KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ik ben toe aan een nieuwe ketting.
Nu denk ik eraan om tandwiel verhouding wat aan te passen.
Iets minder bokkerig op lage toeren lijkt me toch wel prettig. Maar van de andere kant is dat ook weer waarom je een dikke twee cilinder rijd. :9

Er is hier op het forum al een en ander over geschreven en terug te vinden.
Maar hoe zit het eigenlijk met snelheids weergave blijft die correct?
Ik heb zelf 16/40 en bevalt me goed. En qua snelheid zal het niet zo veel uitmaken want mij mijn weten heeft de superduke de snelheids meter in het voor wiel zitten deze is digitaal en de wat oudere motoren hebben dat met een kabel , dus bij mijn weten moet dat niet veel uitmaken :t
 
Wat Marc zegt :t
Snelheidsopnemer zit bij het voorwiel, binnenkant van de linkervorkpoot. Dus je kan naar hartelust experimenteren met tandwielverhoudingen.

Motor wordt ook niet echt minder bokkerig bij lage toeren, je gaat bij dezelfde snelheid meer toeren draaien, waardoor je minder last hebt van het laagtoerige bokken
 
Ik ben toe aan een nieuwe ketting.
Nu denk ik eraan om tandwiel verhouding wat aan te passen.
Iets minder bokkerig op lage toeren lijkt me toch wel prettig. Maar van de andere kant is dat ook weer waarom je een dikke twee cilinder rijd. :9

Er is hier op het forum al een en ander over geschreven en terug te vinden.
Maar hoe zit het eigenlijk met snelheids weergave blijft die correct?

Ja blijft accuraat, opnemer zit in het voorwiel.
 
Blijf het geluid van de 990 SD sowieso erg mooi vinden. Heb de 1290, met een leuke uitlaat, nog niet in het echt kunnen horen terwijl ik er naast rij. Maar op film klinkt de 990 veel lekkerder. Iemand die dat wat beter kan oordelen? Of die zelf beide heeft gehad? De 1290 klinkt altijd wat tammer, timide of zelfs wat slomer ofzo.
 
Heerlijk om naar te kijken.
Met gemak in de wheely nog even doorschakelen. Een filmpje waar boef nog aan puntje aan kan zuigen.
Wel blijft het altijd lastig om het geluid van de superduke goed op beeld te krijgen. Dat is hier goed gelukt. Heerlijk.

Ik wacht nog even met rijden. Nog een regebuitje om de pekel even compleet weg te spoelen. Maar de zomer is in aantocht. Volgende week de superduke van stal halen, de powerpart led knipperlichten zijn inmiddels binnen en klaar voor instalatie.
 
hhhhhhmmmmm ik denk dat ik daar wel een oordeel over kan geven. De 990 klinkt in het echt en op de film veel bruter.
Ik heb vorig jaar een ritje met BasH gedaan, volgens mij ook een filmpje gepost hier. Het is gefilmd vanaf mijn motor. Als ik het filmpje bekijkt dan lijkt die van mij gewoon echt traag en langzaam. Ondanks dat de gang er gewoon goed in zat, hoor je dat in het filmpje niet terug.

Voor dit jaar heb ik er een Arrows decat op gezet, dat scheelt wel maar een 990 kwa geluid wordt het nooit.
 
Binnenkort wil ik de olie verwisselen, maar de drain bolt heeft vanachter de akra headers al heel uitdagend naar me zitten lachen... Als ik dit topic lees, word ik er ook niet heel erg gerust op: superduke forum • View topic - SDR- How to take off the oil drain bolt from motor

Heeft iemand een gouden tip? Als alternatief zit ik eraan te denken om de olie via het olieglaasje weg te laten lopen en die drain bolt lekker te laten zitten zoals ook op supderduke.net staat. Of misschien de dynamodeksel eraf schroeven. Any thoughts?
 
Binnenkort wil ik de olie verwisselen, maar de drain bolt heeft vanachter de akra headers al heel uitdagend naar me zitten lachen... Als ik dit topic lees, word ik er ook niet heel erg gerust op: superduke forum • View topic - SDR- How to take off the oil drain bolt from motor

Heeft iemand een gouden tip? Als alternatief zit ik eraan te denken om de olie via het olieglaasje weg te laten lopen en die drain bolt lekker te laten zitten zoals ook op supderduke.net staat. Of misschien de dynamodeksel eraf schroeven. Any thoughts?
Bedoel je de bout onder aan het blok. ? Die heb ik gewoon met sleutel 19 los gedraaid en toen met de vingers er uit gedraaid. En dat ging prima
 
85A19E4A-5C27-4A29-8A93-919E3F2A096B.jpeg
 
Goedenavond. Wie o wie zou mij kunnen helpen met mijn sdr. Ik heb een powercomander 3 en met de pc en zonder de pc wil de motor niet rijden zo als ik graag wil. Zonder pc blijft die tijdens het rijden vaak hangen op 4000 touren als ik het gas helemaal dicht heb en voor het stoplicht blijft die op 4000 toeren stationair draaien , en met de pc doet die tussen de 2500 en 3000 toeren hangen en soms doet die het wel. En soms niet dus heel vervelend . Ik wil graag dat iemand hem aan de tune ecu kan hangen en even kijken welke mapping er in zit en de mapping eventueel kan aanpassen naar een andere mapping , en dan wil ik ook graag de butterfly’s er uit hebben. En dit uiteraard zonder de powercomander 3
Wie o wie zou mij kunnen helpen :?:?:?
 
Goedenavond. Wie o wie zou mij kunnen helpen met mijn sdr. Ik heb een powercomander 3 en met de pc en zonder de pc wil de motor niet rijden zo als ik graag wil. Zonder pc blijft die tijdens het rijden vaak hangen op 4000 touren als ik het gas helemaal dicht heb en voor het stoplicht blijft die op 4000 toeren stationair draaien , en met de pc doet die tussen de 2500 en 3000 toeren hangen en soms doet die het wel. En soms niet dus heel vervelend . Ik wil graag dat iemand hem aan de tune ecu kan hangen en even kijken welke mapping er in zit en de mapping eventueel kan aanpassen naar een andere mapping , en dan wil ik ook graag de butterfly’s er uit hebben. En dit uiteraard zonder de powercomander 3
Wie o wie zou mij kunnen helpen :?:?:?
Jeetje, klinkt niet zo fijn :N hopelijk kun je ‘m snel goed afstellen!
 
Je kan toch de PC er helemaal tussen uit halen en gewoon met TuneEcu een fijne map er in laden. Er zijn heel veel goede maps dus dat moet geen probleem zijn.

Is er niemand in jouw buurt met een kabel? Of zelf ff eentje aanschaffen zo duur zijn ze niet en het komt altijd van pas.
Het is nooit een miskoop :+
 
Je kan toch de PC er helemaal tussen uit halen en gewoon met TuneEcu een fijne map er in laden. Er zijn heel veel goede maps dus dat moet geen probleem zijn.

Is er niemand in jouw buurt met een kabel? Of zelf ff eentje aanschaffen zo duur zijn ze niet en het komt altijd van pas.
Het is nooit een miskoop :+
Ja dat klopt. En waar kun je die makkelijk en snel bestellen ? Iemand een linkje voor mij ? _O-
 
Bedoel je de bout onder aan het blok. ? Die heb ik gewoon met sleutel 19 los gedraaid en toen met de vingers er uit gedraaid. En dat ging prima

Ok, dat zou mooi zijn. Ik ga langs bij een goede vriend die een motorlift heeft, dus dan kunnen we er wat beter bij. Goed op moment vastzitten zal alleen niet gaan lukken denk ik.
 
Zo tune ecu kabel besteld en een nieuwe radiator dop besteld :t Nog even een vraagje voor de rijders. Met dit weer rijden waar komt jullie motor temperatuur op ? Gewoon lekker in heb midden of 2 a 3 balkjes ?
 
Hoppatee! Hoe harder ik ga, hoe bozer hij klinkt. Moehahah!

Weet iemand nog leuke knippers voor de voorkant van de Duke 2006?

Ik heb op Ali leuke knippers besteld.
Die hebben dat nieuwe audi effect zegmaar.
Heb alleen de klingalateur eruit moeten halen om het fatsoenlijk werkend te krijgen (achter de koplamp).
Ziet er gaaf uit! Heb er nog geen motor mee gezien.

US $6.77 12% OFF|4 pieces/(1 set) Universal Motorcycle LED Flexible Turn Signal Indicator Amber Light for YAMAHA TMAX 530 2012 2016 500 2008 2011 on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ik heb ze zonder hun merknaam erop, staan er zat op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan