KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

7 jaartjes jonger hier, maar ook 1.86m lang en toevallig ook een Shoei NXR helm hiero. Ik zet 't ruitje altijd op de laagste stand, behalve wanneer ik op de snelweg met cruise-snelheid rijd, alleen dan zet ik 'm helemaal omhoog. Het is indd niet ideaal in de hoogste stand, maar heb niet veel last van turbulentie. In ieder geval niet dat m'n helm wil gaan' zwabberen'. Met ruitje in de laagste stand komt de luchtstroom onder m'n helm op de borst, dat vind ik eigenlijk het fijnste.

Overigens rijd ik gewoon altijd met oordoppen (op maat gemaakte Alpine), daar heb ik volgens mij ergere tinnitus mee voorkomen.
Hoeveel % van de motorrijders zou er last hebben van tinnitus?
(Ik al zeker wel. ( Op mijn 61 herfsten))
Is bij mij zeker niet enkel van motorrijden, 25 jaar tussen de schroef compressoren gelopen met toen bedenkelijke gehoorbescherming.
 
7 jaartjes jonger hier, maar ook 1.86m lang en toevallig ook een Shoei NXR helm hiero. Ik zet 't ruitje altijd op de laagste stand, behalve wanneer ik op de snelweg met cruise-snelheid rijd, alleen dan zet ik 'm helemaal omhoog. Het is indd niet ideaal in de hoogste stand, maar heb niet veel last van turbulentie. In ieder geval niet dat m'n helm wil gaan' zwabberen'. Met ruitje in de laagste stand komt de luchtstroom onder m'n helm op de borst, dat vind ik eigenlijk het fijnste.

Overigens rijd ik gewoon altijd met oordoppen (op maat gemaakte Alpine), daar heb ik volgens mij ergere tinnitus mee voorkomen.

Die oordoppen zijn natuurlijk wel.erg goed .
Maar ik heb zo.n cardo systeem.
Zijn er mensen die dat in combinatie gebruiken .
Of versta je dan ook daar niks meer van
 
Hier ook op maat gemaakte oordoppen, helemaal dicht zelfs dus zonder filter.
Werkt icm cardo perfect.
Ruit altijd in laagste stand, behalve als het regent.
 
Die oordoppen zijn natuurlijk wel.erg goed .
Maar ik heb zo.n cardo systeem.
Zijn er mensen die dat in combinatie gebruiken .
Of versta je dan ook daar niks meer van
Dat is juist het mooie van de Alpine doppen, die houden alle slechte herrie tegen (windruis) en laten het geluid van je headset wel door.

Ik hoor alles van m'n Cardo perfekt :)
 
1.92m, ruit altijd op de laagste stand. Shoei X-Spirit 2 helm, aangemeten oordoppen. Cardo set. Gaat prima tot ong 130 a 140 km/u
De Shoei x-spirit is natuurlijk wel een echte racehelm en niet ontwikkeld voor de straat en om stil te zijn.
 
Die gasten van alpine staan vast ook op de motorbeurs met een aanbieding
Daar gelijk maar doen en vrouwtje ook maar een setje
Als ze het op de beurs doen, let dan wel indien je een lek hebt terug moet om een nieuwe afdruk te maken.
bij mij reeds 2x het geval.
ik neem aan als ze op de motorbeurs staan, je dezelfde condities krijgt bij een winkel in de buurt, niet dan?
Ik zou direct naar winkel (gehoorcentrum) van Alpine rijden..
 
Als ze het op de beurs doen, let dan wel indien je een lek hebt terug moet om een nieuwe afdruk te maken.
bij mij reeds 2x het geval.
ik neem aan als ze op de motorbeurs staan, je dezelfde condities krijgt bij een winkel in de buurt, niet dan?
Ik zou direct naar winkel (gehoorcentrum) van Alpine rijden..
Ja ga ik wel vanuit dat dit het zelfde is .
 
Dus ben ik niet de enige oude gek (58) ben van een comfortabele (Multi 1260S) naar een minder comfortabele maar meer sportieve motor overgestapt zonder spijt tot hier toe😁
Heb een 2022 van half juli ondertussen bijna 7000km met zeer veel plezier gereden..
1 keer wou hij niet starten effe naar de dealer bleek er een stekker ergens links (onder) de benzine tank zijn losgekomen..
Gelukkig was ik niet ergens op vakantie.
Voor de rest zalige motor, misschien nog een ander ruitje of opzetstuk en vind hem helemaal goed voor me..
Er zijn toch een hoop broekies hier.

Span ik nou de kroon met m'n bescheiden 69 jaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan