KTM SuperDuke 990 Deel 14

Slang bij de waterpomp los is een manier idd.
Maar mocht je dat niet zien zitten zou deze 2 boutjes los draaien voldoende moeten zijn:
IMG_4474.JPG

Rode en groene pijl
 
Gelijk ff vraagje aan jou @nampus ; Ik heb die scottoiler eraf getrokken want ben niet overtuigd van die werking... maar dat ding zat dus aangesloten op een ventieltje op de cilinder vlak onder de TB van de achterste cilinder.. wat zit daar standaard op dat ventiel weet jij dat?
 
Pre filter heb ik schoongemaakt toen ik de het post filter vervangen heb. Dus dat is +-3k geleden.
Kan zijn dat ik pech heb met slechte brandstof en de boel weer dicht zit.

Die aansluiting onder de tb is een vacuümaansluiting.
Achterste cilinder zit die links en voorste cilinder zit rechts.
Daar zit normaal een zwart slangetje op dat naar een sensor gaat. Sensor voor achter zit aan de linkerkant aan het frame beetje tussen de cilinders in dacht ik. Die van de voorkant zit rechtsvoor aan de binnenkant van het frame beetje achter de kvs tank.
Zat er een t-stuk op voor die scottoiler?
 
Pre filter heb ik schoongemaakt toen ik de het post filter vervangen heb. Dus dat is +-3k geleden.
Kan zijn dat ik pech heb met slechte brandstof en de boel weer dicht zit.

Je tank toch niet al te veel Belgische benzine? De kwaliteit van die benzine laat nog wel eens te wensen over, zeker niet de kwaliteit van de Nederlandse benzine.
 
Je tank toch niet al te veel Belgische benzine? De kwaliteit van die benzine laat nog wel eens te wensen over, zeker niet de kwaliteit van de Nederlandse benzine.

Normaal gesproken niet, ben eind september wel een weekendje in België geweest voor de classic TT, dus toen wel een paar keer getankt.
Wel altijd bij de Shell, en altijd v-power.
 
Gewoon de slang bij de waterpomp loshalen :+

Als je de koelvloeistof eruit laat lopen ook direct even goed doorspoelen met water, zodat eventueel gietzand eruit is, goed voor de lensduur van de pomp.

Slang? Dat is een buis van kneiter harde kunstof. Worth a shot!
 
Over koelwater gesproken, herkend iemand een lekkage hier? Vooral na een stevige rit. Ik verdenk de pakking. Verder is er geen waterverbruik merkbaar..
 
Nu met bijlage :-)
 

Bijlagen

  • 0FE159AD-1357-4052-9756-7E9357F0D825.jpeg
    0FE159AD-1357-4052-9756-7E9357F0D825.jpeg
    80,6 KB · Weergaven: 28
  • 29417931-D613-41AE-9320-C6D2D410EC6B.jpeg
    29417931-D613-41AE-9320-C6D2D410EC6B.jpeg
    80,6 KB · Weergaven: 28
Dat zou de pakking kunnen zijn idd.

Heb net nog een rondje gereden, eerst afgetankt, hij houdt nog steeds in, niet meer zo erg als gisteren, maar het is nog niet over helaas.
 
Nu met bijlage :-)

De pakking van de waterpomp zou ik een beetje vreemd vinden want er ligt ook een beetje koelvloeistof op het koppelingsdeksel.
Druppelt er niet een klein beetje koelvloeistof vanuit het koelvloeistof reservoir of het slangetje wat daarvan afkomt op het blok?

Dat zou de pakking kunnen zijn idd.

Heb net nog een rondje gereden, eerst afgetankt, hij houdt nog steeds in, niet meer zo erg als gisteren, maar het is nog niet over helaas.

Das wel jammer Neem dat het niet over is, kun je de hoeveelheid (volume) brandstof meten die de pomp volgens de specificaties moet afgeven en misschien de druk van de brandstofpomp meten?
 
Burping the coolant system... redneck style. Na even stationair laten draaien ging de ventilator (4 streepjes) niet aan. Misschien omdat alles 'niet meer origineel' is.

Nu nog de bougies. Ik heb nog liggenL NGK Iridium IX DCPR8E.
Ik zie DCPR8E vaker terug komen op interwebs. Manual zegt NGK CR8EK

Ik zeg go
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    314,4 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Das wel jammer Neem dat het niet over is, kun je de hoeveelheid (volume) brandstof meten die de pomp volgens de specificaties moet afgeven en misschien de druk van de brandstofpomp meten?

daar heb ik de apparatuur niet voor. Maar gezien het nu na tanken minder is, vermoed ik dat het niet de pomp is, maar een gevalletje filter/vuiligheid oid.
Deze winter de injectors maar weer eens reinigen, en dat prefilter vervangen.
Er is nu ook een fles forté injectiereiniger onderweg, Verwacht er weinig van, maar je weet maar nooit. Misschien werkt het wel.
 
daar heb ik de apparatuur niet voor. Maar gezien het nu na tanken minder is, vermoed ik dat het niet de pomp is, maar een gevalletje filter/vuiligheid oid.
Deze winter de injectors maar weer eens reinigen, en dat prefilter vervangen.
Er is nu ook een fles forté injectiereiniger onderweg, Verwacht er weinig van, maar je weet maar nooit. Misschien werkt het wel.

Ik gooi er forte bij om de zoveel tankbeuren of het helpt is een tweede natuurlijk. Vast iets!?
 
Terug
Bovenaan Onderaan