KTM SuperDuke 990 Deel 14

Deze.
Screenshot_20190813-131053_Marktplaats.jpg
 
Zouden de personen die zondag mee gaan rijden mij persoonlijk een app willen sturen.
Volgensmij staat het aantal nog maar op 4. Als er geen interesse is ga ik uiteraard ook iets anders leuks doen. 0646756090
 
Ik ben er niet bij... ga as weekend richting de eifel voor een paar dagen met vriendlief :]
 
Dan staat de teller nog op 3? Misschien moeten we hem dan maar laten schieten idd. Het is in totaal toch 4 uur rijden om er bij te zijn, dan is een iets grotere groep wel zo leuk. Is het eventueel nog een optie om 29 september te doen? Daar zijn momenteel meer mensen die kunnen.
 
Ik had wel mee gewild maar het ligt nog uit elkaar, in de manual stond dat je het waterpomp asje vanaf de achterkant kon uitdrukken . Werd alleen niet bij verteld dat je de keering die je juist wilt inspecteren ,kapot drukt . (Zucht)
 
Heren van het goede leven ;)

Na de gewenning periode begint alles “vlotter” te gaan en begint de achterschokdemper meer op een fietspomp te lijken.

Iemand die een superduke R achterveer op de std schokdemper heeft gezet?
Ook al overwogen om weer eens naar HK suspension te rijden voor ombouw schokdemper en voorvork.

Weeg 115kg in Adams kostuum dus met pak etc is de duke 2x zo zwaar :+
 
Heren van het goede leven ;)

Na de gewenning periode begint alles “vlotter” te gaan en begint de achterschokdemper meer op een fietspomp te lijken.

Iemand die een superduke R achterveer op de std schokdemper heeft gezet?
Ook al overwogen om weer eens naar HK suspension te rijden voor ombouw schokdemper en voorvork.

Weeg 115kg in Adams kostuum dus met pak etc is de duke 2x zo zwaar :+
Ik neem aan dat je veervoorspanning voor en achter al een beetje opgeschroefd hebt?
Zal niet voldoende zijn ws, maar het helpt vast wel iets.
Ik zou het circus naar een specialist brengen voor passende veren, kan meteen de olie worden ververst, de boel schoon gemaakt worden en eventuele versleten delen worden vervangen.
Alleen een andere achterveer zou ik zelf zonde vinden.
Dan kan je beter in 1x de boel goed aanpakken, is voor en achter ook direct mooi in balans.
 
Ik neem aan dat je veervoorspanning voor en achter al een beetje opgeschroefd hebt?
Zal niet voldoende zijn ws, maar het helpt vast wel iets.
Ik zou het circus naar een specialist brengen voor passende veren, kan meteen de olie worden ververst, de boel schoon gemaakt worden en eventuele versleten delen worden vervangen.
Alleen een andere achterveer zou ik zelf zonde vinden.
Dan kan je beter in 1x de boel goed aanpakken, is voor en achter ook direct mooi in balans.

Ja zo moet dat ook. Heb voorheen iedere fiets direct weg gebracht naar Edgar van HK suspension, toen nog in Uden.

Voor ik die stap wil zetten ben ik wel benieuwd of mensen de zwaardere superduke R veer gemonteerd hebben.

Hoopte dat de WP veren (i.c.m minder een “tot randje van bandje” rijstijl) wel zouden voldoen.

Heb de instellingen van de fabriek geprobeerd, standaard en sport. Achter schokdemper blijft weinig vertrouwen geven.
 
Dan staat de teller nog op 3? Misschien moeten we hem dan maar laten schieten idd. Het is in totaal toch 4 uur rijden om er bij te zijn, dan is een iets grotere groep wel zo leuk. Is het eventueel nog een optie om 29 september te doen? Daar zijn momenteel meer mensen die kunnen.

Kunnen we hem misschien beter laten schieten idd.
 
Na het midweekje de duke weer even een liefdevolle poetsbeurd gegeven.
Er achter gekomen dat ook bij mij door de vorige eigenaar de chain tentioner verkeerd om gemonteerd is. En vermoedelijk is het tijdens het ritje naar de ardennen gescheurd. Hiervoor is het me eigenlijk nooit opgevallen. Nadat ik al eerdere soortgelijke foto,s op fb voorbij zag komen gelijk even gekeken, maar toen geen scheuren waargenomen. Nieuwe zijn besteld maar worden pas vrijdag geleverd. Tot die tijd maar even de motor laten staan.
 

Bijlagen

  • DSC_0439.JPG
    DSC_0439.JPG
    147,2 KB · Weergaven: 15
1 - Wat ziet je ketting er verschrikkelijk belabberd uit, of het ligt aan de foto :+

2 - Officieel horen de spanners idd andersom, maar er zijn er die ze juist zo monteren in combinatie met een kortere ketting waardoor de wielbasis korter wordt en de motor dus heel anders gaat sturen. ik heb ze ook op de manier zoals op de foto gemonteerd gehad, nooit gescheurde spanners gehad, anderen weer wel.

Als ik naar jouw spanners kijk en de ruimte die je nog hebt om te stellen, ben ik bang dat je door de spanners op de originele manier te monteren je ketting tekort zal zijn.

Ik dacht dat ze er waren van titanium, dat klopt ook (Neem, ik pik ff jouw stukkie uit een ander deeltje :+ )


5 jun 2017


Die kan je niet los bestellen, komt compleet met de achteras zelf.
Alternatief zijn exemplaren van titanium:
Titanium Kettinspannerset KTM LC8 modellen (RC8, SMT/R etc)
€ 85,00
http://link.marktplaats.nl/m1158330...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Partnummer voor de achteras is 60010081144 geloof ik. Kost +-€50
 
Laatst bewerkt:
Mijn demperhouder schiet de hele tijd naar achteren aan 1 kant. Weet iemand hoe dit bevestigd zit? Ik heb hem al eens terug gemonteerd maar schuift door trillingen weer naar achteren.
Ik dacht een klein mopje kit er tussen?8)7
53A82144-B699-48A0-8A39-3332E6D2A543.jpeg
53A82144-B699-48A0-8A39-3332E6D2A543.jpeg
 
Mijn demperhouder schiet de hele tijd naar achteren aan 1 kant. Weet iemand hoe dit bevestigd zit? Ik heb hem al eens terug gemonteerd maar schuift door trillingen weer naar achteren.
Ik dacht een klein mopje kit er tussen?8)7Bekijk bijlage 1420014Bekijk bijlage 1420014
Dempers die ik met zo'n beugels had gemonteerd (dominators) kwamen met een rubberen inleg meegeleverd, pasten juist over de beugels, is nooit niet verschoven, zijn misschien apart te krijgen?
 
Ik neem aan dat je veervoorspanning voor en achter al een beetje opgeschroefd hebt?
Zal niet voldoende zijn ws, maar het helpt vast wel iets.
Ik zou het circus naar een specialist brengen voor passende veren, kan meteen de olie worden ververst, de boel schoon gemaakt worden en eventuele versleten delen worden vervangen.
Alleen een andere achterveer zou ik zelf zonde vinden.
Dan kan je beter in 1x de boel goed aanpakken, is voor en achter ook direct mooi in balans.

Heb nogmaals de veervoorspanning veranderd.
Rijders sag staat nu op 39/40mm achter en heb de high speed compression op 1 gezet vanaf hard.

Achter probleem is stukken minder.

Nu voor nog uit meten.



Mijn demperhouder schiet de hele tijd naar achteren aan 1 kant. Weet iemand hoe dit bevestigd zit? Ik heb hem al eens terug gemonteerd maar schuift door trillingen weer naar achteren.
Ik dacht een klein mopje kit er tussen?8)7Bekijk bijlage 1420014Bekijk bijlage 1420014

Zou voor de zekerheid even kijken of de keilbout achtige constructie in de buis nog vast zit. Dat is waar je de houder op vast schroeft

Bij mij was dit ook en die bout constructie ligt nu ergens op de A2 bij Eindhoven :+


Gaat om deze, die zitten in de buis

full
 
Laatst bewerkt:
1 - Wat ziet je ketting er verschrikkelijk belabberd uit, of het ligt aan de foto :+

2 - Officieel horen de spanners idd andersom, maar er zijn er die ze juist zo monteren in combinatie met een kortere ketting waardoor de wielbasis korter wordt en de motor dus heel anders gaat sturen. ik heb ze ook op de manier zoals op de foto gemonteerd gehad, nooit gescheurde spanners gehad, anderen weer wel.

Als ik naar jouw spanners kijk en de ruimte die je nog hebt om te stellen, ben ik bang dat je door de spanners op de originele manier te monteren je ketting tekort zal zijn.

Ik dacht dat ze er waren van titanium, dat klopt ook (Neem, ik pik ff jouw stukkie uit een ander deeltje :+ )


5 jun 2017


Die kan je niet los bestellen, komt compleet met de achteras zelf.
Alternatief zijn exemplaren van titanium:
Titanium Kettinspannerset KTM LC8 modellen (RC8, SMT/R etc)
€ 85,00
http://link.marktplaats.nl/m1158330...ontent=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Partnummer voor de achteras is 60010081144 geloof ik. Kost +-€50
Die marktplaats advertentie is ondertussen al verlopen, maar het was iemand uit het rc8 topic, dus mocht je interesse hebben zou je daar nog een balletje op kunnen gooien.

De manier van monteren van die spanners maakt niet uit voor het breken btw. Ze breken soms ook bij mensen die ze nooit gemonteerd hebben zoals ze bij jou zitten.
Het is gewoon een zwak plekje, dat het bij sommige modellen begeeft.
 
De ketting ziet er op de foto idd belabberd uit. Belabberder dan werkelijk. Maar hebben wel aandacht nodig.
Is tijdens de poetsbeurd behoorlijk ontvet. En met het zonnetje erop direct gaan oxideren vermoed ik. Moest na de 800 km ardennen toch opnieuw in het vet. Zijn door de hevige regenval onderweg gewoon vet vrij gespoeld.:]
Dus klusje voor morgen. Of zaterdag als het achterwiel er ivm met de kettingspanblokken toch bijna uit gaat gelijk even grondig mee pakken.

Heb ze op foto,s andersom idd ook vaker gescheurd voorbij zien komen. Zal wel zwak punt zijn. Heb gewoon opnieuw de aluminium besteld. Verwacht niet dat zo binnen de 10d km opnieuw scheuren.

Werk aan de winkel. 8)7
 
Mijn demperhouder schiet de hele tijd naar achteren aan 1 kant. Weet iemand hoe dit bevestigd zit? Ik heb hem al eens terug gemonteerd maar schuift door trillingen weer naar achteren.
Ik dacht een klein mopje kit er tussen?8)7Bekijk bijlage 1420014Bekijk bijlage 1420014
Misschien werk een smal strookje glaslat rubber of plaktochtstrip. (Is ook in het zwart verkrijgbaar) en dan alleen aan de binnenzijde. Zodat je het van buiten niet ziet. ( weet btw niet hoe hitte bestendig dat is )
 
De kogel is door de kerk, vandaag getekend voor een Vitpilen 701 *O*
Ik ruil m'n sd in (incl dempers, sorry @peedy maar was voor mij een gunstige deal)
Er gaan wel een hoop andere extra's af:
https://www.motor-forum.nl/threads/diverse-ktm-superduke-onderdelen.446570/

Leuke keuze de 701 is een leuke fiets.!!
Bij de KTM orange days paar keer opgereden.
Hopelijk heb je er veel plezier mee!!

Blijf je hier wel meelezen?
Wie is anders de vraagbaak en razendvlugge Superduke encyclopedie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan