KTM SuperDuke 990 deel 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eens op MF mijn bevindingen beschreven m.b.t. de duke en de kawa, misschien heb je er wat aan :) Qua verbruik doen de twee niet voor elkaar onder...

'' Mijn broertje heeft een z1000 uit 2010 en ikzelf heb vorige zomer een superduke r gekocht. Heb op beide bike's dus al de nodige kilometers gemaakt en kan je het volgende erover zeggen ;

- Het zijn beide uitstekend sturende fietsen en lenen zich goed voor een agressieve rijstijl. De z1000 is wel wat zwaarder en dat merk je.

- De Z1000 is een stuk lager dan de Duke, dus als je wat langer bent kun je op een duke zeer goed zitten. Zo kan mn broertje weer niet met z'n voeten aan de grond bij de duke.

- De z1000 loopt heel smooth en heeft in elke versnelling meer dan voldoende koppel. Als je vol aan het gas draait kun je er haast niet op blijven zitten, griezelig snel. })
De superduke loopt daarentegen ook als een trein maar is net een opgefokte tractor. Een hele directe gasrespons in combinatie met het bokkige karakter zorgt ervoor dat het soms wel even wennen is om op de duke te rijden. Zolang je het gas erop houdt is er niks aan de hand en heeft het blok een hele mooie vermogensafgifte. Dat ding wil gewoon hard bereden worden en wanneer je dat doet dan loopt die verdomd goed! Dat kunnen de mede-dukers beamen! En dat geluidje van de duke, daar kan geen 4 cilinder tegen op :] :9~

- Toch denk ik dat de Z1000 qua onderhoudsinterval en betrouwbaarheid een streepje voor heeft op de Duke. Al kan ik hier nog niet echt over oordelen omdat ik de duke nog niet zo lang in mn bezit heb. Ik baseer het op de Z1000 die mn broertje al een aantal jaren heeft. Zoals een echte japanner, een probleemloze fiets.

Ikzelf mis de emotie bij de z1000, al rijdt het heel relaxed. Elke keer als ik op de duke stap komt er iets in je los en neem je de ''minpuntjes'' voor lief. Als het al minpuntjes te noemen zijn, het hoort in mijn optiek gewoon bij een rauwe 2-cilinder. Na de eerste proefrit op de duke was ik direct verkocht en heb toen de keuze gemaakt op mn gevoel. Zo'n keuze moet je ook niet met je verstand maken.''


Je hebt het volgens mij heel goed vergeleken.
Bij kwam het aan op het geld. Ik moest 4.500 bij mijn z1000 leggen om de sd r uit 2010 mee tenemen ipv mijn z1000 uit 2010.
Helaas dus dat gaat hem niet worden. Maar idd echt een pracht fiets met veel karakter
 
Klinkt kostbaar. Is het een optie om particulier iets te verzinnen? Lijkt me dat een Z1000 toch wel goed in de verkoop ligt, zijn populaire fietsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan