KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Geen idee of er interesse voor is, maar de originele montage van de Conti's bevalt mij niet, en die heb ik dus bij 2333 km. vervangen. De diepte van de profielen is ruim 4 mm op de achterband en ruim 3 op de voorband. Gratis af te halen in Almere want verzenden begin ik niet aan. Bij geen interesse gaan ze naar grofvuil.

Stuur maar een PM als je ze hebben wilt.

Inmiddels weggegeven....
 
Vanmiddag de fuel dongles laten monteren. Lamba-sondes eruit.

Het resultaat: Wow! *O*

Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn. Ik was al aardig gewend aan het V-twin-karakter en begon zelfs te twijfelen of de vorige eigenaar toch niet al de aanpassing had gedaan, maar niet dus. Het kon nog heel veel beter. Ik herken hem niet meer terug in de lage regionen. Zo soepel als wat! Echt een aanrader als je het nog niet gedaan hebt. :Y

Verder ook de zadelverwarming laten activeren in het menu. Over zadelverwarming heb ik hier eerder wat schampere opmerkingen gelezen, maar ik vond het erg fijn tegen het einde van de middag. Na Rockanje even naar Zeeland gereden en er stond een kille wind bij al dat open water. Lekker de handvatverwarming en zadelverwarming aan. Wat een luxe! Heerlijk :t

Kwam onderweg nog een straaljager tegen.

Bekijk bijlage 1809170
deja vu :+
 

Bijlagen

  • IMG_20210606_110709.jpg
    IMG_20210606_110709.jpg
    467,4 KB · Weergaven: 32
Ik heb mijn telefoon nog niet proberen te verbinden met mijn motor met de nieuwe app. Op dit moment wordt mijn VIN-nummer niet herkend wanneer ik het in de app wil ingeven. Ik kan alleen maar hopen dat een volgende update van de app het probleem oplost...

Edit : met de oude KTM My Ride app heeft het altijd perfect gewerkt...
De KTM Connect app heeft een update gekregen en nu wordt het VIN-nummer wel herkend. Prima.
Heb mijn foon gedelete uit het KTM dashboard en de motor (LC8 dashboard) verwijderd uit mijn foon. Alles opnieuw via Bluetooth geconnecteerd en is prima gelukt.
In de KTM connect app het basic plan gekozen, kaarten gedownload, navigatie op de foon werkt prima.

Maar... wanneer ik een bestemming kies en op 'Starten' druk, zie ik helemaal niets verschijnen op het dashboard van de motorfiets, waar dit met de oude app KTM My Ride wel prima lukte.
In de menu's op de motor staat wel nog 'KTM My Ride' vermeld ; is er voor de software van de motorfiets ook een update nodig ?
 
Heb je ook een KTM gps achter je Zumo?
Ik heb m laatst toch maar besteld. Liep wat tegen het hoge bedrag (€88,-) aan te hikken. Maar mn TomTom op het stuur zat toch net iets voor mn lcd scherm of te dicht op mn tanktas met de Ramhouder.
Dit is perfect. Een degelijke houder die mooi verstelbaar is. En de navi mooi int blikveld.
M.i dat geld nét waard😅
 

Bijlagen

  • 20221012_215120.jpg
    20221012_215120.jpg
    142,9 KB · Weergaven: 49
  • 20221012_215103.jpg
    20221012_215103.jpg
    169,8 KB · Weergaven: 45
Heb je ook een KTM gps achter je Zumo?
Ik heb m laatst toch maar besteld. Liep wat tegen het hoge bedrag (€88,-) aan te hikken. Maar mn TomTom op het stuur zat toch net iets voor mn lcd scherm of te dicht op mn tanktas met de Ramhouder.
Dit is perfect. Een degelijke houder die mooi verstelbaar is. En de navi mooi int blikveld.
M.i dat geld nét waard😅
Ik zie dat je een gps steun hebt die boven je cockpit komt.
Mag ik weten waar je de navigatiesteun besteld hebt, kijken of ie ook op een 2022 model past.
grt
 
Heb je ook een KTM gps achter je Zumo?
Ik heb m laatst toch maar besteld. Liep wat tegen het hoge bedrag (€88,-) aan te hikken. Maar mn TomTom op het stuur zat toch net iets voor mn lcd scherm of te dicht op mn tanktas met de Ramhouder.
Dit is perfect. Een degelijke houder die mooi verstelbaar is. En de navi mooi int blikveld.
M.i dat geld nét waard😅
Ja, de standaard KTM gps houder.
 
Ik zie dat je een gps steun hebt die boven je cockpit komt.
Mag ik weten waar je de navigatiesteun besteld hebt, kijken of ie ook op een 2022 model past.
grt
Volgens mij zou jij het andere type moeten hebben voorgedaan 2022 model.
Dit is een andere bevestiging aan je cockpit
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221013-113445_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20221013-113445_Adobe Acrobat.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 20
  • Screenshot_20221013_113525.jpg
    Screenshot_20221013_113525.jpg
    69 KB · Weergaven: 20
Ja dat past. Die heb ik ook. De bevestigingsplaat is geschikt voor de tomtom en de garmin.
 

Bijlagen

  • 20221012_215110.jpg
    20221012_215110.jpg
    129,7 KB · Weergaven: 9
Als ik een stukje ga rijden begin ik vanaf R’dam meestal over de Lekdijk bij Kinderdijk of de N228 bij Haastrecht.

‘Ik ga altijd naar Zeeland,’ zei een GT-rijder die ik laatst tegenkwam bij MotoPort Rockanje, ‘moet je ook eens doen. Prachtig!’

Gisterenmiddag dus naar de eilanden. Maar het kan aan mij liggen, ik vond alleen maar tamelijk rechte tweebaanswegen, vaak met van die hobbels als rijbaanscheiding, zodat je niet eens fatsoenlijk kunt inhalen. En veel langs open water, dus een hele gure zeewind. Ik had de handvatverwarming al snel op de middenstand (zadelverwarming nog wel op de eerste).

Maar Zierikzee is wel mooi. Zie foto met de officiële GPS-houder.
 

Bijlagen

  • 4A263843-D77A-478E-925E-CF2C5F71F988.jpeg
    4A263843-D77A-478E-925E-CF2C5F71F988.jpeg
    291,9 KB · Weergaven: 35
  • C1DB84B6-BBD4-4F13-A9E3-CDD8126E34B8.jpeg
    C1DB84B6-BBD4-4F13-A9E3-CDD8126E34B8.jpeg
    362,7 KB · Weergaven: 35
  • 2BDF3C9A-0338-4EB4-90A9-9CC42E04FB60.jpeg
    2BDF3C9A-0338-4EB4-90A9-9CC42E04FB60.jpeg
    246,8 KB · Weergaven: 33
  • D409E419-132B-4A54-B540-1874B8DEC277.jpeg
    D409E419-132B-4A54-B540-1874B8DEC277.jpeg
    208,5 KB · Weergaven: 33
Als ik een stukje ga rijden begin ik vanaf R’dam meestal over de Lekdijk bij Kinderdijk of de N228 bij Haastrecht.

‘Ik ga altijd naar Zeeland,’ zei een GT-rijder die ik laatst tegenkwam bij MotoPort Rockanje, ‘moet je ook eens doen. Prachtig!’

Gisterenmiddag dus naar de eilanden. Maar het kan aan mij liggen, ik vond alleen maar tamelijk rechte tweebaanswegen, vaak met van die hobbels als rijbaanscheiding, zodat je niet eens fatsoenlijk kunt inhalen. En veel langs open water, dus een hele gure zeewind. Ik had de handvatverwarming al snel op de middenstand (zadelverwarming nog wel op de eerste).

Maar Zierikzee is wel mooi. Zie foto met de officiële GPS-houder.
De leuke wegen in Zeeland die ik ken, zijn die in het grensgebied ten zuidwesten van Hulst.
 
Walcheren en Zuid-Beveland heeft wel leuke stukken. Verder ben ik het wel met je eens als Zeeuw. :)
 
maar als ik goed zie dan staat hij bij jou ook niet op een 2022 model toch?
Dat zie je goed, (model '18) ik heb ook een andere houder. (Die voor het analoge kockpit model)
De plaat voor de bevestiging van de gps is wel gelijk. Alleen de bevestiging op de motor is type afhankelijk.
 
Ik zie dat je een gps steun hebt die boven je cockpit komt.
Mag ik weten waar je de navigatiesteun besteld hebt, kijken of ie ook op een 2022 model past.
grt
Op mijn 2022 exemplaar heb ik een gpssteun van BikePenR. Die stond ooit vermeld in Motoplus, maar kwam niet voor op hun website. Mailtje aan gewaagd en ik kreeg prompt een belletje. Naar de zaak gereden en de steun is ter plekke gemonteerd. Prima zicht op mijn Zumo XT boven het display.
 
Als ik een stukje ga rijden begin ik vanaf R’dam meestal over de Lekdijk bij Kinderdijk of de N228 bij Haastrecht.

‘Ik ga altijd naar Zeeland,’ zei een GT-rijder die ik laatst tegenkwam bij MotoPort Rockanje, ‘moet je ook eens doen. Prachtig!’

Gisterenmiddag dus naar de eilanden. Maar het kan aan mij liggen, ik vond alleen maar tamelijk rechte tweebaanswegen, vaak met van die hobbels als rijbaanscheiding, zodat je niet eens fatsoenlijk kunt inhalen. En veel langs open water, dus een hele gure zeewind. Ik had de handvatverwarming al snel op de middenstand (zadelverwarming nog wel op de eerste).

Maar Zierikzee is wel mooi. Zie foto met de officiële GPS-houder.
Zag ik jou dan gisteren rond 17:30-17:45 op de rotonde bij de N215 en N57 richting Brielle? Komend van Goedereede?
 
Terug
Bovenaan Onderaan