KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen ze pas op de markt waren , heb ik er ook eens een proefrit op gemaakt.
Vond het blok erg bokkig......nog erger dan de eerste SuperDukes.
Maar de zithouding met je rechterpoot tegen de uitlaat is toch ook niet echt fijn.... en het hangen op je polsen ???

In vergelijking met de SDR1290...komtie een hoop koppel te kort.

Misschien komen ze nu eens met het nieuwe V4 blok in een naked ???
Hebben toch echt een gat in de markt laten liggen ??


Zullen het allemaal eerst wel eens bekijken denk ik. Zit ook niemand te wachten op een V4 naked die 20.000 of meer moet gaan kosten. Als ik zo kijk naar een vervanger voor de SDR zit ik ook wel snel vast, dan komt een Tuono in aanmerking maar die zijn gewoon pokkeduur & dan stopt het lijstje vrij snel. De MT10 Sp, maar zelfde verhaal en vind em te braaf uitzien ;(
 
Zullen het allemaal eerst wel eens bekijken denk ik. Zit ook niemand te wachten op een V4 naked die 20.000 of meer moet gaan kosten. Als ik zo kijk naar een vervanger voor de SDR zit ik ook wel snel vast, dan komt een Tuono in aanmerking maar die zijn gewoon pokkeduur & dan stopt het lijstje vrij snel. De MT10 Sp, maar zelfde verhaal en vind em te braaf uitzien ;(

MOTO MORINI CORSARO 1200

Die dan ?
 
een boxer heeft 2 drifstangen op 1 kruktap, een V heeft 2 drijftdangen op 2 kruktappen, niet hetzelfde dus.
 
Tja, geen last van bokken omdat ik nooit zo laag in toeren rij denk ik maar kan ook zijn omdat ik een latere uit 2012 heb dat er een software update is geweest.
Rij met standaard software en vergelijkbaar met een tuono V2 met gabro chip alleen heel heel veel zuiniger. Weet niet hie je rijdt maar heb nooit vermogen of koppel te kort op de openbare weg.
Nu een ander stuur en rare polsen knik is opgelost.
Hitteschild : bevestigingsbeugels plat geslagen en afstandsbusjes tussen de voetesteun en geen last meer van.
Mocht dat wel opgelost zijn voor een motor met een nieuwprijs van 23.000 euro...is de ktm ineens weer goedkoop!
 
Gebrek aan ABS en ik ben 2 meter lang / 50 plusser dus het lijf is minder soepel na een lange rit.
Maar geen haast, wordt nog steeds erg blij als ik de SFS zie staan en start en de rammelende koppeling erbij laat me toch elke keer nog glimlachen.
Loopt als een trein, quickshifter is een overbodig maar erg leuk speelgoedje.
Kan me ook niet voorstellen dat je meer vermogen kwijt kunt op de weg, kan zelden vol gas geven met mijn slechts 155 ofzo pk.

Waar mijn aprilia zelden aandacht kreeg is nu stoppen met de SFS bij een terras/motorzaak/tankstation altijd wel iemand die op je afkomt voor een praatje met complimenten, ook wel eens leuk.
 
je roept alleen maar dingen om hem niet te kopen :P

- meer vermogen niet nodig
- minder bekijks....
 
Zo'n ding waarvan je nu al weet dat je achteraf spijt krijgt en dan toch doen : mannen logica.
 
Laatst bewerkt:
Kan me bijna niet iemand voorstellen, die spijt heeft wanneer die op een superduke rijdt :O

wat een kanon is dat,




Was meteen verkocht toen ik erop reedt :O (iemand een 1290 voor een 990 ruilen? :p )
 
Laatst bewerkt:
*O* elke keer ik op die knop mag duwen en het display to leven zie komen .. wat een dikke fiets!!

geen spijt van!
 
Gezien het feit dat zelfs KTM Oosterrijk het(nog)niet weet, zal het nog wel wat langer gaan duren dan de 5 weken die hij nu al weg is.
Vanmorgen de dealer maar eens gebeld, waren ze net bezig met van uit oosterrijk in de ecu te komen, lukte ze niet (weet niet of het later wel gelukt is), is een nieuwe "contactslot" (800euro)op gekomen, dat gaf als resultaat dat ie nu niet meer van het stuurslot af wil. :X
Dealer heeft er al 8 uur tijd in gestoken.

Koop je ook een motor van €19080, uitlaat €2100,voor XX euro's aan alle software derop. *O*
 
Gezien het feit dat zelfs KTM Oosterrijk het(nog)niet weet, zal het nog wel wat langer gaan duren dan de 5 weken die hij nu al weg is.
Vanmorgen de dealer maar eens gebeld, waren ze net bezig met van uit oosterrijk in de ecu te komen, lukte ze niet (weet niet of het later wel gelukt is), is een nieuwe "contactslot" (800euro)op gekomen, dat gaf als resultaat dat ie nu niet meer van het stuurslot af wil. :X
Dealer heeft er al 8 uur tijd in gestoken.

Koop je ook een motor van €19080, uitlaat €2100,voor XX euro's aan alle software derop. *O*

Man man man, wedden dat het straks echt iets kleins was :') :')
 
Laatst bewerkt:
Motor is trouwens alweer klaar...nog gevraagd of ze wat rare dingen gevonden hadden/alles nog recht was.
Niks aan de hand, alleen nog even wachten op nieuwe uitlaat..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan