KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Hi guys, nieuwe GT eigenaar sinds afgelopen zaterdag 😎
Na jaren 4-cyl gereden te hebben (waarvan de laatste een GSX-R 1000 K5) is dit wel effe wennen… Iets zwaardere motor, stuurt ook wat minder gretig (nog wat instellingen uitzoeken), maar bevalt goed.
Comfortabeler, meer bagage opties, dikke remmen erop, alles instelbaar. En dan dat blok… een Massey Ferguson op nitro 😂
5F767549-E379-4DCB-812B-09B52FEBF6B3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een setje Pirelli Diablo Rosso IV voor de SDGT besteld bij Rubbex.
Thuis geleverd 304€ , lijkt me goede prijs.
Ben echt wel benieuwd hoe dit rijdt na 2 setjes Conti Road Attack
 
Laatst bewerkt:
Vandaag dagje in de Eifel gereden. Eind van de dag zie ik dat er een barst in het glas/kunststof van de toerenteller zit. Herkent iemand dit? Hoe zou dit komen?
 

Bijlagen

  • 667EB30C-49B7-4E1E-8201-6E8052180085.jpeg
    667EB30C-49B7-4E1E-8201-6E8052180085.jpeg
    141,6 KB · Weergaven: 60
Hoi zijn er mensen hier mensen die ervaring hebben met stuurverhogers en of dit dan ook bevalt ?
Mij beviel het uiteindelijk helemaal niet. Weliswaar komt het stuur op een prettiger hoogte voor het betere trial-werk in hele krappe ruimtes, maar zodra je ermee up-tempo gaat rijden dan zorgen die stuurverhogers - of beter gezegd de erdoor resulterende zithouding - ervoor dat er wat druk op het voorwiel mist, wat het stuurgedrag imho niet ten goede komt. Ik heb ze uiteindelijk weer gedemonteerd, dus mocht je interesse hebben…
 
Vandaag dagje in de Eifel gereden. Eind van de dag zie ik dat er een barst in het glas/kunststof van de toerenteller zit. Herkent iemand dit? Hoe zou dit komen?
Dit is ook gebeurd bij mijn Aprilia ,motor stond in de tuin na een ritje en ik hoorde het plexiglas breken na een tijdje in de volle zon te hebben gestaan. Ik vermoed zelf dat het is gebeurd door druk opbouw in de unit. Condensvorming door koudere periode voorafgaand aan erg warm weer. 100% zeker is de barst niet ontstaan doordat er iets op terecht is gekomen .

Het viel me op dat er bij de KTM ook wat lichte condens te zien is na de winter periode in de Km teller.
 
Heb wat permanente spikkels/vlekken op het plexiglas van mn display/toerenteller. Dit komt door een benzine ongelukje. Gesmeerd met tanken. Zou dit eruit te poetsen zijn met een plexiglas polish?
 
Vraagjes aan de Beastenbende... :

1. Zijn die stickers ter bescherming van de brandstof tank echt nodig?

2. Ik overweeg een korte kentekenplaat houder maar ik heb ook gelezen dat door het korte kontje van de GT er makkelijk spetters van het achterwiel op de berijder terecht kunnen komen. Iemand ervaring met deze?

PHO_PP_NMON_61408915044-SHORT-NUMBER-PLATE-HOLDER_#SALL_#AWSG_#V1.jpg
 
Plexiglas kan je perfect polieren met tandpasta en een polierschijf op bv de dremel.
Maar als er een coating op zit bestaat de kans dat je'm eraf poliert
 
Mij beviel het uiteindelijk helemaal niet. Weliswaar komt het stuur op een prettiger hoogte voor het betere trial-werk in hele krappe ruimtes, maar zodra je ermee up-tempo gaat rijden dan zorgen die stuurverhogers - of beter gezegd de erdoor resulterende zithouding - ervoor dat er wat druk op het voorwiel mist, wat het stuurgedrag imho niet ten goede komt. Ik heb ze uiteindelijk weer gedemonteerd, dus mocht je interesse hebben…
Oke bedankt voor de reactie welke heb je nog liggen dan en heb er evt wel belang bij
 
Vraagjes aan de Beastenbende... :

1. Zijn die stickers ter bescherming van de brandstof tank echt nodig?

2. Ik overweeg een korte kentekenplaat houder maar ik heb ook gelezen dat door het korte kontje van de GT er makkelijk spetters van het achterwiel op de berijder terecht kunnen komen. Iemand ervaring met deze?

Bekijk bijlage 1761812
Ondertussen ben ik sinds een week of 4 ook de trotse eigenaar van een GT! Vanaf dag 1 heb ik deze houder gemonteerd (op aanraden vanuit dit forum). Tot nu toe bevalt hij erg goed en behoud je de optie om de koffers te monteren. Nog korter en je komt in de knoei met de knippers en je koffers. Op nat wegdek heb ik (gelukkig) nog niet hoeven rijden dus daar kan ik je weinig over vertellen.

Plaatje bij het praatje:
Schermafbeelding 2022-05-18 201952.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagjes aan de Beastenbende... :

1. Zijn die stickers ter bescherming van de brandstof tank echt nodig?

2. Ik overweeg een korte kentekenplaat houder maar ik heb ook gelezen dat door het korte kontje van de GT er makkelijk spetters van het achterwiel op de berijder terecht kunnen komen. Iemand ervaring met deze?

Bekijk bijlage 1761812
Ik zou niet voor de korte gaan. Heb een korte gehad van R&G, die bezorgd je een natte nek.
De afgebeelde houder heb ik nu. Dan blijft je nek in ieder geval droog😀
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd niet vaak in de regen, maar natte nek/rug met korte R&G? Eigenlijk vrijwel niet hoor.

Had een korte plaathouder op m'n Speed Triple, daarbij liep het water inclusief modder wel over de rug :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan