KTM SuperDuke 990 Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
We Willen gewoon dit deel vol knallen _O-

Zeg dat dan gewoon!

Deze heb ik in de woonkamer staan.
full
 
We hebben dit stook seizoen al ongeveer 30 kuub hout verstookt. Nu nog een kleine 10 kuub gekloofd en droog liggen. Dus het mag van mij wel langzaam lekker warm weer gaan worden.
We zijn van plan om komend jaar de bullerjan (kachel in de kelder) aan te sluiten op de centrale verwarming. Deze heeft namelijk een erg hoog rendement en grote warmte capaciteit, het enige nadeel is dat ik af en toe de kelder in moet duiken om er hout in te gooien. Voordeel is dan natuurlijk wel dat ik in de koude maanden de KTM dagelijks zie! ;-)
 
We Willen gewoon dit deel vol knallen _O-

In dat geval zal ik ook even een foto van mijn kachel posten:
avanta-si.jpg


:+


Nog even doorzetten jongens, hij is bijna vol *O*
Zijn er nog liefhebbers voor de openingspost? Of zal ik op dezelfde voet verder gaan?
 
Naja met een gopro film je alleen de weg waarschijnlijk!
Als ik een filmpje kijk is het wel prettig als je het stuur en of teller unit ziet! Anders zie je alleen asfalt!

Waar en hoe heb jij hem nu? Gewoon met een stuurklem?
Heb mijn navi aan een van de bouten wasr het stuur mee op de kroonplaat zit geklemd. Met zon bol. Fotos volgen..

(Kun je fotos posten via smartphone, photobucket mobile ofzo ;) )
 
Ik wil net mijn tank monteren, iets raars valt voor!!!

De tank past amper tussen het subframe en het centrale rubber (bij balhoofd)
En kan hem er ook niet in wurgen! Wel eenvoudig kunnen demonteren..
Maar past amper qua lengte!!
 
Naja met een gopro film je alleen de weg waarschijnlijk!
Als ik een filmpje kijk is het wel prettig als je het stuur en of teller unit ziet! Anders zie je alleen asfalt!

Waar en hoe heb jij hem nu? Gewoon met een stuurklem?
Heb mijn navi aan een van de bouten wasr het stuur mee op de kroonplaat zit geklemd. Met zon bol. Fotos volgen..

Oehhh, we gaan weer on-topic! I love it!

Yes, ik heb hem nu gewoon op het stuur met een stuurklem. Deze staat echter gelijk rechts naast mijn koppelingsvloeistofpotje (scrabbelwoord) omdat ik anders alleen maar de teller-unit zie. Als ik hem iets hoger zou kunnen monteren dan zou ik net nog de snelheidsmeter en de schakelindicator zien. Meer heb ik niet nodig als ik opneem. Ik zal proberen om morgen hiervan een foto te posten.
 
Ik wil net mijn tank monteren, iets raars valt voor!!!

De tank past amper tussen het subframe en het centrale rubber (bij balhoofd)
En kan hem er ook niet in wurgen! Wel eenvoudig kunnen demonteren..
Maar past amper qua lengte!!

Klinkt als het bekende euvel.... Je tank zet uit als je hem demonteert. Ik meen me te herinneren dat je als je eerst de zadelkant zou laten zakken/wurmen en hierna de balhoofd-kant richting boutgat legt, je dan de bout er voorzichtig schuin in zou moeten kunnen draaien.

Anders zou ik zo 1,2,3 geen oplossing weten. Good Luck!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil net mijn tank monteren, iets raars valt voor!!!

De tank past amper tussen het subframe en het centrale rubber (bij balhoofd)
En kan hem er ook niet in wurgen! Wel eenvoudig kunnen demonteren..
Maar past amper qua lengte!!
Is een troll , lang verlengstuk op tankbout met de rubber schuin aan zetten op de draad en geforceerd naar achter erinduwen draaien .
Blijft kut ,maar went bij vaak eraf halen ....
 
Die tank is altijd genieten idd!

Wat bij mij goed werkt: achterste bouten er los inschuiven, nog niet aandraaien, dan tank iets optillen aan de voorkant en de voorste bout oplijnen met het gat. Voorste bout aandraaien, en vervolgens kan je probleemloos de achterste bouten aandraaien.

Sinds ik deze methode gebruik nooit meer problemen gehad met het plaatsen van de tank, en hij zit er altijd binnen een paar tellen weer op.
 
Heb de alu beugels die aan de tank vastzitten (waar het rubber in zit van de pennen) gedemonteerd, van de gaten sleufgaten gedremeld ;-) . Een keer uitlijnen, alles vastzetten. Aan het einde van verhaal de beugels natrekken en alles op zn plek!
Gelukkig maar dat het een bekende uitdaging is! Dacht echt dat er wat mis was, had hem toch echt eenvoudig gedemonteerd hahaha!

Denk trouwens niet dat de tankbuitzet, denk dat hij alle rek en ruimte van de rubbers voor en achter gebruikt. Als de tank eraf is, gaan de rubbers weer ik oude positie staan (geheugen).


Betreft de OP, wil er graag in! Zal ff foto plaatsen, moet dit jaar maar een de foto updaten 😄
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje aan iedereen met een aftermarket uitlaat... dus eigenlijk iedereen ;) .
Wat is bij jullie diameter van het y-stuk van de uitlaat, gemeten na de splitsing (dus eigenlijk gewoon de diameter van je demper intern). En welk type uitlaat heb je. Fabrikanten doen erg moeilijk over het verstrekken van deze info, of mijn google skillz zijn te slecht :P.

Even mezelf schaamteloos quoten aangezien hij overrompeld werd door kachels ;) met als toevoeging de vraag; Als iemand hem heeft zou hij dan ook nog even de akrapovic header diameter willen meten? Van zowel de originele sdr alsook de complete akrapovic uitlaat mag.

*edit, bekend zover:
fmf apex: 54mm
akrapovic oldschool: 51mm

Ik zal ook nog even opzoek gaan naar een leuke foto voor de startpost :]
 
Laatst bewerkt:
De headers van de titanium Akra uitvoering heeft een andere diameter dan de Akra die op 2008-2011 SDR...

IMG00057-20110714-1416.jpg


Boven is de SDR, onder de standaard SD.

$_1.JPG


En de titanium van Akra!

Wat mij altijd bevreemd heeft is dat de header lengte van de Akra SDR uitlaat gelijk is en de standaard en (dure) titanium niet gelijk is kwa lengte?!?!?
 
Gister geprobeerd de oliejet vlakbij de koppeling schoon te maken. :9

Dat ging dus mooi niet door, kreeg die sproeier er niet uit B| zat zo vast dat ik het maar zo heb gelaten.

Wel even de duosteunen eraf geknutseld }) vriendin heeft inmiddels haar eigen motor 8-)
 
Ben een beetje met stomheid geslagen; ik bel net Verpalen op voor de kosten van een grote beurt en vraag terloops even wat een waterpomp revisie kost omdat de as inloopt door achtergbleven gietzand in het koelsysteem....

Nu vertel je me iets nieuws zegt hij doodleuk....

Mijn vertrouwen in Verpalen heeft een behoorlijke deuk opglopen, dit is toch een bekend probleem??
 
Ben een beetje met stomheid geslagen; ik bel net Verpalen op voor de kosten van een grote beurt en vraag terloops even wat een waterpomp revisie kost omdat de as inloopt door achtergbleven gietzand in het koelsysteem....

Nu vertel je me iets nieuws zegt hij doodleuk....

Mijn vertrouwen in Verpalen heeft een behoorlijke deuk opglopen, dit is toch een bekend probleem??
:X
 
Gister geprobeerd de oliejet vlakbij de koppeling schoon te maken. :9

Dat ging dus mooi niet door, kreeg die sproeier er niet uit B| zat zo vast dat ik het maar zo heb gelaten.

Wel even de duosteunen eraf geknutseld }) vriendin heeft inmiddels haar eigen motor 8-)

Probeer je er toch een gitaarsnaar door te drukken als hij nog gemonteerd zit :9

Gaat hij er door - niets aan de hand
Gaat hij er niet door - alsnog proberen eruit te krijgen
 
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar met de genoemde draadje van een 220V snoer. De oliejet zat echter iets te diep waardoor het kabeltje al "gekreukt" was voordat ik goed zat :z
Misschien maar eens kijken naar een iets stijver kabeltje..
Ik heb daar echt het geduld niet voor... B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan