KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij zijn vorige week 3 dagen in het Sauerland gaan rijden, 2 Superdukes 2.0.
Beiden nieuwe banden gelegd, ikzelf Rosso Corsa 2 & een Setje Conti Road Attack 3's voor de andere SD

We kunnen concluderen dat de Rosso Corsas zeker grip leveren zoals verwacht (zou een supercorsa moeten zijn op de zijkant maar harder in het midden ) bandjes waren de eerste dag rond gereden en je zag duidelijk het compound verschil terug komen temperatuur lag rond de 18-20 graden en ik rijd rond op een 2.3 V & 2.5 A

Waar we wel van verschoten is hoe goed de Conti's zijn, deze werden gelegd na het bekijken van de feedback van Kurvenradiustv, duitse kerel die niet anders doet dan banden testen op zijn superduke, eerst een 1.0 nu ook een 2.0 & hij gaf dus al aan dat die Conti's extreem goed zijn.

Dat bleek ook zo, de eerste dag begon op een vrij natte baan. Op nieuwe banden en wetende dat ik op de zijkant geen waterafvoer heb voelde ik mij niet helemaal op mijn gemak. Dit werd bevestigd wanneer er bijna highsider voorkwam en het vertrouwen was toch even weg zeker gezien de Conti's vlot grip hielden en ik zag dat hij al in zijn nopjes was in deze omstandigheden en zelf het proberen van hem achteraan te laten uitbreken was zeer moeilijk.

Namiddag werd het droger en ging het tempo wat vooruit, de route was niet super sportief maar genoeg voor ze dus rond te rijden (foto 1) was ergens in de namiddag op dag 1.

Dag 2, droge banen, sportieve wegen en gewoon doen waar de Superduke voor gemaakt is. Beschaafd zijn in de dorpjes ( Db killer kreeg ik niet meer in mijn EVO systeem, paste gewoon niet -,- ) en uit de bebouwing gas op de lollie. Hard de bocht in, bijremmen in de bocht indien nodig en zo snel mogelijk op het gas en uiteraard een sneaky wheelie hier en daar.

Banden deden het dus nog altijd zeer goed en hebben beiden niets gemerkt van tractie verlies.

Dag 3 ging gelijkaardig van temperatuur en wegen, banden zien er nog steeds goed uit. Wat mij helemaal verbaasde was toen we net van het hotel kwamen 1.5 km en meteen bochtige wegen passeerden dat we niet kenden. De conti's moesten zo een vertrouwelijk gevoel gegeven hebben (zo klonk het ook bij mijn maat) dat hij hoewel ze koud hadden meteen knietjes tegen de grond de berg zo op reed. DIt vertrouwen had ik dan weer niet in de Rossos, ik zeg niet dat het niet gekund zou hebben maar ik wou het toch niet riskeren.

De Rosso Corsas begonnen die dag strepen te trekken bij het accelereren in de bochten wat de slijtage niet ten goede zal komen.

Overal gezien dus een super 3 daagse en ik zou de Rosso Corsa dus zeker nog nemen.. Als ik geen Conti's zou nemen toch ;)





23kax46.jpg


2r43q85.jpg


dxcncm.jpg
 
Ah Mooi (y)
maar hoe vindt je de voorkant aanvoelen ? Heb zelf de supercorsa sp voor nog erop en die heeft iets nodig om op temp te komen is dan ook gericht op droog weer , en waarschuwt netjes als je te ver gaat .
De rosso 2 heeft meerdere compounds voor merk je iets met omgooien dus wissel compounds in overgang naar hellingshoek ..
 
@denuff, de Rosso corsas 2 moeten zeker niet onderdoen. Voorkant voelt gewoon goed, geen enkel momentje gehad ondanks een vrij stevig tempo en hellingshoeken. Ook op verschillend asfalt niets gemerkt.

Compound doet gewoon zen werk met het nodige vertrouwen waar je het nodig hebt.

Ze zouden inderdaad sneller warm worden alsook meer grip bieden bij koude en natte banen.

Enige dat ik nu merk is dat de zachtere kant meer afgesleten is danhet midden, waardoor er een kleine oneffigheid zit in de overgang van compounds. Dit zal wel weer recht te trekken zijn bij de baantjes hier.

Zitten er nu een 1500 km op en hou jeop de hoogte van verdere slijtage.
 
Bij deze na lang meelezen ook maar even voorstellen;
Na de laatste jaren bij gsxr 1000's te zijn blijven hangen heb ik begin dit jaar mezelf ook maar een 1290 kado gedaan.Na 20 jaar 4 cilinder een hele schok,maar tot nu toe geen moment spijt van.
In de loop van het jaar ook gelijk maar een paar verbeteringen aangebracht in de vorm van de Rottweiler Stage 3,wat Evotech spul (tailtidy,hendels etc)
Ik ben ook regelmatig op de nederlandse circuits te vinden (met een klein uitstapje naar Meppen Dld binnenkort)..de 1290 doet het over het algemeen prima. Alleen op Assen vond ik de vering tegen beperkingen aanlopen,vooral de achterkant.Toch nog een 2.02 eruit kunnen persen,maar toch van't winter maar eens kijken naar een upgrade van de vering.
Deze foto mag wel in de openingspost.

:W


leukopdefoto_113309125.jpg
 
Bij deze na lang meelezen ook maar even voorstellen;
Na de laatste jaren bij gsxr 1000's te zijn blijven hangen heb ik begin dit jaar mezelf ook maar een 1290 kado gedaan.Na 20 jaar 4 cilinder een hele schok,maar tot nu toe geen moment spijt van.
In de loop van het jaar ook gelijk maar een paar verbeteringen aangebracht in de vorm van de Rottweiler Stage 3,wat Evotech spul (tailtidy,hendels etc)
Ik ben ook regelmatig op de nederlandse circuits te vinden (met een klein uitstapje naar Meppen Dld binnenkort)..de 1290 doet het over het algemeen prima. Alleen op Assen vond ik de vering tegen beperkingen aanlopen,vooral de achterkant.Toch nog een 2.02 eruit kunnen persen,maar toch van't winter maar eens kijken naar een upgrade van de vering.
Deze foto mag wel in de openingspost.

:W


Bekijk bijlage 1328351
Gave foto!

Ik heb mijn duke nog niet zolang had daarvoor Speed triple en heb naast mn duke ook nog een R1 crossplane. Nu heb ik er geen circuit mee gereden maar kan nu al merken dat de achterkant niet stabiel is maar wiebelig(dan mis ik echt mn Speed R in combi met de öhlins). Ga dat volgend jaar aanpakken. Verder las ik dat je een rottweiler kit hebt: heb je ook nog wat aan je inspuiting laten doen? En wat is het (merkbare) voordeel tov orginele? Ik heb zelf nu een PCV gekocht voor mn duke. Moet nu alleen nog bepalen wat ik met mijn luchttoevoer ga doen.
 
Afgelopen vrijdag teruggekomen van een weekje Oostenrijk-Zwitserland-Italië en in 1 van de bochtjes een witte streep geraakt... Klein stukje over het asfalt gegleden maar kon gelukkig zo weer opstappen :) Slechts wat schuifschade gelukkig... Iemand hier toevallig de cover/spoiler liggen die links op de tank geschroefd zit (61308050000CAA).. En ook mijn schakelpookje heeft het nodige geleden (6133403104433S)...
 
ik heb vorige week ook een schuivertje gemaakt.........niet met de sd maar met de scooter, remde en plots was de voorkant weg, weg was wel nat, maar rij er wel vaker mee in de regen, enige wat ik kan bedenken is dat de voorband te oud is en daar door te hard.
Anyway, schade scooter valt me, ik zelf heb een flinke hoofd wond, krijg je als met 50 tegen het asfalt kwakt.
Voelde het bloed wel stromen, maar dact aan een schafwond, gelukkig recht tegen over een huisarts die net visite wilde gaan rijden, ik blokeerde zijn door gang, omstanders hadden al de ambulance gebelt, arts dacht eerst dat het mee viel, tot ie het bloed eruit zag stromen.
In het ziekenhuis werd duidelijk dat een ader was door gescheurd, in het ziekenhuis kreeg men hem niet gehecht en ook niet afgebonden, dus werd hij met druk verband af geklemt, tig onderzoeken en mri scans gehad en long foto's , mijn ijdele hoop om naar huis te mogen kwam niet uit, moest nachte daar blijven.
Klote nachtrust gehad, niet slapen, koppijn, misselijk en om het half uur controle , gelukkig kon ik de volgende dag we naar huis.
Nu langszaam de draad weer op pakken, week of 2 thuis en dan halve dagen proberen.
 
ik heb vorige week ook een schuivertje gemaakt.........niet met de sd maar met de scooter, remde en plots was de voorkant weg, weg was wel nat, maar rij er wel vaker mee in de regen, enige wat ik kan bedenken is dat de voorband te oud is en daar door te hard.
Anyway, schade scooter valt me, ik zelf heb een flinke hoofd wond, krijg je als met 50 tegen het asfalt kwakt.
Voelde het bloed wel stromen, maar dact aan een schafwond, gelukkig recht tegen over een huisarts die net visite wilde gaan rijden, ik blokeerde zijn door gang, omstanders hadden al de ambulance gebelt, arts dacht eerst dat het mee viel, tot ie het bloed eruit zag stromen.
In het ziekenhuis werd duidelijk dat een ader was door gescheurd, in het ziekenhuis kreeg men hem niet gehecht en ook niet afgebonden, dus werd hij met druk verband af geklemt, tig onderzoeken en mri scans gehad en long foto's , mijn ijdele hoop om naar huis te mogen kwam niet uit, moest nachte daar blijven.
Klote nachtrust gehad, niet slapen, koppijn, misselijk en om het half uur controle , gelukkig kon ik de volgende dag we naar huis.
Nu langszaam de draad weer op pakken, week of 2 thuis en dan halve dagen proberen.

Ja lekker kut hè, zit je maar mooi mee. Zelf twee weken geleden door een Belgische automobilist plat gereden, sleutelbeen op twee plaatsen gebroken, afgelopen vrijdag geopereerd en weer 8 cm titanium en 6 schroeven erbij. Nu twee weken rust en dan beginnen aan herstel, sportschool maar vergeten de komende 3 maanden,
100 kg bankdrukken was geen heelzame therapie zei de fysio...shit happens...
 
Mooi kloten zulk soort dingen. 2 maand geleden ook schuivertje gehad maar ook goed weggekomen
Het zit allemaal in zo'n klein hoekje.
Het onbenullige gejakker altijd is er bij mij wel een beetje van af nu.

Beterschap mannen :Y
 
Ja lekker kut hè, zit je maar mooi mee. Zelf twee weken geleden door een Belgische automobilist plat gereden, sleutelbeen op twee plaatsen gebroken, afgelopen vrijdag geopereerd en weer 8 cm titanium en 6 schroeven erbij. Nu twee weken rust en dan beginnen aan herstel, sportschool maar vergeten de komende 3 maanden,
100 kg bankdrukken was geen heelzame therapie zei de fysio...shit happens...

Mooi kloten tok, beterschap.
 
zo gebeurt idd ! sterkte heren en welkom bij de ijzerclub ......8)7 en spoedig herstel !

alweer 9 jaar geleden voor mij iets met een vangrail pff ... en die paaltjes zijn hard , heb zelf veel mazzel gehad, tit bovenbeen en rugwervel .
maar dat gejakker komt toch stiekem weer terug na verloop van tijd ..... en vaak ligt het toch bij anderen die niet opletten tja....

blijft een vette hobby :]
 
Godverdomme large, sterkte kerel!

Ik hoop ook nooit meer een bike in puin te rijden.. Ik kwam er alleen met een gebroken middenvoetsbeentje uit,
 
Sterkte Large, wat een sh€tz@@i
Daar word je even niet blij van kan ik me zo voorstellen.
Hopelijk snel weer op de Duke
 
Gave foto!

Ik heb mijn duke nog niet zolang had daarvoor Speed triple en heb naast mn duke ook nog een R1 crossplane. Nu heb ik er geen circuit mee gereden maar kan nu al merken dat de achterkant niet stabiel is maar wiebelig(dan mis ik echt mn Speed R in combi met de öhlins). Ga dat volgend jaar aanpakken. Verder las ik dat je een rottweiler kit hebt: heb je ook nog wat aan je inspuiting laten doen? En wat is het (merkbare) voordeel tov orginele? Ik heb zelf nu een PCV gekocht voor mn duke. Moet nu alleen nog bepalen wat ik met mijn luchttoevoer ga doen.

De stage 3 van Rottweiler word geleverd met fuel-dongles.Plugjes met een bepaalde weerstand zodat je de 2 lambdasondes in de uitlaatbochten kunt verwijderen.De lambdasondes zijn er om onder de 5000 rpm het mengsel zo arm mogelijk te regelen ivm emissie-eisen. Door de plugjes te plaatsen word dit een vaste waarde.
Mijn ervaring is dat dit de beste modificatie is die je kunt doen om de rijdbaarheid te verbeteren (afgezien van volledig laten afstellen).De motor is icm het luchtfilter een stuk soepeler onderin geworden,je kunt nu makkelijk onder de 4000 rpm komen zonder dat de soepelheid het raam uitgaat. Nu de dongles geplaatst zijn is het nog mogelijk met een Pcv een custom map eroverheen te laten maken,zodat echt het maximal eruit gehaald wordt.

Rottweiler Fueling Dongles (Pair)
 
Gelukkig kon ik mijn vakantie nog door met enkel 2 dagen wat spierpijn... Was de glijpartij na een kwartier en tientallen bochten alweer vergeten :)

Maar niemand toevallig de linkse van deze liggen...?

full
 
De stage 3 van Rottweiler word geleverd met fuel-dongles.Plugjes met een bepaalde weerstand zodat je de 2 lambdasondes in de uitlaatbochten kunt verwijderen.De lambdasondes zijn er om onder de 5000 rpm het mengsel zo arm mogelijk te regelen ivm emissie-eisen. Door de plugjes te plaatsen word dit een vaste waarde.
Mijn ervaring is dat dit de beste modificatie is die je kunt doen om de rijdbaarheid te verbeteren (afgezien van volledig laten afstellen).De motor is icm het luchtfilter een stuk soepeler onderin geworden,je kunt nu makkelijk onder de 4000 rpm komen zonder dat de soepelheid het raam uitgaat. Nu de dongles geplaatst zijn is het nog mogelijk met een Pcv een custom map eroverheen te laten maken,zodat echt het maximal eruit gehaald wordt.

Rottweiler Fueling Dongles (Pair)

One die O2 eliminators heb ik hier al liggen waren meegeleverd bij mijn PCV. Maar als ik het goed begrijp heb jij nog niets gedaan met je fueling? Kans is namelijk dat hij nu veels te arm staat aangezien hij nu een overvloed aan zuurstof krijgt. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring als je er een pcv erin hebt liggen.

Mijn motor liep standaard (st uitlaatdemper plus cat en mapping)niet zo soepel. Kon vrijwel niet in de 5 rijden en de 6 helemaal al niet onder de 130/140. Sinds ik de cat eronder uit heb is dat probleem verholpen en kan ik prima 100 in de 6 rijden.

Vind het nu nog lastig om de keuze te maken voor een rottweiler airbox van wege de hoge prijs. 2ehands zie je ze niet omdat de meeste mensen volgens mij de rottweiler meenemen naar hun nieuwe sd2.0.
 
Ik vraag mij een beetje af wat er met jouw Duke aan de hand is :?
Eerst een verkeerde map er in, nu niet oppaken met cat. wiebelen als een malle.

Bij mijn 1290 die ook helemaal standaard was, zeg maar zoals ie uit de fabriek rolt met cat, kon ik ook nog wel onder de 100 in z'n 6 rijden als ik zou willen en pakte die gewoon heel soepeltjes op, geen probleem.
Beetje beweging in het frame maar niet iets waar ik heel erg angstig van wordt.
Als je lekker aan het toeren bent met 150 op de snelweg en je draait em vol tegen de stuit dan wordt ie wel wat licht in het stuur ja, tja dat dan weer wel.
 
One die O2 eliminators heb ik hier al liggen waren meegeleverd bij mijn PCV. Maar als ik het goed begrijp heb jij nog niets gedaan met je fueling? Kans is namelijk dat hij nu veels te arm staat aangezien hij nu een overvloed aan zuurstof krijgt. Ik ben benieuwd naar jouw ervaring als je er een pcv erin hebt liggen.

Mijn motor liep standaard (st uitlaatdemper plus cat en mapping)niet zo soepel. Kon vrijwel niet in de 5 rijden en de 6 helemaal al niet onder de 130/140. Sinds ik de cat eronder uit heb is dat probleem verholpen en kan ik prima 100 in de 6 rijden.

Vind het nu nog lastig om de keuze te maken voor een rottweiler airbox van wege de hoge prijs. 2ehands zie je ze niet omdat de meeste mensen volgens mij de rottweiler meenemen naar hun nieuwe sd2.0.
Al op de bank gehad? Of het gas een keertje open getrokken? Heb nog niet gelezen of je geen 100pk versie hebt namelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan