KTM SuperDuke 990 Deel 14

Gixxerbob, nou wil ik eigenlijk toch graag weten wat dat afstellen kost ?
waar heb je dat laten doen ? Ik kan me niet voorstellen dat je 10 pk win, de motor mooier draait en dat je motor er slechter van wordt.

Zeker in naloop van de verhaal van Ritzen,(die wel een plausibel verhaal heeft) ik kom op zijn website ook niet heel veel verder, omdat ik geen idee heb wat er nodig is voor afstellen. Er staat 410€ voor afstellen. Maar moet ik dan nog voor 399€ een tune ecu kit kopen ? komen er nog losse uren bij ? Voor 410+8%=442,8€ rij ik gelijk die kant op ! Maar dat lijkt me niet in verhouding staan met het verhaal dat hij had over het afstellen per cylinder en een uurloon van 75€.

Overigens wil ik mijn brommert laten afstellen zodat deze dan gewoon mooier rond gaat en minder trilt. Die pk's geloof ik wel.

Ik heb mijn Duke990 bij Ritzen laten doen. Ja het kost een paar euro. Maar je krijgt een 'nieuwe' motor er voor terug. Ik heb de Duke nu twee jaar, en de laatste half jaar na de Ritzen tuning. Het was een beest, soms wat lomp... maar nu... een betere beest, maar met soepele afgifte, meer vermogen... alles werkt en reageert subliem.

Meer vermogen boeit niet, vele van ons kunnen amper rijden ;-). Hoe de vermogen ter beschikking komt en hoe je motor reageert, dat is monsterlijk! Eerder en soepeler op het gas in de bocht, dat is motorrijden. Hard rechtdoor rijden kan elke .... nou ja, dat soort mensen.
 
Iemand hier een tanktas te leen of te koop?
Stonden er paar dagen terug nog twee op marktplaats, een voor €60 geloof ik, maar die is al weg, nu staat er alleen nog een voor €100 op. Vind ik vrij prijzig voor de (niet superhandige) originele tanktas.
Die van €60 was beter, maar helaas.
 
Wat is er niet super handig aan neem?
Ik vind de bevestiging niet optimaal, je hebt die baseplate op je tank zitten, dat achterste bandje heb ik bij de lokale schoenmaker laten verlengen omdat het eigenlijk net te kort was. Vervolgens moet je zadel erop wat lastiger gaat omdat die bandjes ertussen zitten.
Tas zelf is niet waterdicht, losse regenhoes is te groot als je de tas niet uitgeritst hebt.
Iedere keer met tanken dat ding eraf ritsen, en je hebt dan vaak net geen lekker plekje om die tas even weg te leggen.
Plus in vergelijking met van die tassen met zo'n lockring heb je door de montage direct op je tank kans op krassen als er rommel tussen komt.

Wanneer en hoe lang heb je hem nodig?

Ik gebruik de mijne alleen als ik langer dan een week op vakantie ga met de motor ( tot nu toe 1 keer gebeurd, en het plan is volgend jaar weer)

Ik gebruik de rest van de tijd een tas (kriega) achterop op topkoffer.
 
iemand: oliefilters, ik heb een 2010 SD en ik kan geen plek vinden voor mijn ronde filtertje ?
waar hoort dat ding ? In de olietank zit bij mij geen pomp waar die in kan. De olieleiding loopt naar een plek in het blok, boven de standaard, is dat hem ?
 
ronde filtertje die eruit ziet als een luchtfilter? onderin links aan de zijkant van je blok, achter dat ronde dekseltje die vast zit met 2 schroefjes
 
ronde filtertje die eruit ziet als een luchtfilter? onderin links aan de zijkant van je blok, achter dat ronde dekseltje die vast zit met 2 schroefjes
Onderste plaatje:
Screenshot_20190408_202430_com.dropbox.android.jpg

Vanaf je Dynamo deksel schuin naar onder en naar voren.
 
Had gezegd dat ik nog wat resultaten zou posten dacht ik, dus bij deze een hele rits dyno results bij diverse gasklepstanden met individueel afgestelde cilinders.
 

Bijlagen

  • klaar.JPG
    klaar.JPG
    143,4 KB · Weergaven: 12
Mmmmmm, ik had straks een hele rij dyno resultaten bij verschillende gasklepstanden gepost, en ik zie ze niet meer...
Weet ff niet waar het fout gegaan is, of dat ik iets tegen de regels gedaan heb?
 
Mmmmmm, ik had straks een hele rij dyno resultaten bij verschillende gasklepstanden gepost, en ik zie ze niet meer...
Weet ff niet waar het fout gegaan is, of dat ik iets tegen de regels gedaan heb?
Ik zie er eentje idd, geen idee waar het mis is gegaan.

Goedendag,
Weten jullie of de luchtbellen bij de olie normaal is. Het is me vandaag pas opgevallen.
Zie ze soms bij mij ook wel eens. Volgens mij is het ene merk olie er wat gevoeliger voor dan het ander want heb het de laatste tijd niet meer gezien. Geen idee of het een indicatie van iets is.
 
Sinds enkele weken een kleine lekkage op de onderste bout van het peilbuisje. Ik dacht het makkelijk op te lossen met 2 nieuwe afdichtings ringetjes, maar helaas blijkt dat niet het geval. Nu compleet nieuwe setje incl. bouten, ringen en peilbuisje besteld. Hopelijk is het hiermee op te lossen.

Bij het vervangen van de ringetjes heb ik geen locktite gebruikt, omdat me dit onwaarschijnlijk leek. Staat ook niks over in het handboek. Jullie eventueel nog tips of toevoegingen voor dit probleem?
 

Bijlagen

  • IMG_6321.JPG
    IMG_6321.JPG
    75,6 KB · Weergaven: 8
Sinds enkele weken een kleine lekkage op de onderste bout van het peilbuisje. Ik dacht het makkelijk op te lossen met 2 nieuwe afdichtings ringetjes, maar helaas blijkt dat niet het geval. Nu compleet nieuwe setje incl. bouten, ringen en peilbuisje besteld. Hopelijk is het hiermee op te lossen.

Bij het vervangen van de ringetjes heb ik geen locktite gebruikt, omdat me dit onwaarschijnlijk leek. Staat ook niks over in het handboek. Jullie eventueel nog tips of toevoegingen voor dit probleem?

Meestal zijn het niet de ringetjes ,maar is het buisje verhard en gescheurd.
 
Weggeweest van lange tijd... Meteen even een vraag. Ik heb nog altijd een Superduke uit 2008 met de ronde Akra dempers. Wanneer de Akra map erin zou zitten is de SAS toch buiten werking? Of dient er alsnog een SAS eliminatie setje gemonteerd te worden?
Hij klapt erg uit de uitlaat met gas dicht en de gasreactie is niet zo mooi. Ik twijfel zelfs of de Akra map erin zit..

Geld het ook dat er een begrenzer op de eerste 2 versnellingen zit en dat je een connector door moet verbinden zoals bij een 2006 model?

Wat zijn jullie ervaringen?
 
Weggeweest van lange tijd... Meteen even een vraag. Ik heb nog altijd een Superduke uit 2008 met de ronde Akra dempers. Wanneer de Akra map erin zou zitten is de SAS toch buiten werking? Of dient er alsnog een SAS eliminatie setje gemonteerd te worden?
Hij klapt erg uit de uitlaat met gas dicht en de gasreactie is niet zo mooi. Ik twijfel zelfs of de Akra map erin zit..

Geld het ook dat er een begrenzer op de eerste 2 versnellingen zit en dat je een connector door moet verbinden zoals bij een 2006 model?

Wat zijn jullie ervaringen?
Met de akra map is de sas uitgeschakeld en die begrenzing in de lage versnellingen ook.
Dat klappen in de uitlaat kan de sas zijn als de akra map niet geladen is, maar het kan ook zijn dat de grafietpakking in de bocht van je achterste cilinder vergaan is. Dan gaat hij ook vaak meer klapperen. Even tijdens stationair draaien voelen rond die verbinding of je hem voelt blazen.
 
Is er iemand hier op het forum in de buurt van Noord Brabant die mijn mapping een keertje zou kunnen uitlezen? Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu precies is ingeladen en wat er wel en niet staat in/uitgeschakeld :). Eventuele vergoeding is natuurlijk geen probleem.
 
Met de akra map is de sas uitgeschakeld en die begrenzing in de lage versnellingen ook.
Dat klappen in de uitlaat kan de sas zijn als de akra map niet geladen is, maar het kan ook zijn dat de grafietpakking in de bocht van je achterste cilinder vergaan is. Dan gaat hij ook vaak meer klapperen. Even tijdens stationair draaien voelen rond die verbinding of je hem voelt blazen.
Bedankt voor de duidelijke reactie. Die grafietpakking is vers, die heb ik met killers erin er al eens uitgestookt op het circuit. De map zal zal overschreven zijn of niet ok. Bedankt Nampus!
 
Als het de grafiet ring niet is, komt het klappen in de uitlaat wanneer de akra map geladen is.
De begrenzing en de SAS worden wel buiten werking gezet maar het SAS systeem heeft nog steeds een open verbinding dus gaat ie die klappen geven.
Er zijn 2 oplossingen;
- Complete SAS meuk met toebehoren verwijderen en afdekplaatjes kopen, zijn niet zo duur Ebay is your friend :+
- Of en dat heb ik gedaan, twee kunststof proppen draaien en die in de SAS plaat drukken, slang en slangklem er weer op, zit ie ook dicht. Bij eventuele verkoop kun je het weer heel makkelijk terugzetten naar origineel mocht je dat willen.

Het kan ook op de manier van @denuff, gewoon een knikker in de slang douwen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan