KTM SuperDuke 990 Deel 14

versnellingsbak kapot, normaal morgen offerte om er een andere, 2dehandse onder te steken, ben eens benieuwd...
motorblok zelf zou niet hebben afgezien, omdat ik zo traag reed toen hij kapot ging, een geluk bij een ongeluk '(
Oei, dat zal geen goedkoop iets zijn, maar zoals je zelf als zegt, gelukkig geen verdere schade waarschijnlijk!
 
Ik wist niet eens dat we daar een lampje voor hadden!
Heb je al geprobeerd hem uit te lezen met tuneEcu?
Kan er ook niks over vinden in de handleiding.
Heb je toevallig het originele Ktm alarm erin zitten?
Misschien heeft het daar mee te maken.

Nee geen alarm....snap het ook niet....maar goed heb er ook niet heel veel last van...dacht misschien dat hier iemand iets vergelijkbaars had meegemaakt....
 
ik zit met vodden 😫, vorige vrijdag in panne gevallen, precies of ze een stok tussen mijn achterwiel staken, ineens alles vastgeslagen. Alle chance dat ik maar met 20 a 30 per uur tussen de file was aan het doorrijden, moet er niet aan denken dat het 3 minuten eerder was gebeurd, met 120 per uur 😲. Nu bang afwachten of hij nog gemaakt kan worden en of het geen weggegooid geld is dan. Vrees iets kapot/afgebroken in mijn versnellingsbak, toen ik aan de kant stond kon ik hem eerst ook niet meer vooruit duwen met de koppeling ingehouden, na wat voor en achter hebben getrokken/geduwd wel, schakelpoot leek ook niets meer te doen.

Kloten zeg! Heb je al een PO gehad van de garage? Hopelijk kunnen ze een voordelige tweedehandse op de kop tikken idd.
 
Kloten zeg! Heb je al een PO gehad van de garage? Hopelijk kunnen ze een voordelige tweedehandse op de kop tikken idd.


heb offerte gehad, zou 1400 zijn, voor een 2de hands versnellingsbak, maar met ander tandwielverhoudingen dan voorheen, van een ander model dan??
Of 2100 voor compleet ander blok, heb gevraagd wat de inruilwaarde voor de mijne nog zou zijn, maar verwacht geen goed nieuws -O-
 
  • Wow
Waarderingen: pepe
heb offerte gehad, zou 1400 zijn, voor een 2de hands versnellingsbak, maar met ander tandwielverhoudingen dan voorheen, van een ander model dan??
Of 2100 voor compleet ander blok, heb gevraagd wat de inruilwaarde voor de mijne nog zou zijn, maar verwacht geen goed nieuws -O-
Als de bak andere verhoudingen heeft zou het kunnen dat het de bak is van een 950 of 990 sm, smt, smr adventure of iets in die trant. Geen idee hoe die zijn qua verhoudingen.
 
Ik had gisteren opeens na het starten en wegrijden dat hij afsloeg, waarna ik hem weer startte en nergens last van had.
Dit heb ik vgm 3x gehad.
Vandaag reed ik een klein stukje en opeens ging het motorlampje aan en begon de temperatuurmeter te flikkeren (alle blokjes).
Na uitzetten en met liefde weer op het startknopje drukken was er weer niks aan de hand.
Qua lopen vd motor heb ik niets vreemds gemerkt.
Ik heb een SD van 2006.
Kent iemand dit probleem?
 
goedemorgen mannen,

Ik maak een klein uitstapje naar jullie deel van het forum, dit omdat ik jullie hulp graag zou willen.
afgelopen week heb ik de knippers van mijn zwager zijn 2007 990 duke vervangen voor led exemplaren en een evotech korte plaat houder gemonterd.
alles liep helemaal lekker tot ik het knipper relais ging vervangen.
Ik heb deze voor een koso relais vervangen en dit zat niet helemaal naar mijn zin, deze was drie pins en paste niet helemaal lekker.
hij deed het wel een soort van dus gister een heerlijke rit wezen rijden, halverwegen kapte de knippers er mee. helemaal niets meer.

nu heb ik het vermoeden dat het aan het relais ligt en omdat deze al niet naar me zin zat wil ik deze vervangen voor een beter passend exemplaar.
nu zoek ik me al de hele ochtend scheel naar een exemplaar dat goed past maar krijg bij nog niets een goed gevoel.

nu is mijn vraag eigenlijk wat voor relais hebben jullie er in zitten en moest dat dan evt worden aangepast?

onderstaand nog een plaatje van het orginele relais
1382620

1382621


alvast bedankt!
bas
 
goedemorgen mannen,

Ik maak een klein uitstapje naar jullie deel van het forum, dit omdat ik jullie hulp graag zou willen.
afgelopen week heb ik de knippers van mijn zwager zijn 2007 990 duke vervangen voor led exemplaren en een evotech korte plaat houder gemonterd.
alles liep helemaal lekker tot ik het knipper relais ging vervangen.
Ik heb deze voor een koso relais vervangen en dit zat niet helemaal naar mijn zin, deze was drie pins en paste niet helemaal lekker.
hij deed het wel een soort van dus gister een heerlijke rit wezen rijden, halverwegen kapte de knippers er mee. helemaal niets meer.

nu heb ik het vermoeden dat het aan het relais ligt en omdat deze al niet naar me zin zat wil ik deze vervangen voor een beter passend exemplaar.
nu zoek ik me al de hele ochtend scheel naar een exemplaar dat goed past maar krijg bij nog niets een goed gevoel.

nu is mijn vraag eigenlijk wat voor relais hebben jullie er in zitten en moest dat dan evt worden aangepast?

onderstaand nog een plaatje van het orginele relais
Bekijk bijlage 1382620
Bekijk bijlage 1382621

alvast bedankt!
bas
Zoiets misschien:
 
Inderdaad, heb het even gehad met 2de hands motoren, wou ook eens een nieuwe 🤗, zwarte uitvoering (uiteraard), en zwarte velgen eruit kunnen onderhandelen 😂, nu bezig met weekje snowboard verlof, als ik zaterdag terug kom kan ik hem gaan ophalen 😀
Nice! gefeliciteerd met je aankoop!
 
Ik had gisteren opeens na het starten en wegrijden dat hij afsloeg, waarna ik hem weer startte en nergens last van had.
Dit heb ik vgm 3x gehad.
Vandaag reed ik een klein stukje en opeens ging het motorlampje aan en begon de temperatuurmeter te flikkeren (alle blokjes).
Na uitzetten en met liefde weer op het startknopje drukken was er weer niks aan de hand.
Qua lopen vd motor heb ik niets vreemds gemerkt.
Ik heb een SD van 2006.
Kent iemand dit probleem?

Niemand?
Vandaag bij naderen kruispunt en teruggeschakeld naar de 1 sloeg hij ook weer af.
 
Niemand?
Vandaag bij naderen kruispunt en teruggeschakeld naar de 1 sloeg hij ook weer af.
Klinkt als een mogelijk gevalletje 'bgc' oftewel big Grey connector.
De connector van de throttle bodies, grote grijze connector (je verwacht het niet 😅) zit aan de rechterkant van je frame, ongeveer achter het expansietankje van je koelvloeistof. Als die vuil is, of vochtig, kan die voor rare storingen zorgen zoals random stilvallen en dergelijke.
Even openmaken, schoonmaken met contactcleaner, laten drogen en weer in elkaar prikken.
 
Klinkt als een mogelijk gevalletje 'bgc' oftewel big Grey connector.
De connector van de throttle bodies, grote grijze connector (je verwacht het niet 😅) zit aan de rechterkant van je frame, ongeveer achter het expansietankje van je koelvloeistof. Als die vuil is, of vochtig, kan die voor rare storingen zorgen zoals random stilvallen en dergelijke.
Even openmaken, schoonmaken met contactcleaner, laten drogen en weer in elkaar prikken.

Kijk daar kunnen we iets aan hebben. Thanks Nampus.
Dat olielampje en de temperatuurmeter die gaat knipperen met alle blokjes, kan dat er ook mee te maken hebben?
 
Het lijkt op de fiets van Giovanni. Hij is 1x mee geweest met een meeting in 2017, maar zeker weten doe ik het niet en ken de fiets verder ook niet.
Maar het is wel een 2005-2006 met onderdelen van een 2007+. Hoeft niet verkeerd te zijn maar wel een beetje oppassen.
 
Kijk daar kunnen we iets aan hebben. Thanks Nampus.
Dat olielampje en de temperatuurmeter die gaat knipperen met alle blokjes, kan dat er ook mee te maken hebben?
Dat weet ik niet zeker, maar die stekker een keer schoonmaken kost niks, helpt het is het mooi, helpt het niet is het iig geen vuil in die stekker.

Het lijkt op de fiets van Giovanni. Hij is 1x mee geweest met een meeting in 2017, maar zeker weten doe ik het niet en ken de fiets verder ook niet.
Maar het is wel een 2005-2006 met onderdelen van een 2007+. Hoeft niet verkeerd te zijn maar wel een beetje oppassen.
Vermoedelijk een overjarige of geïmporteerde fiets, hij lijkt wel op die van Giovanni idd.
Denk niet dat het spullen van een nieuwe Duke zijn, de remschakelset is zwart gecoat/gespoten, (een set van een r die origineel zwart is, heeft een andere tint zwart dan de set op deze fiets) en de asopname van de voorvork ook, en ik vermoed dat ze toen ook direct de achterbrug hebben meegepakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan