KTM SuperDuke 990 Deel 14

geen zwarte klauwen (onderkant van de voorvork niet zwart), dus lijkt me geen echte r?

1585988157064.png
 
Dag allemaal,

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer in het 990 park. Ik ga vanmiddag voor een vriend van mij naar een SDK 990 r kijken. Hij staat op mp te koop als een R versie uit 2009. Maar aan het uiterlijk te zien lijkt het om een gewone versie te gaan muv. het frame, achterschokbreker en dat het kenteken bij de rdw ook aangeeft dat dit een R zou moeten zijn. Wie o wie kan hier wat zinnigs over zeggen behalve dat we naar het framenr moeten kijken? Alvast super thx!


Je kan het ook altijd zien aan de toerenteller. Een echte R loopt tot 10500 toeren. Op de foto te zien bij de advertentie loopt deze zoals een gewone duke tot circa 9500.
 
Een 2009 sd, geïmporteerd in 2010, en bij het importeren ws onterecht als R aangemerkt vermoed ik.
Als je gaat kijken, kijk even naar de bobine van de achterste cilinder, gaan er 2 draden naartoe is het een gewone, gaan er 3 naartoe is een 133pk.
Maar gezien de toerenteller denk ik al dat het een 120pk gewone is. En geen akra uitlaat bochten ook zo te zien.
 
Maar hoe kan het dat hij op papier wel geregistreerd staat als een R? Zijn er optische verschillen aan het blok zelf te zien?
 
Maar hoe kan het dat hij op papier wel geregistreerd staat als een R? Zijn er optische verschillen aan het blok zelf te zien?
Omdat ze bij de rdw ook geen idee hebben
Zoals in de post hierboven, kijk naar de bobine van de achterste cilinder. Die ik goed te zien bij deze door de open airbox.
Duik aan de rechterkant even door de knieën en kijk of er 2 of 3 draden de stekker ingaan.
Ik durf te wedden dat het er bij deze 2 zullen zijn.
 
Die met die stickerset lijkt heel erg op de oude sd van SDTaxi, was een member hier, maar heb even teruggezocht en helaas zijn die oude foto's niet meer zichtbaar.
Hij heeft z'n sd gekocht op 27 Sept 2010, en die op marktplaats is 28 Sept 2010 op kenteken gezet in NL.
En hij zei toendertijd niks over invoeren.
Na nog wat oude posts te hebben gelezen moet het haast wel de oude sd van SDTaxi zijn: topblock valblokken, r&g valdoppen op voor en achteras, oranje letters op de remklauwen. Oranje frame, oranje achterveer (het is geen R schokbreker) die stickerset, ws een Motohooligan airbox. Kan haast niet missen. Jammer dat die oude foto's het niet meer doen.
Wel een youtube filmpje gevonden :
En zo te zien zit zelfs de voorband van toen er nog op 😅
 
Laatst bewerkt:
had de koppaking vervangen, gaan rijden en vandaag bij het rijden hoorde ik een klap. (halve vermogen weg) wat zou dit kunnen zijn ? hopelijk is er niks gescheurt...
 
had de koppaking vervangen, gaan rijden en vandaag bij het rijden hoorde ik een klap. (halve vermogen weg) wat zou dit kunnen zijn ? hopelijk is er niks gescheurt...
🤐 Kon je daarna nog door rijden? Heb je nog door gereden?
Rare geluiden tijdens het lopen?
Diagnose op afstand is lastig, maar met een klap en halve vermogen weg is het wel heel lastig 😉
 
Dag allemaal,

Ik zie ff door de bomen het bos niet meer in het 990 park. Ik ga vanmiddag voor een vriend van mij naar een SDK 990 r kijken. Hij staat op mp te koop als een R versie uit 2009. Maar aan het uiterlijk te zien lijkt het om een gewone versie te gaan muv. het frame, achterschokbreker en dat het kenteken bij de rdw ook aangeeft dat dit een R zou moeten zijn. Wie o wie kan hier wat zinnigs over zeggen behalve dat we naar het framenr moeten kijken? Alvast super thx!



Dit betreft een “gewone” geloof ik. Een R heeft een oranje “R” in de toerenteller als extra styling. Ook moet de toerental limiet van dit bj -R hoger liggen (ca 10.500 RPM)
 
Laatst bewerkt:
🤐 Kon je daarna nog door rijden? Heb je nog door gereden?
Rare geluiden tijdens het lopen?
Diagnose op afstand is lastig, maar met een klap en halve vermogen weg is het wel heel lastig 😉

zuiger en klep gebroken/gescheurd kan dit komen door verkeerde montage ? of is dit gewoon puur ongeluk en slijtage?
 
zuiger en klep gebroken/gescheurd kan dit komen door verkeerde montage ? of is dit gewoon puur ongeluk en slijtage?
Hoeveel km heeftie gelopen? Lijkt me sterk dat het slijtage is eigenlijk. Heb tot nu toe 1x een gebroken klep voorbij zien komen bij een sdr en die werd vooral gebruikt voor circuitdagen.
Gezien de kop er net af is geweest voor die pakking, is dat wel meteen het eerste waar je aan denkt natuurlijk.
 
Denk dat ik ergens deze week de SDR ga verhuizen *D Zelf zijn we juli 2019 al verhuisd, maar de motor staat nog altijd braaf bij mn ouders in de stalling. Eens zien of ie start en hier een beetje goed in de voortuin past (denk dat er een paar plantjes gaan sneuvelen })
 
Zo, afgelopen week Akra's onder de SD gehangen:

IMG-20200401-WA0004.jpeg


Blijkt dat de combinatie evotech kentekenplaathouder en akra niet past, ook maar KTM led knippers gemonteerd :)

Knap luid zonder db-killers overigens.
Donderdag langs bij Ruud Frederiks:]

@nampus, volgens mij reed je van het weekend nog door Tholen met de Husky?!
 
Zo, afgelopen week Akra's onder de SD gehangen:

Bekijk bijlage 1483410

Blijkt dat de combinatie evotech kentekenplaathouder en akra niet past, ook maar KTM led knippers gemonteerd :)

Knap luid zonder db-killers overigens.
Donderdag langs bij Ruud Frederiks:]

@nampus, volgens mij reed je van het weekend nog door Tholen met de Husky?!
Netjes!
Ik heb idd wel gereden dit weekend, denk dat ik jou gezien heb op de randweg dan, kan dat?
 
Terug van een ritje met Marc, ook zijn SDR uitgeprobeerd. Enorm hoog (hoger) hooligan gehalte als mijn witte std SD.
Mijne schakelt omgekeerd en dat wil hij nou ook _O-
Ben heel erg blij met mijn nieuwe map, m’n vriend heeft er ook net ff op gereden en die kon het bevestigen *D
 
Terug van een ritje met Marc, ook zijn SDR uitgeprobeerd. Enorm hoog (hoger) hooligan gehalte als mijn witte std SD.
Mijne schakelt omgekeerd en dat wil hij nou ook _O-
Ben heel erg blij met mijn nieuwe map, m’n vriend heeft er ook net ff op gereden en die kon het bevestigen *D
Alleen ze ruiken nu idd wel naar een olie ding _O- _O- _O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan