• Hoi Bezoeker, we hebben weer iets nieuws voor je, de MF Marktplaats! Test deze nieuwe functionaliteit en laat weten wat je er van vindt. Kijk hier voor meer informatie.

KTM SuperDuke 990 Deel 14

gerwin411

MF'er
12 jun 2011
37
6
31
haren
Een grijze, die zijn zeldzaam! Ziet er netjes uit! Heel veel plezier ermee!
Boutjes van de onderspoiler met een klein drupje loctite 243 vastzetten, dan trillen ze niet meer los.
thanks ! Ik zag al in de ownersmanual dat er loctite tussen moest, dus direct maar een tube mee besteld
 

FolkieS

MF veteraan
29 jul 2015
1.332
151
Delft
Goedemorgen,

Voor mij is het tijd om wat anders te gaan rijden.
Momenteel heb ik nog een Ducati 848 evo, en had hiervoor een Triumph speed triple 1050 uit '05.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3tal motoren waar ik binnenkort een proefrit op wil gaan maken.
KTM 990 Superduke uit 2008 met 38xxx km
Moto Morini Corsaro 1200 uit 2007
Buell Xb12S Lightning uit 2004.


Via google heb ik al wel wat antwoorden gevonden, maar extra info kan nooit kwaad.

- Onderhoudsinterval is 15000km. Dient dit bij een specialist te gebeuren of kan dit in elke (professionele) werkplaats?
- Bij een hoge kmstand kan de waterpomp en koppelingscilinder lekken las ik. Zijn er verder nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de KTM voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?

Groet Eric.
Is deze misschien iets voor jou? die is van mij geweest en gegarandeerd goed en al voorzien van ITG, verwijderde vlinderkleppen, verwijderde SAS en verwijderde O2 sensoren en een passende map. Hoef je alleen nog maar even de originele uitlaten te vervangen.
 

Jorissubje

MF veteraan
14 sep 2012
3.786
95
29
Geleen
kan ik deze druppellader gebruiken ?


of is deze beter


ik heb een gel accu....
 
Laatst bewerkt:

Langekies

MF'er
30 jul 2018
80
20
29
Venlo
Goedemorgen,

Voor mij is het tijd om wat anders te gaan rijden.
Momenteel heb ik nog een Ducati 848 evo, en had hiervoor een Triumph speed triple 1050 uit '05.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3tal motoren waar ik binnenkort een proefrit op wil gaan maken.
KTM 990 Superduke uit 2008 met 38xxx km
Moto Morini Corsaro 1200 uit 2007
Buell Xb12S Lightning uit 2004.


Via google heb ik al wel wat antwoorden gevonden, maar extra info kan nooit kwaad.

- Onderhoudsinterval is 15000km. Dient dit bij een specialist te gebeuren of kan dit in elke (professionele) werkplaats?
- Bij een hoge kmstand kan de waterpomp en koppelingscilinder lekken las ik. Zijn er verder nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de KTM voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?

Groet Eric.
197cm! Een van de weinige nakeds waar ik mee wegkom met mijn lange benen!
 

Annanas

MF veteraan
19 jun 2005
26.329
173
Net een overheerlijk rondje met de SD op pad geweest, temperatuur is en blijft goed *O*
Nog effe snel de db killers voor vertrek uit gebeukt(wat een graf dingen zijn dat ook.....) maar heb echt met een grijs van oor tot oor op de motor gezeten. Laatst ook nog een rondje met de Nuda van m’n vent gereden maar.... de Duke rijdt echt fijner *D
 

rjwkerkhof

Rookie
6 mrt 2007
29
38
30
Pops en bangs... ook wat duke eigen maar mn graffietpakking(achterste cilinder) is opperig. Voel de uitlaat ter hoogte van de deling lichtelijk blazen bij stationair lopen van de motor.
Iemand hier deze al eens vervangen en die tips heeft om deze te vervangen?
 
  • Like
Waarderingen: Annanas

nampus

MF veteraan
30 mei 2005
4.162
350
32
Zeeland
Pops en bangs... ook wat duke eigen maar mn graffietpakking(achterste cilinder) is opperig. Voel de uitlaat ter hoogte van de deling lichtelijk blazen bij stationair lopen van de motor.
Iemand hier deze al eens vervangen en die tips heeft om deze te vervangen?
Stelt niet bijster veel voor, als de moeren loswillen.
Ik zou beginnen met een dag of zelf twee dagen vooraf (als je iig niet meer van plan bent om te gaan rijden) de 4 moeren waarmee de uitlaat vastzit inspuiten met Fatsoenlijke kruipolie. Paar keer herhalen zodat het lekker intrekt.
Afhankelijk van de staat van de moeren zou je daar nieuwe voor kunnen bestellen als je de pakking bestelt. Origineel zijn het koperen moeren die hopelijk niet te makkelijk vastrotten.
En bestel ook gelijk twee nieuwe uitlaatpakkingen mee.
Kost allemaal de wereld niet, het is een klusje van niks als het mee zit. Als het tegenzit kan het een drama zijn 🤐
Voor het terugplaatsen de tapeinden even opschonen, en goed insmeren met kopervet of andere anti seize meuk die hoge temperaturen kan hebben. Zodat je de volgende keer fluitend die moeren losdraait.

Ik maakte direct van de situatie gebruik door de boel meteen goed schoon te maken. Je kan opeens heel makkelijk plekken schoonmaken waar je anders amper bij kan.

Mocht je ze nog niet gevonden hebben:
Grafietpakking: 58405005001 (1x)
Uitlaatpakking: 61005005000 (2x)
Moeren: 51010086100 (4x)
 
Laatst bewerkt:

rjwkerkhof

Rookie
6 mrt 2007
29
38
30
Stelt niet bijster veel voor, als de moeren loswillen.
Ik zou beginnen met een dag of zelf twee dagen vooraf (als je iig niet meer van plan bent om te gaan rijden) de 4 moeren waarmee de uitlaat vastzit inspuiten met Fatsoenlijke kruipolie. Paar keer herhalen zodat het lekker intrekt.
Afhankelijk van de staat van de moeren zou je daar nieuwe voor kunnen bestellen als je de pakking bestelt. Origineel zijn het koperen moeren die hopelijk niet te makkelijk vastrotten.
En bestel ook gelijk twee nieuwe uitlaatpakkingen mee.
Kost allemaal de wereld niet, het is een klusje van niks als het mee zit. Als het tegenzit kan het een drama zijn 🤐
Voor het terugplaatsen de tapeinden even opschonen, en goed insmeren met kopervet of andere anti seize meuk die hoge temperaturen kan hebben. Zodat je de volgende keer fluitend die moeren losdraait.

Ik maakte direct van de situatie gebruik door de boel meteen goed schoon te maken. Je kan opeens heel makkelijk plekken schoonmaken waar je anders amper bij kan.

Mocht je ze nog niet gevonden hebben:
Grafietpakking: 58405005001 (1x)
Uitlaatpakking: 61005005000 (2x)
Moeren: 51010086100 (4x)
Kijk dat is info waar we wat mee kunnen. Thanks Nampus! De onderdeel nummers had ik al staan inderdaad. Vanmiddag nog ff een rondje maken en dan de tapeinden en moeren in de kruipolie zetten:).

De blauwe wc eend, scotchbrite en staalwol sponsjes staan al klaar om de complete uitlaat te poetsen.

Zal tijdens het demonteren en monteren wat fotos proberen te maken:)
 
  • Like
Waarderingen: nampus

SamSoes

MF'er
21 sep 2015
44
7
25
Hallo Dukers,

Sinds een oliewissel valt de Duke uit na het rijden van ongeveer 200 meter vanuit een koude start. Hierbij brand het oliedruk lampje. Daarna kan ik hem meteen weer starten en komt het ook niet meer voor die rit..

- Er zit 3L Motorex 10w50 in
- Incident nu 2 keer voorgekomen
- Oliepijl is nog steeds goed (bij het MAX streepje)

Wat kan dit veroorzaken? BVD, Sam
 

Heipaal

MF veteraan
13 aug 2008
1.375
81
Op mijn RC8 heb ik hetzelfde gehad maar dat was na het verwijderen van de katalysator, een 15 minuten reset verhielp het......
 

Nikosvz

Die hard MF'er
16 jan 2007
290
10
Hoi allemaal, even voorstellen:
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds oktober in het bezit van een nette superduke 2007. Een groot verschil met mijn cbr600f uit 1997 die ik daarvoor had. Vooral kwa rijcomfort maar ook strakkere handling.

binnenkort wat onderhoud uitvoeren: verse olie, nieuwe (beter zichtbare) knippers achter en een nieuwe bout in de onderSpoiler die ik afgelopen weekend ben verloren
Mooie fiets! Kt toevallig beginnend met 55
 
  • Like
Waarderingen: gerwin411

Jorissubje

MF veteraan
14 sep 2012
3.786
95
29
Geleen
Hallo Dukers,

Sinds een oliewissel valt de Duke uit na het rijden van ongeveer 200 meter vanuit een koude start. Hierbij brand het oliedruk lampje. Daarna kan ik hem meteen weer starten en komt het ook niet meer voor die rit..

- Er zit 3L Motorex 10w50 in
- Incident nu 2 keer voorgekomen
- Oliepijl is nog steeds goed (bij het MAX streepje)

Wat kan dit veroorzaken? BVD, Sam
oliepeil niet te hoog? hoe heb je gepeild?

Zeefje verstopt? ik zou het in ieder geval ergens in het oliesysteem zoeken (omdat je de problemen na de oliewissel gekregen hebt)
 

peedy

MF'er
31 aug 2012
36
5
31
nunspeet
IMG_20200314_143522.jpg
De superduke vorige week maar eens uit zn winterverblijf getrokken en het eerste ritje gemaakt👌😎

Afgelopen winter wat dingen aan gedaan; frame ,subframe en achterbrug laten poedercoaten.
Vlinderkleppen en sas verwijdert, tandwielverhouding aangepast (grote verbetering), akra's er op enz.
De akra dempers zijn er helaas deze week ook al weer af gejat..😤

Mocht iemand die 2 dempers tegenkomen, laat het horen!😁

Eerst maar weer met de std uitlaat rijden dus. Ook geen straf😎
 
  • Like
Waarderingen: nwerkhoven en Langekies

Heipaal

MF veteraan
13 aug 2008
1.375
81
Waar woon jij dat ze de Akra's van je fiets stelen?

3 maal daags een nekschot voor de dader lijkt me een gepaste straf!
 
  • Like
Waarderingen: Langekies

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.784
10
42
Enschede
Bezoek site
Dag allemaal,

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer in het 990 park. Ik ga vanmiddag voor een vriend van mij naar een SDK 990 r kijken. Hij staat op mp te koop als een R versie uit 2009. Maar aan het uiterlijk te zien lijkt het om een gewone versie te gaan muv. het frame, achterschokbreker en dat het kenteken bij de rdw ook aangeeft dat dit een R zou moeten zijn. Wie o wie kan hier wat zinnigs over zeggen behalve dat we naar het framenr moeten kijken? Alvast super thx!

 
Laatst bewerkt: