KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik vind die 2,5 uur echt te veel.
lijkt me dat het in 1,5 uur moet kunnen.
 
Oké, bedankt. Ik had hier geleden dat het een kwartiertje werk was. Misschien een beetje grootspraak.

Ja, de voeding voor de Zumo XT komt uit de koplamp, hoorde ik? Waar komt het scherm met de officiële KTM navigatiesteun? Boven de toerenteller toch? Of eronder, boven het stuur? Veel ruimte is er niet. Ik heb nog geen foto kunnen vinden van een GT (analoge toerenteller) met een Garmin XT.
Voeding ACC1 en ACC2 liggen opgerold onder jouw dashboard, de ene geschakeld (die moet je hebben en de ander continue 12V.
Een maat van mij heeft de Gen1. ook met Garmin XT op de originele houder boven het dashboard, gaat prima.

Dongels plaatsen:
2x bochtenverlichtingunits eraf, 2x zwarte kap onder de tank eraf, tank lossen en stukje liften van achteren, blokje hout ertussen.
2x Lambda draden volgen, stekker eruit wroeten en 2x dongle plaatsen. Ik kan het binnen 30 minuten maar heb later besloten toen ik de tank compleet verwijderd had om de Lambda kabels (dongles) zo te verleggen dat ik deze makkelijk zonder gereedschap kan bereiken mocht dat nodig zijn. (en dat was nodig, zie onder)

Tip: controleer bij je dongles voor het plaatsen of de 4 contacten goed gesoldeerd zijn, ik had één dongle waarbij één pootje soms los zat (niet gesoldeerd) met motormanagement storing/MTC failure tot gevolg....dussss.
 
Laatst bewerkt:
Video gevonden. Ziet er niet al te ingewikkeld uit. Ik wilde hem eerst op het stuur zetten, maar dit is misschien toch beter. Boven de tellers dus.
 
Voeding ACC1 en ACC2 liggen opgerold onder jouw dashboard, de ene geschakeld (die moet je hebben en de ander continue 12V.
Een maat van mij heeft de Gen1. ook met Garmin XT op de originele houder boven het dashboard, gaat prima.

Dongels plaatsen:
2x bochtenverlichtingunits eraf, 2x zwarte kap onder de tanka eraf, tank lossen en stukje liften van achteren, blokje hout ertussen.
2x Lambda draden volgen, stekker eruit wroeten en 2x dongle plaatsen. Ik kan het binnen 30 minuten maar heb later besloten toen ik de tank compleet verwijderd had om de Lambda kabels (dongles) zo te verleggen dat ik deze makkelijk zonder gereedschap kan bereiken mocht dat nodig zijn. (en dat was nodig, zie onder)

Tip: controleer bij je dongles voor het plaatsen of de 4 contacten goed gesoldeerd zijn, ik had één dongle waarbij één pootje soms los zat (niet gesoldeerd) met motormanagement storing/MTC failure tot gevolg....dussss.
Kijk, hier heb ik wat aan! Bedankt! 👍
 
Heb het eens ff nagekeken vwb de montage van de fuel dongles:
De dealer heeft die dongles monteren gecombineerd met een klein beurtje:
Olie verversen, filter en wellicht nog wat kleine dingetjes wat hoort bij een klein beurtje.
Hij had er totaal 2,5 arbeidsuren op staan dus incl. Montage dongles.

Echt nodig was het niet die dongles want hij liep al erg soepel en makkelijk zonder te bokken.
maar met die dongles loopt ie nóg makkelijker, kan m vlot afnijpen tot 2500 toeren.
Ook heb ik er achter nog een tandje groter op gezet, fluitje van een cent,
en nu makkelijk in 2 door haarspelden, en rotondes sowieso in 2, soms zelfs 3.
 

Bijlagen

  • 64D80412-2884-452A-AD58-69FE9060D569.png
    64D80412-2884-452A-AD58-69FE9060D569.png
    145,7 KB · Weergaven: 55
  • CA2BCB36-A514-4067-8D05-E3910C434BD7.jpeg
    CA2BCB36-A514-4067-8D05-E3910C434BD7.jpeg
    399,1 KB · Weergaven: 52
  • D403DD0C-90DF-4DF1-8C02-A5F13D4473B4.png
    D403DD0C-90DF-4DF1-8C02-A5F13D4473B4.png
    277,8 KB · Weergaven: 57
  • CAF924C6-58DE-41BB-9A64-E912A020A821.png
    CAF924C6-58DE-41BB-9A64-E912A020A821.png
    255,7 KB · Weergaven: 45
Obag is wel hoog , je moet er met je been overheen , heb zelf de ktm tas
Been erover heen is voor mij het probleem niet. Iets groter is handig als je eens iets meer wilt meenemen. Tasje moet wel blijven zitten en er niet afwaaien met m’n telefoon, pasjes en portemonnee erin…

Heb tot nu toe altijd met een kleine tanktas gereden, of een rugzak, maar zo’n tasje achter lijkt me handiger.
 
Been erover heen is voor mij het probleem niet. Iets groter is handig als je eens iets meer wilt meenemen. Tasje moet wel blijven zitten en er niet afwaaien met m’n telefoon, pasjes en portemonnee erin…

Heb tot nu toe altijd met een kleine tanktas gereden, of een rugzak, maar zo’n tasje achter lijkt me handiger.
Gewoon kopen. Ding is superrelaxed. Kan precies genoeg spul in, kost geen drol en zit ramvast :)

Tanktas vind ik ook gruwelijk irritant, dit is veel fijner :Y
 
Vandaag weer lekker een tank leeg gereden op de GT :]

Alleen op driekwart van de rit kwam opeens de koppeling niet meer helemaal vrij….

Bij het terugschakelen was het duidelijk merkbaar. Staand voor het rode stoplicht wou hij er vandoor terwijl ik de koppeling volledig had ingeknepen en ik kreeg hem ook niet in z’n vrij op die manier.

Ik kon de koppelingshendel nog iets verder stellen en dat hielp gelukkig iets, maar hij zit er nog steeds tegenaan.

Heeft iemand dat wel eens gehad? Wat is hier aan de hand?

Het is een 2017 model en hij heeft nu 38.000 km gelopen.
 
Vandaag weer lekker een tank leeg gereden op de GT :]

Alleen op driekwart van de rit kwam opeens de koppeling niet meer helemaal vrij….

Bij het terugschakelen was het duidelijk merkbaar. Staand voor het rode stoplicht wou hij er vandoor terwijl ik de koppeling volledig had ingeknepen en ik kreeg hem ook niet in z’n vrij op die manier.

Ik kon de koppelingshendel nog iets verder stellen en dat hielp gelukkig iets, maar hij zit er nog steeds tegenaan.

Heeft iemand dat wel eens gehad? Wat is hier aan de hand?

Het is een 2017 model en hij heeft nu 38.000 km gelopen.
Gewoon met de motor uit stilstaand: Als je de koppeling meermaals achter elkaar inknijpt en dan meteen laat schieten, zie je dan luchtbelletjes in je koppelingreservoir omhoog komen en kun je daarna weer wel goed ontkoppelen?

Zo ja, dan trekt ie valse lucht en moet de koppelingcilinder in de hendel vervangen worden.
 
Gewoon met de motor uit stilstaand: Als je de koppeling meermaals achter elkaar inknijpt en dan meteen laat schieten, zie je dan luchtbelletjes in je koppelingreservoir omhoog komen en kun je daarna weer wel goed ontkoppelen?

Zo ja, dan trekt ie valse lucht en moet de koppelingcilinder in de hendel vervangen worden.
Dat ga ik vanmiddag even proberen! :t
 
Nee, ik zie geen luchtbelletjes. Morgen weer een stukje rijden en dan ga ik er extra scherp op letten. Als het probleem blijft dan mag de motorzaak waar ik hem vorige week met zes maanden garantie heb gekocht er naar kijken om het op te lossen.

Voor de aflevering hebben ze alle vloeistoffen ververst. Misschien de verkeerde olie erin gedaan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan