KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Gisteren de filters vervangen van de pomp. Geen rotzooi gevonden wat ik bij sommige wel zie. Terugplaatsen van de pomp in de tank ging moeizaam ondanks dat ik de ring met olie had ingesmeerd. Lekkage. Pomp er weer uit en toen bleek de o-ring kapot te zijn. Helaas zit deze niet in de set en moest ik hem bestellen. 47 euro... voor 2 ringetjes. Hopelijk snel weer rijden.
 

Bijlagen

  • 20210622_203951.jpg
    20210622_203951.jpg
    166,8 KB · Weergaven: 33
  • 20210622_220849.jpg
    20210622_220849.jpg
    197,5 KB · Weergaven: 32
  • 20210622_210215.jpg
    20210622_210215.jpg
    198,1 KB · Weergaven: 35
Bij welke beurt(en) wordt het brandstoffilter normaliter vervangen?

Is dat bijvoorbeeld al meteen bij de 1.000 km beurt en daarna pas weer bij 30.000 ofzo?
 
Bij mij zat die ring wel in de set, en heb ik ook vervangen.
Ik kreeg deze binnen via onderdelen-ktm.
Heb net een bericht gestuurd dat ze er bij mij niet in zaten. Het partnummer was ook aangepast op de doos.
 

Bijlagen

  • 20210622_210554.jpg
    20210622_210554.jpg
    181,8 KB · Weergaven: 18
Bij welke beurt(en) wordt het brandstoffilter normaliter vervangen?

Is dat bijvoorbeeld al meteen bij de 1.000 km beurt en daarna pas weer bij 30.000 ofzo?
Elke beurt word brandstofdruk gecontroleerd (statisch), filter word volgens het schema in de owners manual nooit preventief vervangen.
Statisch is bij mij de druk wel goed geweest... dus deze manier van testen werkt niet. In mijn laatste video op YouTube (Hard Goan) heb ik een clipje zitten van dat inhouden, hoe het begon bij rond de 8k rpm zodra ik nog 2 blokjes op de tankmeter had.
 
Ik ben even aan het uitproberen wat het lekkerste instelling is voor mij als ik alleen rij.

rijmodi op sport, waarom niet...

de belasting op mannetje met koffer, stuurt veel makkelijker dan zonder koffer. Ook gelezen op het forum.
Enige nadeel is dat de motor hoger komt en ik niet plat op mijn zolen kan staan.

de demping op comfort, waarom niet...

Maar straks ga ik op vakantie met koffers, doen jullie dan 2 mannetjes met koffer als je alleen bent.

advies altijd welkom.
 
Ik ben even aan het uitproberen wat het lekkerste instelling is voor mij als ik alleen rij.

rijmodi op sport, waarom niet...

de belasting op mannetje met koffer, stuurt veel makkelijker dan zonder koffer. Ook gelezen op het forum.
Enige nadeel is dat de motor hoger komt en ik niet plat op mijn zolen kan staan.

de demping op comfort, waarom niet...

Maar straks ga ik op vakantie met koffers, doen jullie dan 2 mannetjes met koffer als je alleen bent.

advies altijd welkom.
Als ik heel zwaar beladen zou zijn, dan zou ik misschien naar 2 personen + koffers gaan, maar dan staat ie - afhankelijk van het gewicht van je bepakking - misschien wel erg hoog. Zet 'm voor de gein maar eens op die stand (niet op de motor zitten wanneer je 'm wijzigt trouwens!) en zet 'm dan maar eens terug naar alleen 1 persoon, dan zie je de achterkant toch echt een flink stuk inzakken. (Bijna een holeshot device :+ )


Demping op comfort zou ik aanraden alleen te gebruiken op hele slechte wegen of gravelwegen enzo. Bij normale openbare wegen beter de demping op Street laten staan.
 
Denk dat deze vergelijking bijna niet te doen is zonder te vermelden welke software versie. Ik kreeg vorig jaar een vering update er op, en was een wereld van verschil in alle standen.
 
Klopt. Bij de oude software was Comfort sowieso onbruikbaar, mijn reactie was bedoeld als zijnde op basis van de nieuwe software :)
 
Denk dat deze vergelijking bijna niet te doen is zonder te vermelden welke software versie. Ik kreeg vorig jaar een vering update er op, en was een wereld van verschil in alle standen.
Benieuwd wat er is veranderd dan aan de vering, jij hebt de Gen. 2 en die had al de betere veringsoftware die als update voor de Gen. 1 beschikbaar kwam ?
 
De SDGT gen 2 is tov de 1 eigenlijk ook meer een veredelde facelift + TFT scherm, verder is er onderhuids bijna geen verschil.
 
Ach so.

Je dealer kan trouwens met z'n pc demping / veervoorspanning aanpassen. (de range verschuiven).
Heeftie destijds voor de update voor mij gedaan (minder veer, zelfde demping), was enorm veel beter.
 
Ach so.

Je dealer kan trouwens met z'n pc demping / veervoorspanning aanpassen. (de range verschuiven).
Heeftie destijds voor de update voor mij gedaan (minder veer, zelfde demping), was enorm veel beter.
Helpt dat ook tegen "stuiterigheid"?

Ik vind 'm op Street stand nml nog steeds vrij stuiterig. Erg vervelend als je hard een bocht in gaat bij hobbelig/slecht asfalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan