KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hebben jullie ook last van te veel speling op het voorlicht? Sinds het installeren van mijn verwarmde handvaten (koplamp moest losgemaakt worden) zit er een irritant geratel in tijdens het rijden. Weinig aan te doen gezien deze maar vast staat met 1 schroef en een scharnier.
 
Hi allemaal,

Ik ben mij nu een tijdje aan het oriënteren op een 1290 R of een 1290 GT.
Beide hebben naar mijn mening een zeer smakelijk uiterlijk en uiteraard genoeg vermogen.

Ik heb uit meerdere reviews begrepen dat de R tegen over de GT wat brutaler is qua motorkarakter en dat de GT het vermogen wat minder piekig vrijgeeft (als je het zo kunt zeggen) een meer lineaire afgifte van het vermogen dus.

Ik heb op beide nog niet gereden. Ik besef me uiteraard wel dat dit de ultieme test zou zijn om te kijken wat het verschil is. Mijn vraag is hoe de R uiteindelijk te bereiden is met een passagier. Zijn er een aantal op MF welke deze motor gebruiken met bijrijder? Wat mij uiteraard aanspreekt aan de R is het sportieve en speelse karakter. Maar de GT heeft dan weer betere papieren voor het rijden met een passagier, en daarbij is volgens mij de elektronica standaard iets completer?

De keuze zou iets makkelijker zijn zou ik alleen met passagier rijden maar dat is niet van toepassing. ik denk dat ik 60% alleen rijd en 40% met passagier en daarom ook mijn twijfel tussen beide motoren. Wat dat betreft ben ik mijn "wilde" haren nog niet kwijt en leun ik meer naar de 1290 R. Deze fiets lijkt me toch wat speelser en wat "breder" inzetbaar.

Mensen hier met een mening over de 1290R en een passagier? Eventuele informatie over de GT is uiteraard ook welkom ;-)

Alvast bedankt!
 
Ik denk dat de GT vrij breed inzetbaar is.. Het ding voelt gewoon als een enorme naked bike.
 
Als goed is zitten aan beide kanten een parker geschroeft.

Aan weerskanten van het scharnier bedoel je? Dat heb ik toch niet gezien.. Ik zal vanavond nog eens kijken. Voor zover ik zag zit de onderkant van de koplamp op een scharnier en bovenaan zit 1 schroef maar deze is een "regelschroef" en staat dus nooit echt vast.
 
Hi allemaal,

Ik ben mij nu een tijdje aan het oriënteren op een 1290 R of een 1290 GT.
Beide hebben naar mijn mening een zeer smakelijk uiterlijk en uiteraard genoeg vermogen.

Ik heb uit meerdere reviews begrepen dat de R tegen over de GT wat brutaler is qua motorkarakter en dat de GT het vermogen wat minder piekig vrijgeeft (als je het zo kunt zeggen) een meer lineaire afgifte van het vermogen dus.

Ik heb op beide nog niet gereden. Ik besef me uiteraard wel dat dit de ultieme test zou zijn om te kijken wat het verschil is. Mijn vraag is hoe de R uiteindelijk te bereiden is met een passagier. Zijn er een aantal op MF welke deze motor gebruiken met bijrijder? Wat mij uiteraard aanspreekt aan de R is het sportieve en speelse karakter. Maar de GT heeft dan weer betere papieren voor het rijden met een passagier, en daarbij is volgens mij de elektronica standaard iets completer?

De keuze zou iets makkelijker zijn zou ik alleen met passagier rijden maar dat is niet van toepassing. ik denk dat ik 60% alleen rijd en 40% met passagier en daarom ook mijn twijfel tussen beide motoren. Wat dat betreft ben ik mijn "wilde" haren nog niet kwijt en leun ik meer naar de 1290 R. Deze fiets lijkt me toch wat speelser en wat "breder" inzetbaar.

Mensen hier met een mening over de 1290R en een passagier? Eventuele informatie over de GT is uiteraard ook welkom ;-)

Alvast bedankt!

Mijn vriendin gaat af en toe wel eens achterop op de SDR =)
Zit voor haar best wel oke.

Vind het zelf als bestuurder niet prettig om zo te rijden. De GT is daar veel beter op berekend, kunt ook on the fly de vering erop aanpassen in het menu enzo
 
Remindertje voordat het nieuwe seizoen begint: Laat je motor niet buiten in het zicht staan. Ze nemen hem gewoon mee.

DnvAOaM.png
 
Remindertje voordat het nieuwe seizoen begint: Laat je motor niet buiten in het zicht staan. Ze nemen hem gewoon mee.

[afbeelding]

Tja....... het is een schrale troost.
In september vorig jaar is de mijne ook gestolen.

Stond binnen achter een gepansterd rolhek.
Met 2 kettingen aan een betonwand.
1 auto er voor ... 1 auto ernaast.
Camera beelden........ en je ziet hem gewoon ( zeer professioneel )gestolen worden.
Het is net een enge film.

Gelukkig was ik goed verzekerd.... tegen nieuwwaarde.

en nu maar hopen dat ze er mee verongelukk........ :( :( :( :( :( :(
 
Tja....... het is een schrale troost.
In september vorig jaar is de mijne ook gestolen.

Stond binnen achter een gepansterd rolhek.
Met 2 kettingen aan een betonwand.
1 auto er voor ... 1 auto ernaast.
Camera beelden........ en je ziet hem gewoon ( zeer professioneel )gestolen worden.
Het is net een enge film.

Gelukkig was ik goed verzekerd.... tegen nieuwwaarde.

en nu maar hopen dat ze er mee verongelukk........ :( :( :( :( :( :(
Pfff hoe dan
 
kwamen dus gericht voor je 1290, als het zo profi gedaan is.

Misschien tijd voor alarm op je garage? ;p
 
kwamen dus gericht voor je 1290, als het zo profi gedaan is.

Misschien tijd voor alarm op je garage? ;p

Jawel..... 2 nachten ervoor zie je 2 man op camera.
Een krik bij zich.... daar persen ze het rolhek mee omhoog.
Ze komen de klus opnemen.

Vrijdag nacht 4 man...... zwarte gympen, zwarte kleding, zwarte helmen met donker vizier.

Precies voldoende gereedschap bij zich om de klus te klaren.

Redelijk professioneel zou je zeggen !
 
Ik zag net dit nieuwsbericht over "KTM my ride", onscreen navigatie als je de app gebruikt, echter kondigen ze het enkel aan voor de Super Adventure R en S. Ik heb op mijn 2017 Superduke ook de "KTM my ride" gekocht voor op de motor. Als ik het goed begrijp is de app die ze hebben uitgebracht dus geen meerwaarde voor de superduke rijders. Wel sterk dat ze voor die app weer 8 euro vragen.. Zeker als je al betaald hebt voor het hele "KTM my ride" pakket op de motor zelf

KTM MY RIDE
 
Als het plaatje klopt, en onder het rode kapje zit de + ben ik benieuwd of het gaat passen op de 2014-2016.
Ik heb de + namelijk aan de linker kant zitten, maar het plaatje kan natuurlijk ook gewoon ge-fotoshopt zijn :+

Maar Shido accu's hoor ik wel hele goede verhalen over.
 
Laatst bewerkt:
Allen dank zover voor de antwoorden op mijn vraag omtrent de 1290 R of de 1290 GT! Is hier ook iemand die beide motoren heeft geprobeerd? Enige waar ik mij zorgen om maak is dat ik met mijn MV Agusta lekker door de bochten kan knallen en zeer "actief" op de fiets zit!

Nu verwacht ik dat de GT minstens net zo lekker rijd maar ik wil dus niet al te veel inleveren op het speelse karakter van de Brutale, en dan lijkt mij de S toch weer de betere keuze. Ook al lees ik goede verhalen over de GT blijft dat toch een punt van aandacht!
 
Koop je voor nu een S daarna kun je altijd nog de gt over paar jaartjes als de grijze haren doorkomen.
 
Als het plaatje klopt, en onder het rode kapje zit de + ben ik benieuwd of het gaat passen op de 2014-2016.
Ik heb de + namelijk aan de linker kant zitten, maar het plaatje kan natuurlijk ook gewoon ge-fotoshopt zijn :+

Maar Shido accu's hoor ik wel hele goede verhalen over.

Ik heb een Shido accu ,tot nu toe geen problemen.
Je houd ineens een hoop ruimte over onder je kontje,ik heb wel de min kabel moeten veranderen naar een langere anders kan je hem niet op de bodem van je accubak plaatsen.
De standaard kabel is daarvoor te kort,met de plus kabel kom je wel weg.
 
thnx voor de antwoorden. heb gister nieuwe accu gekocht hoopte stiekem nog even snel kort blokje om te gaan maar is er niet van gekomen (wegdek niet lekker droog en vandaag aardig bewolkt)

nu even zien wat ktm met garantie gaat doen.... anders miss wat bij betalen en dan de lithium alsnog kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan