KTM SuperDuke 990 Deel 14

Zo, gisteren een druppellader aangesloten aan de niet geschakelde 12V achter de koplamp.
Voor en achter wieltjes in de lucht. Klaar voor de winter!

Van de winter lekker olie verversen, ITG filter installeren en keertje op de bank af laten stellen. Nog tips rondom Arnhem?
 
Bij mij is de winterstop al ingegaan hoor, haha! Enige probleem is dat ik m'n motor nog naar de stalling moet rijden. Misschien dat het aankomend weekend droog blijft :D
 
  • Leuk
Waarderingen: pepe
Ik ga me geven aan de waterpomprevisie (seal) volgens de howto 950
Iemand toch tips? welk vet kan ik het beste nemen om lagertjes/as in te vetten?
 
Ik ga me geven aan de waterpomprevisie (seal) volgens de howto 950
Iemand toch tips? welk vet kan ik het beste nemen om lagertjes/as in te vetten?
Als je de how to volgt zou het goed moeten komen.
Ik heb het een paar jaar terug gedaan, weet niet meer wat ik in de lagers gedaan heb, ik vermoed een drupje olie. (Draaien die ook niet ik de motorolie?)
Die seal heb ik met siliconevet gesmeerd:
E901217-100G Eurol Siliconenvet NLGI 3 100G - Oliedienst.nl
 
Nog even een vraag over mijn '07 tellerpartij, die doet helaas nog altijd niks. Achtergrondverlichting doet het wel. Helaas is het in Zweden wat lastig ivm de verplichte APK dat de KM-teller stand klopt - helpt niet echt met het vinden van een gebruikte km-stand aangezien die zo rond de 58k dient te zijn. Hoe was het ook alweer met...

- bij aanschaf nieuwe teller, ik zag op KTM-versand dat die ca. 400 euro zijn, hoe je die kunt voor programmeren op de goede KMstand, en zijn daar weer extra kosten aan verbonden? Of moet dit bv via Goedhart gaan?
- Is er iemand die rondom Kerst toch al zijn of haar koplampunit zal openen, zodat ik mijn huidige KMteller in de connector kan aansluiten om te bevestigen dat inderdaad de teller stuk is, en niet de bekabeling of iets anders? Eigenlijk weet ik het antwoord wel, want de motor doet het verder prima. Denk niet dat er iets mis gaat in bv. de CAN

Andere tips zijn welkom. De teller ziet er prima uit, nooit last gehad van vocht etc, heeft een periode het weer aardig goed gedaan (70% van de rit goede waarden) maar doet nu al weer een poosje 0,0.

:]

Gister iemand gevonden in de buurt die het ook geen probleem vond even de tellerpartij te monteren. Op zijn 990SD was het probleem hetzelfde, dus ik weet nu iig zeker dat het de teller is.
 
Printplaat van de teller afgebakken op 190 graden, 7 minuten. Doet het weer! Geen idee hoe lang deze “reparatie” het vol zal houden.... maar we gaan het mee maken.
 

Bijlagen

  • 7EFDA0BB-80C5-4A65-BB6D-6B64F53F89B4.jpeg
    7EFDA0BB-80C5-4A65-BB6D-6B64F53F89B4.jpeg
    408,2 KB · Weergaven: 51
Vraagje.. goede tips voor het verwijderen van de enorme achter spatbord incl. kentekenplaat houder en oplossingen om die enorme kentekenplaat er weer netjes onder te krijgen... al dan niet met of zonder kentekenverlichting. foto's houden we van he.

Nu weet ik dat de heren hier vaak een superduke meeting aan het einde van het motor seizoen hebben ( sept ) misschien idee om er 1 begin seizoen 2019 te plannen? ben ik te voorbarig?
 
Vraagje.. goede tips voor het verwijderen van de enorme achter spatbord incl. kentekenplaat houder en oplossingen om die enorme kentekenplaat er weer netjes onder te krijgen... al dan niet met of zonder kentekenverlichting. foto's houden we van he.

Nu weet ik dat de heren hier vaak een superduke meeting aan het einde van het motor seizoen hebben ( sept ) misschien idee om er 1 begin seizoen 2019 te plannen? ben ik te voorbarig?

Kentekenplaathouder is een beetje afhankelijk van welke dempers je eronder hebt zitten.
Heb zelf een evotech houder, maar die past niet met alle dempers geloof ik.
IMG_20170907_203355.jpg


Wat die meeting betreft, het staat je vrij om wat te organiseren natuurlijk 😁 er zijn genoeg mensen die mee willen, het ontbreekt alleen een beetje aan vrijwilligers om het te organiseren 😇
 
De evotech is wel de mooiste kentekenplaathouder maar past idd niet met alle dempers.
De Akra's en de Leo's wordt lastig maar het kan. Je moet dan wel een kleine aanpassing doen aan de ophangpunten maar daar heb ik destijds een oplossing voor gevonden, waardoor de dempers zeer strak onder de kapen komen te zitten.. Voor zo ver ik weet rijdt gixxerbob nu ook met die aanpassing.
 
Als ik eerlijk ben vind ik een hoekbeugeltje het mooiste en dan de plaat strak tegen de onderkant. Alleen past dat niet bij de akra demper (je hebt dan inderdaad geen kentekenverlichting)
 
Ik heb er een van Rizoma, dat gaat heel mooi met Akra’s van het nieuwe hexagonale type.
 

Bijlagen

  • 2C027796-EE70-4690-B484-2BEAD632806D.png
    2C027796-EE70-4690-B484-2BEAD632806D.png
    707,5 KB · Weergaven: 45
Nog eentje omdat het kan :]
 

Bijlagen

  • 5F9BA842-B5B3-4DC4-8751-3C7AFFAF57D3.jpeg
    5F9BA842-B5B3-4DC4-8751-3C7AFFAF57D3.jpeg
    208,8 KB · Weergaven: 3.264
Kentekenplaathouder is een beetje afhankelijk van welke dempers je eronder hebt zitten.
Heb zelf een evotech houder, maar die past niet met alle dempers geloof ik.




Wat die meeting betreft, het staat je vrij om wat te organiseren natuurlijk 😁 er zijn genoeg mensen die mee willen, het ontbreekt alleen een beetje aan vrijwilligers om het te organiseren 😇


Deze gaat volgens mij bij mij ook wel passen. Vind het alleen gelijk zo zonde on in je net aangeschafte SD te gaan zagen.
Al is het wel zo dat de hele achterkant toch even moet worden uitgekleed, de GPR uitlaten zitten niet helemaal netjes gelijk (ergernis puntje) en vergt dus nog wat sleutelwerk.
Zijn dat trouwens de KTM powerparts knippers waar je het over had? staan er netjes bij, helemaal OEM. Vind ze alleen nog best wel aan de maat. (wel goed zichtbaar)
Kom je op de site van evotech ook gelijk heerlijke rem en koppeling hendels tegen..jum jum

Dan meld ik me bij deze gelijk aan als vrijwilliger.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan