KTM SuperDuke 990 Deel 14

Heb je een foto?
De standaard wielen van de sd zijn van brembo, dat weer onder dezelfde groep valt als marchesini.
Er staat op de zijkant van een van de spaken brembo gegoten in verhoogde letters waarschijnlijk.
Afgaand op de foto van je avatar lijken het gewoon de standaard 5 spaaks wielen waar een vorige eigenaar marchesini stickers op geplakt heeft.
Ik had even verder moeten kijken 😅.
Maar klopt er staat brembo op.
Maar wat ik niet snap. De superduke komt uit 2006 Maar is pas in 2012 bij de ktm dealer op kenteken gezet.
Heeft pas 15 k op teller.
Orgineel zijn de velgen niet zwart van dit model. vandaar deze vraag, of iemand heeft ze gewisseld of ooit de moeite genomen om ze zwart laten coaten/spuiten en een stickertje erop geplakt. 😅
 
Het kan een import fiets zijn, of gebruikt als circuit fiets in de Superduke battle, of gewoon lang in de showroom gestaan?
 
Dus hij heeft 6 jaar bij de dealer gestaan en dat vind je niet vreemd
Vond het idd ook vreemd. Maar alle papierwerk klopt en de duke ziet er uit als nieuw. Enigste wat ik me kan bedenken is dat er toen de nieuwe generatie duke uitkwam en deze voor een mooi prijsje is weggegaan.
 
Vond het idd ook vreemd. Maar alle papierwerk klopt en de duke ziet er uit als nieuw. Enigste wat ik me kan bedenken is dat er toen de nieuwe generatie duke uitkwam en deze voor een mooi prijsje is weggegaan.
Tja....... het kan ook zo zijn dat iemand hem met liefde en aandacht hem in nieuwstaat heeft gebracht.
Die Marchesinni stickerstjes zaten overigens wel origineel op de 2008 - 2009 SDR modellen.
 
Ik heb al jaren een lichte trilling in mijn voorste remschijven. Het lijkt erop dat op verschillende plekken van de schijf de motor harder of zachter remt. Nieuwe remblokken geeft geen verschil, nieuwe remolie ook niet.

Ik ben daarom van plan nieuwre remschijven te monteren. Heeft iemand ervaring hier mee? Het lijkt erop dat de originele (KTM 61009060000) ruim 200 euro per stuk kosten, dus wellicht dat er goede alternatieven zijn. Scheelt wel dat KTM versand nu 15% korting aanbiedt, maar toch.
 
Ik heb al jaren een lichte trilling in mijn voorste remschijven. Het lijkt erop dat op verschillende plekken van de schijf de motor harder of zachter remt. Nieuwe remblokken geeft geen verschil, nieuwe remolie ook niet.

Ik ben daarom van plan nieuwre remschijven te monteren. Heeft iemand ervaring hier mee? Het lijkt erop dat de originele (KTM 61009060000) ruim 200 euro per stuk kosten, dus wellicht dat er goede alternatieven zijn. Scheelt wel dat KTM versand nu 15% korting aanbiedt, maar toch.
Zijn de bobbins allemaal nog los?

Even de boel goed schoonmaken kan al net het verschil maken misschien.

En mochten het je schijven zijn, dit schijnt een goede leverancier te zijn:
 
Ik heb al jaren een lichte trilling in mijn voorste remschijven. Het lijkt erop dat op verschillende plekken van de schijf de motor harder of zachter remt. Nieuwe remblokken geeft geen verschil, nieuwe remolie ook niet.

Ik ben daarom van plan nieuwre remschijven te monteren. Heeft iemand ervaring hier mee? Het lijkt erop dat de originele (KTM 61009060000) ruim 200 euro per stuk kosten, dus wellicht dat er goede alternatieven zijn. Scheelt wel dat KTM versand nu 15% korting aanbiedt, maar toch.
De schijven demonteren en met een zoetvijl de zitten vlak / schoon vijlen.
Terug monteren met de juiste aanhaal momenten...... en Loctite
 
Ik maak de bobbins jaarlijks schoon en zorg dat ze altijd los zijn. Goeie tip van de velg pas vlakken, kan daar eens naar kijken ook al heb ik de schijven nog nooit los gehad 🤔
 
Ik heb al jaren een lichte trilling in mijn voorste remschijven. Het lijkt erop dat op verschillende plekken van de schijf de motor harder of zachter remt. Nieuwe remblokken geeft geen verschil, nieuwe remolie ook niet.

Ik ben daarom van plan nieuwre remschijven te monteren. Heeft iemand ervaring hier mee? Het lijkt erop dat de originele (KTM 61009060000) ruim 200 euro per stuk kosten, dus wellicht dat er goede alternatieven zijn. Scheelt wel dat KTM versand nu 15% korting aanbiedt, maar toch.
Ik weet niet of de schijven van een 1290 ook op de 990 passen.
Ik heb nog 2 sets nieuwe liggen.
 
Vond het idd ook vreemd. Maar alle papierwerk klopt en de duke ziet er uit als nieuw. Enigste wat ik me kan bedenken is dat er toen de nieuwe generatie duke uitkwam en deze voor een mooi prijsje is weggegaan.
Wat is ‘t kenteken? Ben wel benieuwd?
Heb je blok en framenr gecheckt met je papieren ?
 
f*ck

verkeerde part besteld. Sensor van het model later. Geen idee waar het mis is gegaan... Zou het uitmaken? Je krijgt wellicht pas later melding van een lege tank, of helemaal niet. Stekker was wel hetzelfde.

1617103527305.png


61407080000 had ik moeten bestellen, 61407080200 heb ik. Zie het wel als opvolger genoemd op een aantal sites
 
Laatst bewerkt:
Beste Dukers,

momenteel heb ik een Akrapovic evolution line. kan deze ook onder een SDR gezet worden. Het zal waarschijnlijk geen vermogenswinst opleveren, maar heeft iemand enig idee of het vermogensverlies oplevert?

Gr Loyd
 
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 2005/2006 model. Wat een brute machine. Helaas vond de vorige eigenaar het een goed plan om gaten te boren in de behuizing van de koplamp om een random kuipruitje te installeren. Het repareren en opnieuw spuiten is een ramp (gatenzijn veel groter onder het paneel) dus ik zou hem het liefst vervangen.

Heeft iemand toevallig nog zo'n kap over?
Voorkant.jpeg


Hoe de vorige eigenaar het achter heeft gelaten:
 
Laatst bewerkt:
@psycrotic Ik zou even plekken als boonstra proberen, wat een trainwreck is dit joh!

Mijn motor loopt weer gewoon en lekt niet, dus ik geloof het eerst wel. Beetje meer opletten met wanneer ik moet tanken, maar daar moet je sowieso voorzichtig mee zijn met deze motoren :P De 2005-2006 is in elk geval niet zo zuinig en de tank is maar 15L
 
Terug
Bovenaan Onderaan