KTM SuperDuke 990 Deel 14

Goedemorgen allemaal,

Ik zoek het glas/plastic van een koplamp. Die van mij is niet zo mooi meer.

Mocht iemand nog wat hebben liggen dan hoor ik het graag!
 
Vraagje; afgelopen keren met starten (zeer koude start ivm lang stilstaan) startte de motor opzich probleemloos, maar niet van harte 8)7 Dat wil zeggen, hij start vrij vlot (1-2 draaien), maar elektrisch lijkt ie tijdens het starten een soort van reset te beleven van een halve seconde. Je merkt het opzich niet behalve dat de motorklok dus op 12u staat na het starten. Dit gebeurt niet altijd, wel af en toe en vooral bij starten na lang stilstaan. Iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Accu die op z'n retour is en bij het starten dermate de spanning laat zaken dat de motor het ziet als het verwijderen van de accu?
 
Vraagje; afgelopen keren met starten (zeer koude start ivm lang stilstaan) startte de motor opzich probleemloos, maar niet van harte 8)7 Dat wil zeggen, hij start vrij vlot (1-2 draaien), maar elektrisch lijkt ie tijdens het starten een soort van reset te beleven van een halve seconde. Je merkt het opzich niet behalve dat de motorklok dus op 12u staat na het starten. Dit gebeurt niet altijd, wel af en toe en vooral bij starten na lang stilstaan. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik kijk daar niet meer van op of om, volgens mij reset de motorblok zowat elke (koude) start bij mij, is al jaren zo..
 
Mijn dagelijks-vervoer 1290 GT startte zeer moeilijk in de winter. De 'EU spec' olie wordt te dik bij lage temperaturen, waardoor de startmotor het blok moeilijk rond krijgt, te veel stroom vraagt en het dashboard uitvalt.
's Winters overschakelen naar de 'scandinavië spec' olie loste het probleem helemaal op.
 
Denk het niet. Zitten echt een paar pitten in.
Ben inmiddels voorzien :)

Heeft iemand ook antwoord op het onderstaande issue / probleem. Ik heb steeds meer last van vocht in de teller. Daarnaast zit er ook een barstje in het glas. Ik wil dit graag opgelost hebben.

Is het mogelijk om het binnenwerk van een oud model over te zetten in een nieuw model klok? Ik heb onderstaande op het oog;


Belangrijk hierbij; Dit is een klok van een normale superduke. Ik heb een 2008 R, welke meer toeren draait (10500).

1. De achtergrond moet dus overgezet worden van mijn oude teller. Hier begint het oranje gebied pas bij 10500.

Past dit ja/nee?

2. Hoe werkt dit verder? Gaat dit uberhaubt goed of ga ik tegen problemen aan lopen en kan ik beter een nieuwe kopen?

Hopelijk hebben jullie antwoord :) bedankt alvast
 
Ben inmiddels voorzien :)

Heeft iemand ook antwoord op het onderstaande issue / probleem. Ik heb steeds meer last van vocht in de teller. Daarnaast zit er ook een barstje in het glas. Ik wil dit graag opgelost hebben.

Is het mogelijk om het binnenwerk van een oud model over te zetten in een nieuw model klok? Ik heb onderstaande op het oog;


Belangrijk hierbij; Dit is een klok van een normale superduke. Ik heb een 2008 R, welke meer toeren draait (10500).

1. De achtergrond moet dus overgezet worden van mijn oude teller. Hier begint het oranje gebied pas bij 10500.

Past dit ja/nee?

2. Hoe werkt dit verder? Gaat dit uberhaubt goed of ga ik tegen problemen aan lopen en kan ik beter een nieuwe kopen?

Hopelijk hebben jullie antwoord :) bedankt alvast
Je kan volgens mij het complete binnenwerk uit de oude teller verwijderen, is een kwestie van een paar schroeven.
Of dit bij de nieuwe ook kan, en of dat binnenwerk van de oude dan in het nieuwe huis past weet ik niet.

Volgens mij is er aan de functionaliteit niks veranderd, dus het lijkt me sterk dat ze de vorm en bevestiging van de printplaat hebben veranderd, maar zeker weten doe ik het niet. 🤷🏻‍♂️
 
wat ik mij kan herinneren paste het niet, maar kan het fout hebben, het is lang geleden
Nu je dit zegt, het is al een keer langs gekomen, iemand had een scheur in het glas en wilde dat wisselen, maar dat paste niet idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: BOTB
Dat was ik inderdaad, heb uiteindelijk een nieuwe teller moeten kopen. Maar mijn binnenwerk werkte ook niet meer naar behoren, dus heb het niet meer geprobeerd over te zetten.
 
De Superduke is nooit geleverd met ABS toch? Met een teller met ABS (van bijvoorbeeld een smt)kun je problemen krijgen begrijp ik.

De dealer zegt dat er buiten de case weinig veranderd is en dat het moet kunnen.
 
De Superduke is nooit geleverd met ABS toch? Met een teller met ABS (van bijvoorbeeld een smt)kun je problemen krijgen begrijp ik.

De dealer zegt dat er buiten de case weinig veranderd is en dat het moet kunnen.
Superduke is nooit geleverd met abs inderdaad.
 
De dubbelzuiger klauw zit erop :] hopelijk gauw even testen. Gelijk maar even een donker vloeistof reservoir gemonteerd.
 

Bijlagen

  • B9FE8D7F-1550-471E-84BD-99F236396C05.jpeg
    B9FE8D7F-1550-471E-84BD-99F236396C05.jpeg
    132,5 KB · Weergaven: 35
  • A70A26B9-605B-4CA5-A029-8E1688418D55.jpeg
    A70A26B9-605B-4CA5-A029-8E1688418D55.jpeg
    130,5 KB · Weergaven: 35
Ik moet wel toegeven dat mijn remblokken van de originele enkelzuiger remklauw aan vervanging toe waren (mag ook wel na 14 jaar) dus misschien ben ik langzaam aan gewend geraakt aan een steeds minder effectieve achter rem. Tegelijkertijd was deze dubbelzuiger remklauw goedkoper dan nieuwe remblokken, dus waarom niet….
 
Laatst bewerkt:
De enkelzuiger remklauw van mijn EXC500 vreet overigens remblokken (iets met rijstijl), maar die is dan weer heel effectief… misschien een andere rempomp? Tegelijkertijd is het natuurlijk appels met peren vergelijken
 

Bijlagen

  • E885C6B3-DFBB-4FCA-9AA8-657B7A86C283.jpeg
    E885C6B3-DFBB-4FCA-9AA8-657B7A86C283.jpeg
    148,5 KB · Weergaven: 17
Mijn 2005 990 zou een aux power port moeten hebben toch? Geschakelde 12v? Ik kan zo 1-2-3 niet vinden waar die zou moeten zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan