KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Denk ga effe de fuel dongels erin zetten krijg ik deze melding !
AB7AEEFD-D9F1-43B8-84B7-2832D1F2F09B.jpeg
 
Dit heb ik destijds gemeten 300 Ohm en 1 M Ohm zijn de juiste waarden, ik kreeg na een jaar MTC fout veroorzaakt door slecht contact in de dongel, bleken niet alle weerstandjes vast gesoldeerd aan de pinnetjes te zitten, na het solderen alles goed.

Advies is dus voor het plaatsen van de dongels te checken of de weerstandjes goed vast zitten, fabricage blijft handwerk.... en dit scheelt een hoop werk als je dat even vooraf doet.
 

Bijlagen

  • Dongel2.jpg
    Dongel2.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 13
  • Dongel1.jpg
    Dongel1.jpg
    110,1 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Dit heb ik destijds gemeten 300 Ohm en 1 M Ohm, ik kreeg na een jaar MTC fout veroorzaakt door slecht contact in de dongel, bleken niet alle weerstandjes vast gesoldeerd aan de pinnetjes te zitten, na het solderen alles goed.
Advies is dus voor het plaatsen van de dongels dit te checken, fabricage blijft handwerk.... en dit scheelt een hoop werk als je dat even vooraf doet.
 
Dit heb ik destijds gemeten 300 Ohm en 1 M Ohm, ik kreeg na een jaar MTC fout veroorzaakt door slecht contact in de dongel, bleken niet alle weerstandjes vast gesoldeerd aan de pinnetjes te zitten, na het solderen alles goed.
Advies is dus voor het plaatsen van de dongels dit te checken, fabricage blijft handwerk.... en dit scheelt een hoop werk als je dat even vooraf doet.
Welke waarde is de waarde die het moet zijn?
 
Originele post aangepast, stond er een beetje verwarrend idd.

Beide, het zijn 2 verschillende weerstanden.
De gemeten waarden op de foto's zijn de juiste na het solderen.

1 kant 300 Ohm en de andere 1 M Ohm is dus goed.
 
Laatst bewerkt:
Het is dan nog steeds goedkoper, maar was je er van op de hoogte dat we vanaf 1 juli BTW mogen betalen op alle bestellingen vanuit China?

En als Postnl de BTW nog moet afrekenen, dan komen er ook nog administratiekosten tussen de 4 en 13 Euro bij.

Dit geldt trouwens evengoed voor AliExpress bestellingen die vanuit een EU land geleverd worden :/
Hij is binnen en Ik moest niets bij betalen, koopje dus.

Het lijkt wel een Evotech.
 

Bijlagen

  • 20210729_222411.jpg
    20210729_222411.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 35
Deze B King komt erbij naast de ktm Bekijk bijlage 1658552
Monster hoor, ik heb m’n b-king ingeruild op de GT 2020.
Kompleet andere machine, soms mis de king nog wel. Wat een blok ook zeg. Was wel iets getuned, 183PK op het achterwiel en 155nm koppel. Grote verschil is de bak, die is zo anders gegeard. Veeeeeel langer in de eerste versnellingen, daardoor misschien minder spectaculair. En dat blok loopt in z’n 6 van 50 naar 300 😅
 
Je kunt ook gewoon thuis met je fietspomp pompen trouwens, doe ik regelmatig, ook voor de auto :P
Als je een deftige pomp hebt met een aansluiting voor autoventiel...
Ik heb verschillende pompen, maar met het kleine (nood)pompje van op de racefiets zie ik het toch niet zitten van een achterband van een motor vol te pompen, al is de druk dan nog 3 keer lager dan in de racefietsband.
 
Als je een deftige pomp hebt met een aansluiting voor autoventiel...
Ik heb verschillende pompen, maar met het kleine (nood)pompje van op de racefiets zie ik het toch niet zitten van een achterband van een motor vol te pompen, al is de druk dan nog 3 keer lager dan in de racefietsband.
Heb ik indd... Maar de laatste twee fietsen die ik heb gekocht werden beide geleverd met Franse ventielen, dat is wel irritant.
 
Goedendag, ik heb een vraag over de GT versie 2.

Is er een een steun te krijgen voor montage van een Tomtom boven het TFT scherm.

Ik heb al gezocht op het internet maar kan niets vinden. Ook na het lezen van een gedeelte van dit forum heb ik niets gevonden. Ik ben van plan een proefrit te maken op een nieuwe superduke GT maar als er geen steun te krijgen is hoeft dit eigenlijk niet want dan ga ik toch niet tot aanschaf over.

Kleur
 
Goedendag, ik heb een vraag over de GT versie 2.

Is er een een steun te krijgen voor montage van een Tomtom boven het TFT scherm.

Ik heb al gezocht op het internet maar kan niets vinden. Ook na het lezen van een gedeelte van dit forum heb ik niets gevonden. Ik ben van plan een proefrit te maken op een nieuwe superduke GT maar als er geen steun te krijgen is hoeft dit eigenlijk niet want dan ga ik toch niet tot aanschaf over.

Kleur

Niet af fabriek, maar wel aftermarket

Voorbeeld:

 
Goedendag, ik heb een vraag over de GT versie 2.

Is er een een steun te krijgen voor montage van een Tomtom boven het TFT scherm.

Ik heb al gezocht op het internet maar kan niets vinden. Ook na het lezen van een gedeelte van dit forum heb ik niets gevonden. Ik ben van plan een proefrit te maken op een nieuwe superduke GT maar als er geen steun te krijgen is hoeft dit eigenlijk niet want dan ga ik toch niet tot aanschaf over.

Kleur

Misschien hier BikePenR
 
Niet af fabriek, maar wel aftermarket

Voorbeeld:

Die heb ik ook gezien maar als ik naar de site van bikepenr ga dan zie ik een applicatielijst waar ze alleen de S-R1 hebben voor de 1290 superduke GT en die wordt op het stuur gemonteerd. Ookbij de produkt foto’s staan alleen maar foto’s waar hij op het stuur is gemonteerd.
 
Die heb ik ook gezien maar als ik naar de site van bikepenr ga dan zie ik een applicatielijst waar ze alleen de S-R1 hebben voor de 1290 superduke GT en die wordt op het stuur gemonteerd. Ookbij de produkt foto’s staan alleen maar foto’s waar hij op het stuur is gemonteerd.
Maar je ziet de foto toch?
Bel / mail ze gewoon :-)
 
Maar je ziet de foto toch?
Bel / mail ze gewoon :-)
Ik was wel van plan ze te mailen. Ik vond het wel een raar artikel: steun die enkel in het zwart te krijgen is (volgens tekst) en dan foto’s plaatsen waar hij in rvs op staat en dan nog dat de fabrikant het artikel niet vermeld op zijn website ondanks dat het motoplus artikel al anderhalf jaar oud is.

Misschien dat mensen ervaring hebben met deze steun?
 
Op het Duitse forum heeft iemand een steun voor boven de TFTdisplay ontworpen om 3D te printen en het bestand is gratis beschikbaar door hem gesteld.
Diverse gebruikers zijn er erg tevreden over.
Je kan hem natuurlijk ook gewoon in zwart printen 😁.
 

Bijlagen

  • 20210520_134628.jpg
    20210520_134628.jpg
    216,5 KB · Weergaven: 36
  • Bauteilpositionierung.JPG
    Bauteilpositionierung.JPG
    58,4 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Goedendag, ik heb een vraag over de GT versie 2.

Is er een een steun te krijgen voor montage van een Tomtom boven het TFT scherm.

Ik heb al gezocht op het internet maar kan niets vinden. Ook na het lezen van een gedeelte van dit forum heb ik niets gevonden. Ik ben van plan een proefrit te maken op een nieuwe superduke GT maar als er geen steun te krijgen is hoeft dit eigenlijk niet want dan ga ik toch niet tot aanschaf over.

Kleur
Melvinn is hier ook mee bezig geweest weet ik. Maar volgens mij kan je via de app van ktm ook navigatie op je scherm/display krijgen.
Geen idee hoe het werkt :X. Ik heb de gen1 met de ktm-bracket....
 
Ik was wel van plan ze te mailen. Ik vond het wel een raar artikel: steun die enkel in het zwart te krijgen is (volgens tekst) en dan foto’s plaatsen waar hij in rvs op staat en dan nog dat de fabrikant het artikel niet vermeld op zijn website ondanks dat het motoplus artikel al anderhalf jaar oud is.

Misschien dat mensen ervaring hebben met deze steun?
Steun bij zit bij mij gemonteerd, laatste versie die hij gemaakt heeft. Helaas zit er een risico aan vast dat er iets kan afbreken aan de ophanging en daarom is deze steun niet meer beschikbaar voor verkoop.
 

Bijlagen

  • IMG_20200823_193715.jpg
    IMG_20200823_193715.jpg
    149,8 KB · Weergaven: 41
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Van de drie opties van jullie blijft er maar een over en dat is die plastic beugel. Ik heb het 3d plastic model gedownload en al ingevoerd op een website en dat werkte allemaal. Jammer dat de metalen beugel niet meer gemaakt wordt. De navigatie in het tft scherm zetten is geen optie voor mij omdat ik juist voor blinde bochten snel naar het scherm wil kijken om te kijken hoeveel graden die bocht is om zo op het goede punt aan de binnenkant te zitten en die app alleen maar pijlen links en rechts over een aantal meters weergeeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan