KTM SuperDuke 990 Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi guys,
Terug van weggeweest!
Laatst deel 6 ;-0
Ik zie nog een aantal bekende namen van destijds. Ik zie bv dat Pepe en Nampus nog altijd van de partij zijn.
Eind 2011, dus 5 jaar geleden, mijn SD verkocht.
Maar nu, na onverwachte verkoop van mijn BMW R1200S (nog geen jaar gehad), toch weer terug naar mijn oude liefde.
Dit keer een SDR.
Vandaag opgehaald, niet echt ideale klimaat. Zal dus nog wel even duren voordat ik 'm aan de tand kan voelen :-(
 
Nog niet veel foto's, nog maar gisteren opgehaald.

IMG_9430_zpsyeztu0o0.jpg


Ik ben een tijdje zonder motor geweest, wat meer toegelegd op auto's. Echter vorig jaar begon het toch weer te jeuken.
Ik zag die BMW voor relatief weinig bij mijn lokale motorzaak staan en besloot 'm mee te nemen. Was dus eigenlijk geen bewuste keus. Uiteindelijk niet veel kilometers mee gereden. Wel nog 1x mee op Zolder gereden, viel overigens niet tegen!
Nu was laatst een goede vriend bij mij en deze zag mijn motor en wilde deze graag hebben. Zo is ie weg gegaan.
Dan toch maar weer op het interweb zoeken naar een SD. Dit was toch de motor waar ik het meeste fun mee heb gehad.
Zo ben ik bij deze uitgekomen. Ik kan haast niet wachten op beter weer!

Vandaag nog even een walk-around gedaan.
Volgens mij is zo'n beetje alles al gedaan:
- full Akra en mapping
- SAS removed
- Oberon koppelingscylinder
- 16 / 41 tandwiel
- 2nd -3rd gear sensor removal
- BMC luchtfilter
- KTM Powerparts zadel
- kortere koppeling- en remhendel
- kleine knipperlichtjes (LED)
- kleiner spiegel
(recent grote beurt, kloppend onderhoudsboekje, revisie vering/schokdempers bij HK)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg netjes uit! Welkom bij de zwart oranje club :p

Mooie mods ook, hoeft inderdaad niet veel meer aan gebeuren. Misschien een keer de luchtfilterbak vervangen door iets anders ipv alleen de andere filter. Optisch naar smaak kun je ook nog wat kleine dingen doen :)
 
Ik heb inderdaad gelezen over bv de luchtfilterbox van Rottweiler.
Moet dan de mapping nog aangepast worden??

Volgens mij gaat dat prima met de Akra mapping. Ben nu ook bezig met deze mod (vandaar dat ie even top of mind is bij me)... Wil de Akra mapping er dan op zetten en even laten testen ergens.
 
Ben jij met die box van Rottweiler bezig of een andere?
Ben benieuwd wat je doet en je ervaring.
Dan kan ik evt volgen ;-)
 
Laatst bewerkt:
Nog niet veel foto's, nog maar gisteren opgehaald.

[afbeelding]

Ik ben een tijdje zonder motor geweest, wat meer toegelegd op auto's. Echter vorig jaar begon het toch weer te jeuken.
Ik zag die BMW voor relatief weinig bij mijn lokale motorzaak staan en besloot 'm mee te nemen. Was dus eigenlijk geen bewuste keus. Uiteindelijk niet veel kilometers mee gereden. Wel nog 1x mee op Zolder gereden, viel overigens niet tegen!
Nu was laatst een goede vriend bij mij en deze zag mijn motor en wilde deze graag hebben. Zo is ie weg gegaan.
Dan toch maar weer op het interweb zoeken naar een SD. Dit was toch de motor waar ik het meeste fun mee heb gehad.
Zo ben ik bij deze uitgekomen. Ik kan haast niet wachten op beter weer!

Vandaag nog even een walk-around gedaan.
Volgens mij is zo'n beetje alles al gedaan:
- full Akra en mapping
- SA removed
- Oberon koppelingscylinder
- 16 / 41 tandwiel
- 2nd -3rd gear sensor removal
- BMC luchtfilter
- KTM Powerparts zadel
- kortere koppeling- en remhendel
- kleine knipperlichtjes (LED)
- kleiner spiegel
(recent grote beurt, kloppend onderhoudsboekje, revisie vering/schokdempers bij HK)

Mooiste en snelste kleur! Ziet er mooi uit, veel km gelopen?

Welkom (terug) iig :)

16/41 ga ik deze zomer ook installeren. :]
 
Ben jij met die box van Rottweiler bezig of een andere?
Ben benieuwd wat je doet en je ervaring.
Dan kan ik evt volgen ;-)

Ben er zelf mee bezig ja. Heb er 1 over gekocht van een forum member, dus dan is de prijs iets zachter... Btw, de prijs per pk is lager dan bv bij akra dempers O-)

Van het weekend weer beetje opgebouwd, de enige tussenfoto die ik heb eigenlijk:

MNI4bXXn.jpg

Op de foto trouwens ook mn nieuwe remhendel en koppelingshendel te zien :]

Wat ik doe is heel simpel, filmpje laten lopen van Rottweiler zelf en stap voor stap volgen:

Mijn ervaring tot nu toe is heel beperkt, heb hem alleen even gestart om te testen of alles weer werkte. Klonk toen wel een stuk donkerder *O*

Wil nu nog even checken welke mapping erop staat en als dat iets anders is dan de Akra map, de Akra map erop laden. Oja en olie bijvullen en dimlicht vervangen (WhiteVision).
 
Welkom terug Doc!
Had jij toendertijd die SD met roze kappen? Gaaf ding was dat *D

Je nieuwe sdr ziet er goed uit! Al een aardig complete fiets!
 
Welkom terug Doc!
Had jij toendertijd die SD met roze kappen? Gaaf ding was dat *D

Je nieuwe sdr ziet er goed uit! Al een aardig complete fiets!

Klopt, die roze kappen waren een geintje van mijn schoonbroer/vriend. Hij zou ze KTM oranje spuiten 😂

Ik moest er eerst zo mee rijden voordat hij ze oranje zou spuiten 😜
 
Welkom terug Doc!
Had jij toendertijd die SD met roze kappen? Gaaf ding was dat *D

Je nieuwe sdr ziet er goed uit! Al een aardig complete fiets!
Doc had mijn fiets, de historie kennen de oude garde wel denk ik.
 
Klopt 😎
Alleen is ie nu volledig getransformeerd!

@Pepe: Hij is erg mooi geworden👍 Gaaf dat je 'm nog steeds hebt.
 
Laatst bewerkt:
weg gehaald omdat ik uit een emotie reageerde en het niet echt netjes was.
 
Laatst bewerkt:
Toch schijnen de SD's met onderhoud volgens het boekje zonder grote problemen (tellen we de waterpomp, teller en koppelingscilinder ff niet mee) 50k+ te rijden.
 
Eerlijk gezegd, mogen abco en jij blij zijn dat ik een hele verstandige vrouw heb, waar ik naar luister anders had ik hem ergens in geparkeerd.
Ik zeg er eenmalig wat over, jullie hebben een fiets verkocht met een niet kloppende km stand, Walcheren is klein en de ontevreden klanten en personeel bij jouw motorfiets leverancier praten graag. Daarbij weet de motorzaak natuurlijk zijn rijkere klanten goed te beschermen, daarom kom ik er ook niet meer. Had ik de kilometerstand echt geweten en ik heb zelfs de eerste eigenaar gesproken in England, dan had ik de motor laten staan. Ik heb er bergen geld in moeten steken om de motorfiets redelijk te krijgen( sommige dingen waren puur pech) en de waardevermindering er bij geteld is het een leuk sommetje die ik waarschijnlijk bij een andere motor niet had gehad en dan hebben we niet eens over een Honda in smetteloze staat die ik heb ingeruild.

Dankzij een forumlid die zijn nek uitstak en mijn motor meerdere keren heeft nagekeken ( bedankt Superhertog als je dit leest) rij ik nog motor.

Dat is gezegd, ik begin er niet meer over, maar echt vrolijk tegen jou doen gaat niet gebeuren.

Pepe, dat jij suggereert dat ik met de kilometerstand zou hebben gesjoemeld vind ik erg laag. Dit is nml absoluut NIET waar. Ivm vocht in het dashboard heb ik deze destijds laten vernieuwen en is de originele km stand teruggezet, dit weet ik 100% zeker. Als er met de km-stand gesjoemeld zou zijn dan zou dit zijn geweest al voordat ik 'm kocht, dus in de UK.
Een bevriende motorhandelaar heeft deze fiets voor mij uit Engeland geïmporteerd met de km-stand zoals deze aldaar stond geadverteerd, ongeveer 5600 mijl.
De motor heeft mij nooit teleur gesteld, het enige, wat jij ook hebt ervaren, was het knallen vd Leo Vince uitlaten (met originele uitlaat was dat er niet).
Dat knallen heb ik destijds proberen op te lossen met een rapidbike module en afstelling op de vermogensbank. Het knallen is niet echt overgegaan en ik heb dat gewoon geaccepteerd. (SAS had ik niet verwijderd)
Maar goed, jouw verhaal / mijn verhaal.... ik vind ook niet dat we deze discussie hier moeten gaan voeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan