tps bedoeld hij denk ik, maar wil niet zomaar wat aannemen .
Ik vraag me af hoe slecht een motor moet binnenkomen om zolang er mee bezig te zijn?
Of wipe je eerst de ecu ? En ga je daarna opnieuw formateren?
Denk dat we vooral het verbeteren! en perfectioneren! niet door elkaar heen moeten halen . En moderne motorfiets loopt af fabriek schraal, verander wat zaken zoals cat verwijderen ,sas eraf, open luchtfilter . Dan is het helemaal niet meer optimaal ,dus ga je naar de testbank . Maar zelfs dat kan beter zoals ritzen aangeeft .
Als ritzen alleen perfectie wilt afleveren en mensen vooral er niet bij mogen zijn of op wachten ,lees ik op de website .moet ie vooral doen .
Het is niet mogelijk om erop te wachten omdat het gewoon een paar dagen werk is, geen enkele klant kan een paar dagen bivakkeren om daarna weer op pad te gaan.
Heel gerust mogen ze even oven mijn schouder meekijken, maar ze zullen al vrij vlug in de gaten krijgen dat het gewoon niet te doen is.
In 1 dag gaat niet omdat de motor thermisch zoveel runs gewoon niet aankan, ik roep al jaren dat een motor goed afstellen gewoon niet binnen een paar uurtjes meer gedaan kan worden, dat gaat gewoon niet meer.
Als mensen of bedrijven daar een andere mening over hebben, dan mag dat gerust, er zullen dan afstelkeuzes gemaakt moeten worden die ik liever niet doe.
As de programmering van de motor nu middelmatig, slecht of zéér slecht is, dat maakt in afsteltijd niet zoveel uit, de ene instelling verandert de andere, als ik de ontsteking iets wijzig, veranderd de A/F , tevens is dat zo met de STP, de eventuele intake flap, en het bij sommige modellen in te stellen inspuitmoment en eventueel een EXUP. Het hangt allemaal aan elkaar vast.
En verbeteren en perfectioneren.., tjs het is maar net hoe je het bekijkt, als een band 2.6 bar moet hebben en hij is leeg, dan is 0.7 bar een héle verbetering, maar geloof me, met 2.6 Bar loopt het een fiks stukje beter...