KTM SuperDuke 990 Deel 14

binnenkort remblokken voorkant vervangen en rem + koppelingsolie verversen. Wat is jullie methode voor remblokken ? Volgens het boekje hoeft de klauw er niet af, maar lijkt me toch goed om te doen om de klauw en zuigers schoon te maken.
 
binnenkort remblokken voorkant vervangen en rem + koppelingsolie verversen. Wat is jullie methode voor remblokken ? Volgens het boekje hoeft de klauw er niet af, maar lijkt me toch goed om te doen om de klauw en zuigers schoon te maken.
Kleine moeite om ze er even af te halen idd. Mooie gelegenheid om alles even goed schoon te maken.
 
20200409_180154.jpg


En toen stonden we stil met een 'soft 3.3 dat 10.1' melding in het scherm.
Iets met de accu volgens het www.
 
Mooie duke by-the-way :Y oranje is altijd mijn favoriete kleur geweest :+

Heb je de storing kunnen oplossen?

Ja, inmiddels weer thuis. Startkabels eraan en hij draaide weer. Wel vreemd want accu heeft netjes binnen aan de lader gestaan deze winter. Ook vanochtend richting Ruud Frederiks niks aan de hand. Accu stond wel wat bol voor mn gevoel.
Nieuwe accu maar bestellen voor de zekerheid?

Iemand anders wel eens soort gelijke melding gehad: 'soft 3.3 dat 10.1' ?
 
Ja, inmiddels weer thuis. Startkabels eraan en hij draaide weer. Wel vreemd want accu heeft netjes binnen aan de lader gestaan deze winter. Ook vanochtend richting Ruud Frederiks niks aan de hand. Accu stond wel wat bol voor mn gevoel.
Nieuwe accu maar bestellen voor de zekerheid?

Iemand anders wel eens soort gelijke melding gehad: 'soft 3.3 dat 10.1' ?
Dat is de melding die je krijgt als je accuspanning onder een bepaald niveau zakt volgens mij.
Ik zou minimaal de accu wisselen.
Check ook goed je laadcircuit. Spanningsregelaar wil ook wel eens de geest geven.
Er staat op dit forum een mooie how to voor controle van het laadsysteem.

 
Dat is de melding die je krijgt als je accuspanning onder een bepaald niveau zakt volgens mij.
Ik zou minimaal de accu wisselen.
Check ook goed je laadcircuit. Spanningsregelaar wil ook wel eens de geest geven.
Er staat op dit forum een mooie how to voor controle van het laadsysteem.


Over de spanningsregelaar las ik inderdaad ook het één en ander op buitenlandse fora. Die voor de zekerheid ook maar mee pakken.
Bedankt voor de link:)
 
Je zou nog kunnen kijken voor een mosfet spanningsregelaar. Die hebben wat minder last van de hitte.
 
TuneEcu kabel bijna binnen.. nog suggesties voor een goeie map? Heb er nu 2 binnengehaald:

• 07-08_EU_SD_Akra_Map_Smoothened
• 08_SDGuysCustom_possibly_the_best_map_for_aftermarket_pipes

Vooral die laatste klonk veelbelovend :+
 
Vraagje:
Ik wil van mijn 2007 SDR het standaard stuur vervangen door een zwart exemplaar. Met zo goed als zelfde dimensies als origineel. Graag jullie advies mbt merk. Rizoma, Renthal, Barracuda, anders?
 
Ik ben het spoor bijster... na het vervangen van mijn accu is de Duke dood. Ik heb alles gecontroleerd, het logische, maar kan het antwoord niet vinden. Misschien is het te simpel. Contactslot omdraaien resulteert in geen reactie.

- Nieuwe accu opgeladen, met meten is hij braaf rond de 12.7V
- zekering gecontroleerd, ook die van de start relais.
- kabel en stekkers check op loszittende draden of corrosie.
- Accu er af, oude er op... zelfde resultaat.
- Als de motor op contact staat, wiebelen en trekken aan alles dat los en vast zit (wie weet sluiting?)

Dankzij dit euvel wel tal van allerlei kleine dingetjes gedaan (zoals nieuwe slangetjes, luchtfilter schoongemaakt etc, brandstofpomp vervangen (lang verhaal) dus de motor is in tip top.

Ik vergeet iets simpels of zie iets over hoofd. Zie foto; dit is een loshangend stekkertje onder bij de accu. Vertel mij alsjeblieft dat dit een 'diagnose stekker' is oid, want ik kan zijn counterpart nergens vinden.

Ik pak zo een kop koffie en ga er nog eens rustig voor zitten in de garage.

WhatsApp Image 2020-04-13 at 09.20.22.jpeg
 
Ik ben het spoor bijster... na het vervangen van mijn accu is de Duke dood. Ik heb alles gecontroleerd, het logische, maar kan het antwoord niet vinden. Misschien is het te simpel. Contactslot omdraaien resulteert in geen reactie.

- Nieuwe accu opgeladen, met meten is hij braaf rond de 12.7V
- zekering gecontroleerd, ook die van de start relais.
- kabel en stekkers check op loszittende draden of corrosie.
- Accu er af, oude er op... zelfde resultaat.
- Als de motor op contact staat, wiebelen en trekken aan alles dat los en vast zit (wie weet sluiting?)

Dankzij dit euvel wel tal van allerlei kleine dingetjes gedaan (zoals nieuwe slangetjes, luchtfilter schoongemaakt etc, brandstofpomp vervangen (lang verhaal) dus de motor is in tip top.

Ik vergeet iets simpels of zie iets over hoofd. Zie foto; dit is een loshangend stekkertje onder bij de accu. Vertel mij alsjeblieft dat dit een 'diagnose stekker' is oid, want ik kan zijn counterpart nergens vinden.

Ik pak zo een kop koffie en ga er nog eens rustig voor zitten in de garage.

Bekijk bijlage 1485942
Lijkt op de stekker van een lambda sensor.
Hoe staat je killswitch? 😇

Toevallig je koplamp open gehad en de tilt sensor verplaatst, of gedraaid?
 
Nampus, je bent een held. Ik was vorige week bezig met een nieuwe voorlamp/schoonmaak. Ik zal daar eens kijken.

Waar zit de tilt sensor? :+ (googled)


- Tilt sensor zit nog netjes op zijn plek. Niet aangezeten, dus blij ik er ook vanaf.
- oude accu geeft zelfde resultaat.

Zou het mijn spanningsverdeler weer zijn? Het vreemde is, ik heb er al een keer rustig mee gereden dit jaar.
Moet ik dan echt mijn contactslot of kill swithc ophalen en checken op roest?

Mijn broek zakt er vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Kom hier ook eens even meekijken, rijdt nu een GSXR 1000 K7 maar wil toch weer terug naar een 2 cilinder.
Binnenkort de K7 op mp en op zoek naar een SDR
 
Terug
Bovenaan Onderaan