denzell
MF veteraan
- 21 okt 2008
- 1.449
- 307
Ik weet niet of de schijven van een 1290 ook op de 990 passen.
Ik heb nog 2 sets nieuwe liggen.
Zo te zien gaat dat niet, weet niet waarom. Ze lijken er wel op in ieder geval.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet niet of de schijven van een 1290 ook op de 990 passen.
Ik heb nog 2 sets nieuwe liggen.
@psycrotic Ik zou even plekken als boonstra proberen, wat een trainwreck is dit joh!
Mijn motor loopt weer gewoon en lekt niet, dus ik geloof het eerst wel. Beetje meer opletten met wanneer ik moet tanken, maar daar moet je sowieso voorzichtig mee zijn met deze motoren De 2005-2006 is in elk geval niet zo zuinig en de tank is maar 15L
Ik woon in de regio Rotterdam...... je kan wellicht passen.Zo te zien gaat dat niet, weet niet waarom. Ze lijken er wel op in ieder geval.
Ja hij loopt er niet minder om. Ben alleen bang dat hij pas echt 2-3 liter voor het eind aan gaat geven dat ik moet tanken.Zal wel goed gaan toch
Helaas heeft vandaag mijn koppelingscilinder het ook begeven. Ben nu dus in de markt voor een nieuwe en zit er aan te denken om er maar een van Oberon aan te schaffen. Heeft iemand van jullie ervaring met een snelle leverancier die ze op voorraad heeft?
die van een ktm 690 past ook 1 op 1f*ck
verkeerde part besteld. Sensor van het model later. Geen idee waar het mis is gegaan... Zou het uitmaken? Je krijgt wellicht pas later melding van een lege tank, of helemaal niet. Stekker was wel hetzelfde.
Bekijk bijlage 1613361
https://www.google.com/search?q=614...rome..69i57.1097j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-861407080000 had ik moeten bestellen, 61407080200 heb ik. Zie het wel als opvolger genoemd op een aantal sites
Heb er gisteravond een besteld bij Rally-Motor, die had ze ook op voorraad. Is een oranje geworden ^^. Wat vloeistof betreft, is de Magura hiervoor het beste? Als ik in mijn manual kijk staat er volgens mij gewoon Motorex dot 5.1 voorgeschreven, of is dat enkel voor de rem?Ik heb m twee weken geleden besteld, werd de volgende dag opgestuurd bij Oberon.
Achteraf gezien had de zwarte versie misschien mooier gestaan dan titanium.
Ben er blij mee, hij lijkt iets lichter te koppelen en ook lijkt het schakelen iets zekerder te gaan.
Vergeet niet magura blood koppelingsolie te bestellen.
Als je dit weekend al wil rijden weet ik niet of dat gaat lukken met onderdelen uit Engeland..
De koppeling enkel minerale olie gebruiken......... nooit remolie !!!Heb er gisteravond een besteld bij Rally-Motor, die had ze ook op voorraad. Is een oranje geworden ^^. Wat vloeistof betreft, is de Magura hiervoor het beste? Als ik in mijn manual kijk staat er volgens mij gewoon Motorex dot 5.1 voorgeschreven, of is dat enkel voor de rem?
Ok, weer iets geleerd. Nog een specifiek merk/type dat ik het best kan gebruiken? En hoeveel heb ik nodig om het hele systeem een keer door te spoelen en te vullen na het vervangen van de nemer?De koppeling enkel minerale olie gebruiken......... nooit remolie !!!
Mocht er ooit een lekkage van de koppeling in het motorblok ontstaan, dan geeft een minerale olie geen of weinig schade.Ok, weer iets geleerd. Nog een specifiek merk/type dat ik het best kan gebruiken? En hoeveel heb ik nodig om het hele systeem een keer door te spoelen en te vullen na het vervangen van de nemer?
* Edit: Volgens mij is het afhankelijk van je master cilinder wat voor een vloeistof je moet/kunt gebruiken. Magura masters moeten minerale olie hebben, Brembo werkt met dot. Is mineraal altijd veilig in dit geval? Ik moet nog even kijken welke master ik op mijn motor heb.
Tenzij een vorige eigenaar een andere master cilinder gemonteerd heeft moet er gewoon minerale olie in de 990 koppeling.Ok, weer iets geleerd. Nog een specifiek merk/type dat ik het best kan gebruiken? En hoeveel heb ik nodig om het hele systeem een keer door te spoelen en te vullen na het vervangen van de nemer?
* Edit: Volgens mij is het afhankelijk van je master cilinder wat voor een vloeistof je moet/kunt gebruiken. Magura masters moeten minerale olie hebben, Brembo werkt met dot. Is mineraal altijd veilig in dit geval? Ik moet nog even kijken welke master ik op mijn motor heb.
Magura werkt tegenwoordig ook met dot 4, op mijn Husky zit een magura koppeling waar gewoon dot 4 in gaat. En ik dacht dat op de 1290 ook dot 4 in de magura koppeling gaat.Ok, weer iets geleerd. Nog een specifiek merk/type dat ik het best kan gebruiken? En hoeveel heb ik nodig om het hele systeem een keer door te spoelen en te vullen na het vervangen van de nemer?
* Edit: Volgens mij is het afhankelijk van je master cilinder wat voor een vloeistof je moet/kunt gebruiken. Magura masters moeten minerale olie hebben, Brembo werkt met dot. Is mineraal altijd veilig in dit geval? Ik moet nog even kijken welke master ik op mijn motor heb.
Klopt....... maar we hebben het hier over een 990 blok..... hééMagura werkt tegenwoordig ook met dot 4, op mijn Husky zit een magura koppeling waar gewoon dot 4 in gaat. En ik dacht dat op de 1290 ook dot 4 in de magura koppeling gaat.
I know, daar had ik het al over in de post daarbovenKlopt....... maar we hebben het hier over een 990 blok..... héé
Ik rijd momenteel nog met het originele luchtfilter en Akra uitlaat. Weet niet welke mapping er ingeladen is, maar ga er van uit dat dit de Akra-map is. Zou ik een open luchtfilter zo kunnen installeren, of is het daarna noodzakelijk de motor opnieuw te laten mappen?Heb zelf een rottweiler baseplate en een ITG filter. SAS eraf en de Akrapovic Smoothened map.
Thanx man! Heb hem gelijk een bericht gestuurd.