KTM SuperDuke 990 Deel 14

Jammer dat Frederiks zo ver weg is, maar misschien maak ik er wel eens een ritje heen. Er zijn niet zo veel tuners die daadwerkelijk op de ECU zelf programmeren, helemaal in het noorden niet.
 
Ja die is wel net wat dichter bij idd. Als ik het ga doen dan maak ik er wel een weekend ritje van ofzo. Dan maakt het niet super veel uit hoe ver het is :]. Of ik moet hem met een aanhanger meenemen, dat zou ook kunnen.
 
Afstellen bij Ritzen is motor inleveren. NIks full power, extre benzine en/of lucht en "Kijk hier is je motor weer met extra vermogen op vol gas"

Bij mij is alles nagekeken, gestript, afgesteld, ingesteld enz. Zodat alles 1 geheel is. Man man, wat een andere motor heb ik. Ritzen is misschien duurder, maar naar mijn mening beter.

Goedkoop is....
 
Even een vraagje, wat is de mooiste manier om je kenteken plaat te monteren ?
 

Bijlagen

  • 8D9D9F15-B018-4D17-BF5F-DF0898F06754.jpeg
    8D9D9F15-B018-4D17-BF5F-DF0898F06754.jpeg
    230,4 KB · Weergaven: 16
eraf laten is idd het beste... maar er zijn zoveel verschillende manieren . De motor staat nog op winterstalling. En er zit nog geen kenteken bij. Dus ik zoek nog iets om hem mooi te bevestigen. Past niet tussen de uitlaten toch? Zoals ik dus al vermelde heb de motor gekocht en daar laten staan voor de winter
 
Hallo allemaal.

Ik ga as zaterdag naar een SD 2010 kijken. Om erbij te horen ja. Het betreft een Belgische import. Zijn er data bases met serie nummers van motorblokken ? Zodat ik die ook ff kan checken.
Zijn er verder zaken waar ik extra op moet letten ?

Mezelf kennende zal bij ik als de proefrit bevalt, bij wijze van spreken blind het dubbele van de vraagprijs overhandigen, dus op voorhand eea nakijken is beter.
 
Die van mij komt ook uit België, had hem al gekocht voordat ik hem had gezien 🙈

Maar blijft nog even overwinteren , en haal hem na de winter op.
 
[U][COLOR=#0066cc]mredonis[/COLOR][/U] welkom hier.

Jezelf kennende stel van tevoren een bedrag af wat jij er aan uit wilt geven ( wat de motor voor jou waard is ) en natuurlijk wat je er aan uit kan geven.
Na de proefrit ben je zoizo verkocht. Neem iemand mee waarmee je kunt overleggen en een mening kunt vragen en dan niet iemand die alleen maar zegt wat jij wilt horen. afhankelijk van de afstand zou je er een nachtje over kunnen slapen en verder onderzoek doen ( vergelijken )
Onderhoud historie is handig en kan veel zeggen maar zegt zeker niet alles. In het blok kijken kun je toch niet.
Controleer de verlichting voor vertrek:t. daar kwam ik na mij aankoop ook achter. voorremlicht schakelaar kapot.
Algehele vertoning zegt vaak al genoeg, tenminste voor mij wel. (netjes gepoetst, corrosie op uitlaat bochten, boutjes verroest, staat van ketting en tandwielen, slijtage aan banden)
Verder kan ik je niet helpen.

Suc6 met de proefrit en de eventuele aankoop.:]
 
In de openingspost van dit topic staat een redelijk compleet lijstje met dingen waar je op kan letten bij de aanschaf van een SuperDuke.
Zoals al gezegd: na een proefrit ben je verkocht, dus bekijk hem vooraf goed!
 
In de openingspost van dit topic staat een redelijk compleet lijstje met dingen waar je op kan letten bij de aanschaf van een SuperDuke.
Zoals al gezegd: na een proefrit ben je verkocht, dus bekijk hem vooraf goed!

Het gaat mij vooral om het identificatienummer van het motorblok .
Zijn daar lijstjes van?
Om te zien of dit blok bij het frame hoort/past
 
Dat weet ik niet, je zou met het framenummer iig bij KTM na moeten kunnen kijken of hij dealer onderhouden is, en of er terugroepacties open staan.
Misschien dat zij je ook het motornummer kunnen vertellen?
 
Je kan wel het historisch onderhoud zien en eventuele modificaties (mits bij de KTM dealer gedaan) op deze site.
Je hebt dan wel het framenummer en het aflevercertificaat nummer nodig.
Op het aflevercertificaat staat ook het bloknummer.

Verder kun je uit het framenummer afleiden of het bouwjaar klopt met wat de verkoper zegt, de motor kan overjarig zijn. Dat is helemaal niet erg maar wel voor de prijs die gevraagd wordt.

Ik pleeg even plagiaat (dank namens Denuff, deeltje 11 pagina 16).
Bekijk onderstaande tabel om uw motor te achterhalen.

V........IM...... enz.
V........HM...... 2017
V........GM...... 2016
V........FM...... 2015
V........EM...... 2014
V........DM...... 2013
V........CM...... 2012
V........BM...... 2011
V........AM...... 2010
V........9M...... 2009
V........8M...... 2008
V........7M...... 2007
V........6M...... 2006
V........5M...... 2005
V........4M...... 2004
V........3M...... 2003
V........2M...... 2002
V........1M...... 2001
V........YM...... 2000
V........XM...... 1999
V........WM...... 1998
V........VM...... 1997

Bijv. VBKMRA1234M567890, deze motor is van 2004, vanaf 2010 zijn dit weer letters geworden...
 
Dat lijstje is misschien ook wel iets om in de OP te zetten, Neem.
Kan handig zijn voor toekomstige SD/SDR rijders. Ik vind vrij veel rommel op MP staan :+
 
Hele nuttige deze, zeker met al die twijfelgevallen die te koop staan!
Zal het er morgen even bijzetten :t
 
Het de framenummer info even toegevoegd aan de openingspost.
Vandaag ook nog even in de garage bezig geweest.
Schokbreker zit weer op z'n plaats, Achterremklauw even schoongemaakt en de remblokken vervangen.
Ook even het achterwiel schoongemaakt en in de was gezet.
IMG_20181224_154101.jpg
 
Een 1290 aanschaffen is uiteraard nooit een fout *D. De bankrekening is er bij mij alleen nog steeds niet mee eens.
 
Toch zijn er al wel 1290-ers te koop voor best schappelijke prijzen. Het is wel een totaal andere motor dan de 990, veel minder hooligan.
Zoek je een knallen of stilstaan fiets, dan moet je niet bij de 1290 zijn :+
 
Beste SuperDuke eigenaren, mede forum schrijvers en stille lezers.

De kerstdagen zijn weer voorbij en het einde van het jaar nadert, met het nieuwe motor seizoen voor de deur.
Met alle SuperDukes in winterslaap, voor sommige een periode van onderhoud, vaar de ander even wat tijd voor iets anders.

Na de succesvolle SuperDuke dag van 2017 en het overslaan van 2018 is het uiteraard meer dan geschikt tijd voor het fantaseren en organiseren van een
990 SuperDuke dag 2019 Nu we nog lekker vroeg beginnen is het plannen van dagen hopelijk iets makkelijker. Uiteraard is het plannen van mooi weer een heel ander verhaal.

Voor het plannen van de dag is een datumprikker aangemaakt, in de datumprikker is rekeing gehouden met het WK Superbike en de Moto GP op Assen,
Deze datums vind je dan ook niet terug in de datum prikker.

Als er vrijwilligers zijn voor het maken van een leuke route of delen voor een leuke route zijn deze uiteraard van harte welkom.
Het is de bedoeling de route zo centraal mogelijk in Nederland te organiseren, dit ivm de verspreiding van alle SD forum lezers.
Route rond de 120 kilometer, met onderweg een gezellige lunch stop.

Om mee te kunnen rijden met de 990 SuperDuke dag moet u of uw bijrijder :

Een uiterst gezellig persoon zijn,
Trommelvliezen tegen een stootje kunnen,
Meerijden met een KTM 990 SuperDuke,

Uiteraard mogen kennissen en vrienden welke niet op het forum actief zijn maar wel beschikken over een 990 Superduke ook gezellig meerijden.
Graag zien we je op de SuperDuke meeting 2019
 
Terug
Bovenaan Onderaan