KTM SuperDuke 990 Deel 14

Durf te vragen.... iemand hier met een eenzitter, die liever een tweezitter wil? Vind zo’n seat cover toch minder mooi dan de echte eenzitter. Misschien kunnen we de hele handel (incl voetsteunen etc) ruilen 👍


hoe ziet zo een eenzitter er uit op een tweede gen model ? ik heb namelijk een cover en oogt niet echt vindt ik..
 
Ik heb er ook twee, ben vooral blij met de kleinere. Tengtools 5-25Nm, 1/4” aansluiting.
 

Bijlagen

  • 1FFF3947-C7F6-4A14-AC02-E5CB88F3E401.jpeg
    1FFF3947-C7F6-4A14-AC02-E5CB88F3E401.jpeg
    141,7 KB · Weergaven: 26
Dit heb ik nog nooit gezien... een eenzitter -R met een extra zadel erop geplakt
 

Bijlagen

  • 09D895C9-B21E-48D8-98E6-73C5D4D6C96F.png
    09D895C9-B21E-48D8-98E6-73C5D4D6C96F.png
    156,2 KB · Weergaven: 21
Creatief! En ws een stuk goedkoper en makkelijker te wisselen dan met een complete 2zitter setup.
Qua comfort zal het niet veel uitmaken met het gewone 2 zitter zadel vermoed ik. Dat is volgens mij ook niet echt gemaakt voor lange ritten met passagier.
 
Creatief! En ws een stuk goedkoper en makkelijker te wisselen dan met een complete 2zitter setup.
Qua comfort zal het niet veel uitmaken met het gewone 2 zitter zadel vermoed ik. Dat is volgens mij ook niet echt gemaakt voor lange ritten met passagier.
Nee niet echt ,zit niks onder kwa steun kans op breken is groot 8)7
 
ik kan geen duidelijk antwoord vinden wellicht dat jullie mij kunnen helpen. ik wil alle lichten in mijn koplamp vervangen voor led welke heb ik nodig ? zowel dimlicht grootlicht en stadlicht.
 
Ik wil mijn ketting en tandwielen, of onder handen nemen en schoonmaken, of vervangen.
Mocht dit aan vervanging toe zijn wil ik kijken wat ik nu heb (wss origineel) en overwegen of ik misschien een groter/kleiner tandwiel moet kopen.
Kunnen jullie mij vertellen wat ik nu zou moeten hebben (org)? Waar ik dat aan zie? En wat ik zou kunnen doen en wat daar de voor/nadelen van zijn?
 
Ik wil mijn ketting en tandwielen, of onder handen nemen en schoonmaken, of vervangen.
Mocht dit aan vervanging toe zijn wil ik kijken wat ik nu heb (wss origineel) en overwegen of ik misschien een groter/kleiner tandwiel moet kopen.
Kunnen jullie mij vertellen wat ik nu zou moeten hebben (org)? Waar ik dat aan zie? En wat ik zou kunnen doen en wat daar de voor/nadelen van zijn?
Origineel bij jouw model is 17 tanden voor, 38 tanden achter.
Vanaf 2007 is het 16 tanden voor, 38 achter. Dit kun je controleren door simpelweg de tanden te tellen 😁
Als je overstapt op 16 tanden voor zal je merken dat je motor sneller aanvoelt, hij klimt sneller in toeren. Maar, je zult ook merken dat hij bij constante snelheden meer toeren draait. Je topsnelheid zal dus ook lager zijn.
Voorbeeld: 120km/u in 6e versnelling is met 17/38 +-4500rpm.
Met 16/38 is dat al +-4800rpm
En met 16/40 is het +-5000rpm
Een handige tool om verschillende verhoudingen te vergelijken is gearingcommander:

Voordeel van een kortere overbrenging is dat vooral op lage snelheden de 2e versnelling veel bruikbaarder is. Je hoeft minder vaak terug naar de 1e versnelling om bokken te voorkomen.

Ik zou als je nu met 17/38 rijdt in ieder geval een keer 16:38 proberen. Voortandwiel is niet duur, en mocht het niet bevallen kan je dat goedkoop weer wisselen voor een 17.
Je zou om te proberen eerst alleen een 16 tandwiel kunnen kopen en die eerst wisselen zonder de rest te wisselen. Als het bevalt en je denkt dit mag nog wel iets korter kan je dan alsnog een 40 of 41 achter doen.
Mooiste is alles in 1x wisselen, maar een paar km proberen met alleen een ander voortandwiel kan geen kwaad.
 
Ik ben nog lichter gegaan: 16:41 en ik heb er een andere motor voor terug gekregen. Aanrader. Maar goed ik rijd dan ook geen lange stukken snelweg.
 
Beste dukers, na 8 jaar met plezier op mijn superduke te hebben gereden heb ik toch voor wat anders gekozen. Vanaf zaterdag rij ik op een nieuwe Yam MT09. Die gekke kentekenplaathouder wordt meteen vervangen voor een hoge onder de kont tail tidy
 

Bijlagen

  • IMG_9006.JPG
    IMG_9006.JPG
    269,9 KB · Weergaven: 16
  • IMG_9007.JPG
    IMG_9007.JPG
    286,6 KB · Weergaven: 15
Ook een heerlijke motor, vond alleen de vering erg zacht bij deze motoren (zo hard als de superduke r hoeft natuurlijk ook niet )
 
  • Leuk
Waarderingen: BOTB
Mee eens, zat al te kijken naar een Hyperpro streetbox kitje, maar dat heeft geen haast. Vergat in mn vorige post nog te melden dat ik ook een Akra racing line bijbesteld heb. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan