KTM SuperDuke 990 Deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens Ruud Fredriks had mijn motor soepeler kunnen oppakken als de flies er nog in hadden gezeten.
Maar ik heb ze er met as en motor en al uitgehaald, en had geen zin om ze nog terug te plaatsen.
 
Ik heb lang getwijfeld over de secundaire flies, las er verschillende dingen over. Heb ze uiteindelijk laten zitten en ook laten afstellen door Ruud. Niet te vergelijken met fabrieksaf, aan en uit is veel minder. Hij is vies fel onderin en niet echt vergevingsgezind mede door 16/41, maar daarvoor rij je ook Duke :)
 
Ben lekker aan de klus in de wintermaanden. Carbon wrap liet op sommige plekken wat los, dus tijd voor wat anders :)

Ook heb ik zo'n beetje alle originele boutjes vervangen voor RVS of titanium. Nieuwe hendeltjes (oude oranje met KTM logo mogen in de verkoop) nieuwe spiegeltjes en toch maar een LED Koplamp. Ook wordt de 40T supersprox vervangen voor een 41T :P (40T ook in de verkoop ;) )


image1_15_57_54.jpg

image2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Plaatjes werken niet :(

Ik heb toevallig ook een set boutjes besteld voor een LC8 blok. Had wat verschillende types als erfenis gekregen van de vorige eigenaar en wat slechte erbij. Dus nu kan ik lekker boutjes gaan vervangen *O*
 
Laatst bewerkt:
Voelt het beter onderin .minder schokken /aanuit?

Lastig te zeggen, ik heb het tegelijk gedaan met motobox, SAS eraf enz.
Dus geen idee wat het effect is van alleen de kleppen eruit.

Maar als Ruud zegt dat hij hem soepeler had kunnen krijgen met de kleppen er nog in, geloof ik dat best.

Als ik het over zou moeten doen, zou ik ze erin laten en fatsoenlijk af laten stellen.

@botb: geen half werk! *D lekker sleutelruimte ook :9~
 
Laatst bewerkt:
gelijk alles effe in de poets ;) 1 nadeel van deze klusruimte, tis op de eerste etage en het enige wat beschikbaar is is een takel. Oja en geen verwarming ;)
 
Ben lekker aan de klus in de wintermaanden. Carbon wrap liet op sommige plekken wat los, dus tijd voor wat anders :)

Ook heb ik zo'n beetje alle originele boutjes vervangen voor RVS of titanium. Nieuwe hendeltjes (oude oranje met KTM logo mogen in de verkoop) nieuwe spiegeltjes en toch maar een LED Koplamp. Ook wordt de 40T supersprox vervangen voor een 41T :P (40T ook in de verkoop ;) )


[afbeelding]
[afbeelding]
jeez, lekker update.
 
Zijn er hier mensen die de secundaire flies eruit hebben.

Ik heb alleen de plaatjes eruit en ze via tuneecu 100% open gezet. Motor zit er nog in, scheelt weer met eventuele verkoop en origineel maken.

Vorig jaar heb ik het gedaan icm airbox mod, sas plaatjes, en andere mapping. Dus kan niet zeggen wat het alleen voor effect heeft. Al met al is het een iets rijdbaarder, maar harder brullend beest geworden ;)

RVS boutjes anyone? Redelijk veel soorten heb ik liggen (M8/6/5/4 inbus, diverse lengtes) incl alle soorten ringen en moertjes (nylock)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook de vlinderkleppen er uit gehaald en ik ben er tevreden over. De motor reageert sneller op het gas (snellere gas aanname) en is voor mijn gevoel soepeler geworden.

De meningen zijn wel een beetje verdeeld over die vlinder kleppen, volgens superduke.net. De een zegt eruit met die rommel de ander er lekker in laten omdat de winst minimaal is (betere gas-flow).
 
Ben lekker aan de klus in de wintermaanden. Carbon wrap liet op sommige plekken wat los, dus tijd voor wat anders :)

Ook heb ik zo'n beetje alle originele boutjes vervangen voor RVS of titanium. Nieuwe hendeltjes (oude oranje met KTM logo mogen in de verkoop) nieuwe spiegeltjes en toch maar een LED Koplamp. Ook wordt de 40T supersprox vervangen voor een 41T :P (40T ook in de verkoop ;) )


[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie skuur man!

Ik heb ook nog een paar kappen over, wou die wel eens proberen te wrappen met carbon. Is dat te doen?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal prima uit hier heren ,houden zo :t

Begint alweer te kriebelen voor komend seizoen .....

Ps : Heb nog een aantal spulletjes liggen van 990 dus pm maar

Gr denuff
 
Vraagje, hoe hebben jullie je motor verzekerd?
- WA
- WA-extra
- Casco

Prijs offerte voor casco is bij mijn tussenpersoon bijna dubbel dan bij independer.nl 🤔
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan