KTM SuperDuke 990 Deel 14

Thanks to Nampus een leuk achterlichtje!
C551B6A8-8A23-4763-A9EC-438C96B40BC8.jpeg


725A7C41-DE36-4F5C-9966-E4262781E4FE.jpeg
 
Hallo allen, net terug uit Duitsland. Een heerlijk motorweekend met super mooi weer achter de rug.

Ik heb geen aandelen, maar aangezien het olieverbruik een veelbesproken onderwerp is wil ik nog even wat kwijt;

Dit voorjaar heb ik m'n olie vervangen voor Castrol Power RS 10w50 op advies van Nampus (voorheen gebruikte ik Motorex). De motor heeft tot op heden geen druppel olie verbruikt! :t:t

Was met name nieuwsgierig hoe dit weekend zou gaan. In Nederland was het olieverbruik nihil, maar met name in de bergen was het toch wel bijvullen na zo'n weekend.

Erg content mee
 
Nieuw accutje van 150 euro , en brommer start weer . (Als ik ooit degene tegenkom die de accu locatie heeft verzonnnen grrrrr )
MijnE is ook stuk.
Ik las aardig wat over problemen met de accu.
Is er een aanbevolen accu bekend of zoekt iedereen er een op zijn favorite kleur ?
 
MijnE is ook stuk.
Ik las aardig wat over problemen met de accu.
Is er een aanbevolen accu bekend of zoekt iedereen er een op zijn favorite kleur ?

Dit is voor mij al de 2de sinds ik de duke heb , was een motobatt en heeft het 16 maanden uitgehouden, altijd aan de druppelaar .
Vond het meteen al niet een krachtig exemplaar.

Er zit nu een yuasa in kost 3 x zo veel , maar voelt veel beter .
 
Ik ben ook over overgestapt op Yuasa onderhoudsvrij.
Volgens de dealer moet je de accu niet maanden aan de lader zetten, maakt de accu lui.

Misschien is het waar, misschien niet.
Mijn accu is iig nog niet een keer aan de lader geweest en houdt gewoon nog z'n spanning vast.
 
Eens in de maand een dagje aan de optimate als je niet rijdt zou ruim voldoende moeten zijn lijkt me.
Ik was bij de ktm erg blij met m'n lithium accu, heb ik in de jaren dat hij erin zat nooit hoeven laden. Ook niet bij 4 maanden stilstaan in de winter.
Als bij de husky er ooit een andere accu in moet wordt dat ook weer een lithium denk ik.
 
Eens in de maand een dagje aan de optimate als je niet rijdt zou ruim voldoende moeten zijn lijkt me.
Ik was bij de ktm erg blij met m'n lithium accu, heb ik in de jaren dat hij erin zat nooit hoeven laden. Ook niet bij 4 maanden stilstaan in de winter.
Als bij de husky er ooit een andere accu in moet wordt dat ook weer een lithium denk ik.
Heb je de 1000k er al opzitten Neem? :+
 
wie o wie kan ik hier blij mee maken , liefs ophalen for free ! anders gaat ie volgende wk met oud ijzer mee 😡
 

Bijlagen

  • A7E19B61-318A-444E-AE79-02FBAC4C797C.jpeg
    A7E19B61-318A-444E-AE79-02FBAC4C797C.jpeg
    149,4 KB · Weergaven: 12
Is er al een Vitpilen 701 topic Neem?
Nee is er volgens mij nog niet. Zou ook niet heel spannend zijn met ws slechts 1 iemand die daar iets in post 😅
Volgens mij staan er +-15 stuks op kenteken in NL. Waarvan er ook nog meerdere als occasion the koop staan bij dealers, dan blijven er weinig eigenaren over om bij te dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan