.
Iemand dit wel eens meegemaakt? En wat was de oorzaak?
Slecht werkende pomp en/of verstopt brandstoffilter?
Toevallig precies hetzelfde als bij CupraR32T? Of heb je het over zijn motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan