KTM SuperDuke 990 Deel 14

Iemand een idee wat te doen?
Bij starten brand alleen verlichting van display, maar verder niets. Geen informatie, toerenteller blijft onderin.
Het is na een poos aan de druppellader.
Vorige week wilde ik de eerste keer starten toen had de accu nog maar weinig pit en zag ik ook dat de druppel lader een error aan gaf.
Even eraf gehad en opnieuw erop. Lader deed het weer gewoon tot iets van 14.2V ofzo.
Nu bij los halen gaf deze 12,6 aan motor start meteen goed. Maar display dus niet.

Een ding natuurlijk sowieso. Eerder beginnen met rijden 8)7maar privé situatie liet dat niet toe.

Wat kan het zijn? En hoe testen/ op te lossen..
 

Bijlagen

  • 20220416_151426.jpg
    20220416_151426.jpg
    175,1 KB · Weergaven: 14
Iemand een idee wat te doen?
Bij starten brand alleen verlichting van display, maar verder niets. Geen informatie, toerenteller blijft onderin.
Het is na een poos aan de druppellader.
Vorige week wilde ik de eerste keer starten toen had de accu nog maar weinig pit en zag ik ook dat de druppel lader een error aan gaf.
Even eraf gehad en opnieuw erop. Lader deed het weer gewoon tot iets van 14.2V ofzo.
Nu bij los halen gaf deze 12,6 aan motor start meteen goed. Maar display dus niet.

Een ding natuurlijk sowieso. Eerder beginnen met rijden 8)7maar privé situatie liet dat niet toe.

Wat kan het zijn? En hoe testen/ op te lossen..
Printplaat van de teller afgebakken op 190 graden, 7 minuten. Doet het weer! Geen idee hoe lang deze “reparatie” het vol zal houden.... maar we gaan het mee maken.
 
Dank nampus voor je snelle reactie.
Duke van mij is ook van 2007 maar dan de R
@ Denzel werkt je reparatie nog?
@ Pepe en bij jou?

Ik start toch liever met haarlak dan in de oven.
Ps werkt contact spray ook ipv haarlak? Of juist averechts?

Toch de oorzaak een los contact dan?
 
Ik heb zelf ook een keer dezelfde klacht gehad, en ook de printplaat afgebakken volgens Denzells recept, werkte prima 👌🏻
 
Dank nampus voor je snelle reactie.
Duke van mij is ook van 2007 maar dan de R
@ Denzel werkt je reparatie nog?
@ Pepe en bij jou?

Ik start toch liever met haarlak dan in de oven.
Ps werkt contact spray ook ipv haarlak? Of juist averechts?

Toch de oorzaak een los contact dan?
Ik heb zelf ook alle soldeerpunten aangestipt met een soldeerbout, maar dat was zonder resultaat. Ik geloof dat het eigenlijke probleem een waterdamp binnenin een van de componenten op de printplaat is, die de oven eruit kan verwarmen.
 
Zo na 4 jaar plezier gehad te hebben van de superduke. Is hij verkocht.

Nu ga ik brommeren op de Suzuki bandit die ik voor mijn vriendin gekocht had en rustig verder kijken voor wat anders….
 
Tuinhuis, andere auto,kozijnen etc 😅

Ene kant lijkt een superduke 1290 me wel wat of een bmw gs (al ben ik voor dat laatste denk ik wat te klein). Of gewoon wat goedkoops voor naar het werk te rijden fz1, bandit 1200.
 
Ik heb toch maar weer de tweezitter set gemonteerd, ik vind die toch wel heel veel beter zitten! :]
 

Bijlagen

  • 24B725E9-B964-4D50-8FB3-875698E98883.jpeg
    24B725E9-B964-4D50-8FB3-875698E98883.jpeg
    410,2 KB · Weergaven: 45
Wou me eigen even voorstellen
Naam is joery
Kom uit noord holland
En ben sinds paar weken de eigenaar van 990
Had al een paar bladzijdes gelezen 🙈
Zag dat er een hoop kennis zit
Mvg
 

Bijlagen

  • 8997AD24-8C85-4709-A3BF-4172507DE274.jpeg
    8997AD24-8C85-4709-A3BF-4172507DE274.jpeg
    229,4 KB · Weergaven: 43
hallo dukers,

Mijn motor geeft nu al 3x de foutcode soft 3.2 dat10 (oid) aan. Het dashboard valt dan even weg en start vervolgens weer op. Dit doet de duke tijdens het rijden.

Ik lees battery issues, maar ik heb net een nieuwe Lion accu erin zitten. Enig idee wat dit kan zijn en in welke hoek ik moet zoeken?
 
hallo dukers,

Mijn motor geeft nu al 3x de foutcode soft 3.2 dat10 (oid) aan. Het dashboard valt dan even weg en start vervolgens weer op. Dit doet de duke tijdens het rijden.

Ik lees battery issues, maar ik heb net een nieuwe Lion accu erin zitten. Enig idee wat dit kan zijn en in welke hoek ik moet zoeken?

Haal ook even de stekker los achter op je dashboard en maak zowel het mannetje als het vrouwtje goed schoon. Deze waren bij mij aangetast en maakte niet voldoende contact. Je zag het niet heel erg maar na goed schoonmaken met een glasstifje en contact spray waren al mijn vage problemen opgelost. Is een poging waard!
 
Ik ben normaal een stille lezer, maar nu heb ik een lastig probleem wat ik niet 1,2,3, opgelost krijg.

Vorig jaar augustus een KTM 990 superduke R uit 2012 aangeschaft. Het uitloop modelletje met de duoseat dus.
Echter heb ik vanaf het begin al last van een olie lekkage. Lekkage is niet groot, maar wel vervelend.
De olie drupt langs de bedrading van de accu naar beneden. Komt dus net achter het kapje uit.
Dit voorjaar de motor best ver uit elkaar gehad voor onderhoud(SAS verwijderd, 2nd air valves verwijderd en filters vernieuwd), maar helemaal nergens een spoortje kunnen vinden, buiten de kabels.
Uit voorzorg nog de afdichtingen van de "pijlstok" nog vervangen, maar de druppels komen er nog steeds onder.
Lijkt wel uit de bekabeling te komen, maar dit kan natuurlijk niet.
Zit nergens op het blok een spoort of vettige vlek. Misschien dat ik iets over het hoofd zie?
Heeft hier iemand ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan