KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Arrow Race Tech Titanium met Arrow decat (e-keur) en een K&N filter en ervaar het geluid wel als diep. Als ik het zo zie is de Arrow ook langer en heeft een stuk meer volume/inhoud
 
Ik denk dat idd dat je gelijk hebt. Dat delengte van de pijp erg bepalend kan zijn wat betreft de absorptie van de hoge schelle harde geluiden waarmee het lage frequentie geluid overblijft.
 
Gistermiddag de eerste "echte" rit na de 1000km beurt. In de eerst 3 versnellingen (verder ben ik maar niet gegaan) is het wel serieus je stuur vasthouden hoor. Nonchalant losjes je handjes op het stuur leggen en wegtrekken is er niet bij. Voor mijn gevoel nog meer geweld dan de 1.0, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :+
 
ze weten zelf niet wat de akramap nou precies doet bij de stealer....
mij hebben ze verteld dat de lambda gewoon blijft werken ,net zoals de sas alleen de fout melding wordt weggeschreven . en fuel map wordt met een punt verhoogt .

wie nou gelijk heeft ..... geven ze niet prijs bij ktm



Als je de sterker los trekt krijg je een fout melding, die word weg geschreven,maar als je de sas demonteert ( of de stekker eraf trekt)werkt ie natuurlijk ook niet meer, dus word ie niet buiten werking gezet door ander software, puur de foutmelding word weg geschreven.
LAmbda sonde werkt niet meer, die zou het brandstof mengsel weer corrigeren, wat dan deels de rijker akra mapping te niet zou doen, af fabriek staat ie rete arm afgestelt, daarom krijg je bij stationeer draaien al rood gloeiende bochten, arm afstellen doen ze om de cat eerder op temperatuur te krijgen, zodat ie beter werkt, akra mapping word ie veel rijker en dat zou de lambda sonde weer wijzigen.
 
Lang niks gepost.
Hier een korte update van mijn kant.

Stuur gaat er weer af, te laag, te breed voor mij persoonlijk.
Als iemand interesse heeft let me know.

Verder staat de SDR nu bij de dealer.
De olietemp komt bij een koude motor niet boven de -2 / 0 graden. Warm niet boven de 36 (wat blijkbaar net het kantelpunt is van of het shift lichtje al aan gaat bij 7k om je te waarschuwen dat de motor nog koud is). Blok loopt verder gewoon goed en oliepeil ook oke, dus denk kapotte sensor.

@Large, sterkte de komende tijd. Als je een stukje wilt rijden ofzo, je hebt m'n nummer!
 
Lang niks gepost.
Hier een korte update van mijn kant.

Stuur gaat er weer af, te laag, te breed voor mij persoonlijk.
Als iemand interesse heeft let me know.

Verder staat de SDR nu bij de dealer.
De olietemp komt bij een koude motor niet boven de -2 / 0 graden. Warm niet boven de 36 (wat blijkbaar net het kantelpunt is van of het shift lichtje al aan gaat bij 7k om je te waarschuwen dat de motor nog koud is). Blok loopt verder gewoon goed en oliepeil ook oke, dus denk kapotte sensor.

@Large, sterkte de komende tijd. Als je een stukje wilt rijden ofzo, je hebt m'n nummer!

Schift light kun je instellen op toeren rpm 1 knipper rpm 2 brandend
Stuur heb ik 3 cm ingekort totaal anders te breed idd

Voorpoten vandaag 1 cm doorgestoken en stuurt veel mooier in nu
:t in en uitgaand op 9 klikken gezet .
 
Laatst bewerkt:
Schift light kun je instellen op toeren rpm 1 knipper rpm 2 brandend
Stuur heb ik 3 cm ingekort totaal anders te breed idd

Voorpoten vandaag 1 cm doorgestoken en stuurt veel mooier in nu
:t in en uitgaand op 9 klikken gezet .

Zit ook te overwegen om mijn stuur korte te maken. Vind hem ook te breed. Gaat dat 1,5cm per kant wel goed met de volledige stuuruitslag? Als in komen je handen dan niet tegen de tank te zitten?
 
Vandaag bij Eibergen de akra map ingeladen. Grappige ervan is dat de monteur eerst aangaf dat de sas verwijdert moet worden omdat die in de map uitgeschakeld wordt en je dan een foutmelding krijgt. Met een beetje doorzeuren van mij heeft hij toch de akra map ingeladen en wat schetst onze verbazing dat de motor helemaal geen foutmelding geeft. Het lijkt erop de sas nog steeds ingeschakeld is daar waar ik bij het terugrijden nog steeds af en toe een plof hoor. Verder merk ik dat de motor meer motorrem heeft en onderin felle reageert op het gas. En hij lijkt wat smeuïge te lopen .
 
Lang niks gepost.
Hier een korte update van mijn kant.

Stuur gaat er weer af, te laag, te breed voor mij persoonlijk.
Als iemand interesse heeft let me know.

Verder staat de SDR nu bij de dealer.
De olietemp komt bij een koude motor niet boven de -2 / 0 graden. Warm niet boven de 36 (wat blijkbaar net het kantelpunt is van of het shift lichtje al aan gaat bij 7k om je te waarschuwen dat de motor nog koud is). Blok loopt verder gewoon goed en oliepeil ook oke, dus denk kapotte sensor.

@Large, sterkte de komende tijd. Als je een stukje wilt rijden ofzo, je hebt m'n nummer!
Kost dat ?
 
Zit ook te overwegen om mijn stuur korte te maken. Vind hem ook te breed. Gaat dat 1,5cm per kant wel goed met de volledige stuuruitslag? Als in komen je handen dan niet tegen de tank te zitten?
Tegen de aanslag nooit wat voor een bocht draai je dan ..? .uit de garage misch.
Gemeten va prop tot prop met barr spiegel zit ik op 82,5 cm
 
Vandaag bij Eibergen de akra map ingeladen. Grappige ervan is dat de monteur eerst aangaf dat de sas verwijdert moet worden omdat die in de map uitgeschakeld wordt en je dan een foutmelding krijgt. Met een beetje doorzeuren van mij heeft hij toch de akra map ingeladen en wat schetst onze verbazing dat de motor helemaal geen foutmelding geeft. Het lijkt erop de sas nog steeds ingeschakeld is daar waar ik bij het terugrijden nog steeds af en toe een plof hoor. Verder merk ik dat de motor meer motorrem heeft en onderin felle reageert op het gas. En hij lijkt wat smeuïge te lopen .

mooi dat ie al wat smeuïger loopt.
by the way je kan em ook gewoon op "rain" rij modus zetten he? dan is ie, denk ik, nog iets smeuïger :+

maar een speed triple gaat het nooit worden verwacht ik
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij Eibergen de akra map ingeladen. Grappige ervan is dat de monteur eerst aangaf dat de sas verwijdert moet worden omdat die in de map uitgeschakeld wordt en je dan een foutmelding krijgt. Met een beetje doorzeuren van mij heeft hij toch de akra map ingeladen en wat schetst onze verbazing dat de motor helemaal geen foutmelding geeft. Het lijkt erop de sas nog steeds ingeschakeld is daar waar ik bij het terugrijden nog steeds af en toe een plof hoor. Verder merk ik dat de motor meer motorrem heeft en onderin felle reageert op het gas. En hij lijkt wat smeuïge te lopen .


Dat zei ik toch,alleen de foutmelding word weg geschreven, niet de werking van de sas, zolang hij aan gesloten zit werkt hij, stekker eraf en je hoort geen plof meer.
 
Goedenavond zou deze foto in de op kunnen, Thx!

De bike een paar maanden met veel plezier in bezit.
full
 
Dat zei ik toch,alleen de foutmelding word weg geschreven, niet de werking van de sas, zolang hij aan gesloten zit werkt hij, stekker eraf en je hoort geen plof meer.


Nou ik ben blij en ik laat de werking ervan mooi aanstaan. Het is beter voor het milieu én ik af en toe word getrakteerd op een lekkere plof wat wil je nog meer? 8-) (Uitlaat kapot ploffen ben ik niet bang voor aangezien deze stevig inelkaar zit)

Nu de motor nog beter en vooral strakke laten sturen want dat ligt nog wel een eindje onder het niveau van mijn vorige Speed triple R.. Iemand ervaring met SO suspension (Andre Stamsnijder)?
 
Laatst bewerkt:
Tegen de aanslag nooit wat voor een bocht draai je dan ..? .uit de garage misch.
Gemeten va prop tot prop met barr spiegel zit ik op 82,5 cm

Maar wat voor voordeel merk je hier precies aan? Heb je het idee dat er wat meer rust in het stuur komt of heb je gewoon niet zulke lange armen? :+
 
heb de crossbar van lsl mij ging het vooral om de hoek van het stuur dus druk op mijn polsen door de stand van orgineel stuur

bijkomend voordeel iets meer gevoel van de voorkant .

en staar je niet blind op mijn settings ! blijft persoonlijk

@ folki stuurt echt heel veel beter ! (96 met volle bepakking aan :X )
let op er zijn maar 2 ringen te zien te zien de rest is glad ,dus meten.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben blij en ik laat de werking ervan mooi aanstaan. Het is beter voor het milieu én ik af en toe word getrakteerd op een lekkere plof wat wil je nog meer? 8-) (Uitlaat kapot ploffen ben ik niet bang voor aangezien deze stevig inelkaar zit)

Nu de motor nog beter en vooral strakke laten sturen want dat ligt nog wel een eindje onder het niveau van mijn vorige Speed triple R.. Iemand ervaring met SO suspension (Andre Stamsnijder)?

Jawel.... inmiddels m'n 4e SR laten aanpassen door SO ( Andre ).Je SDR is daar in de beste handen.
 
Net gebeld met André van So Suspension: geeft kort samengevat aan dat de vering voor en achter van de sd1290r’s niet goed af te stellen zijn en dus aangepast dienen te worden kosten circa 5 a 600 euro -O- Maar goed dan heb je ook wat.
 
Net gebeld met André van So Suspension: geeft kort samengevat aan dat de vering voor en achter van de sd1290r’s niet goed af te stellen zijn en dus aangepast dienen te worden kosten circa 5 a 600 euro -O- Maar goed dan heb je ook wat.
Die van mij gaat binnenkort naar HK.
Kan echt wel voor minder als 500 :/
 
Die van mij gaat binnenkort naar HK.
Kan echt wel voor minder als 500 :/

Nee die prijs verbaasde mij ook. Ik heb laatst nog een filmpje gezien van die Engelsman met die SD1290 (Van Lamb Chop Rides)die zijn hele vering ook onder handen laat nemen wat hem in tot. 300 pond heeft gekost.

Zie video hieronder.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan