KTM SuperDuke 990 Deel 14

Goedenavond even een vraagje hier voor de sd kenners. Heb een SD 990 gezien (White race) zwart/wit. Bouwjaar 2008. Nu lees ik hier dat ze vanaf 2008 een zwarte achterbrug hebben? Deze heeft een zilver kleurige. Weer iemand hoe dat zit? Ik had zelf al bedacht dat het wellicht een model 2007 zou kunnen zijn, maar volgens de gegevens in de openingspost zijn er geen witte uit 2007.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Wil je perse een witte?
 
Bedankt ok dan zijn er dus gewoon witte SD in 2007 uitgebracht. In dat geval denk ik eerder dat het een 2007 model is. Heb geen kenteken hij staat in Duitsland.

Andere vraag in een review lees ik: Vanuit vrijstand naar 1e versnelling leverde bijna steevast een trrrr-klak op. Klopt dit? Of hadden ze gewoon een slecht exemplaar.
:N de witte is er pas vanaf modeljaar 2008, maar het bouwjaar is eenvoudig genoeg te achterhalen als je het Framenummer weet. 7M erin is 2007 en staat er 8M in is het een 2008.

Naar de eerste versnelling vanuit de vrij kan best luidruchtig zijn idd. Wat bij mij hielp was om hem terwijl ik op de motor zat iets naar voren te duwen en tegelijkertijd naar de eerste versnelling schakelen, dan was hij meestal stiller.
 
Het in de eerste versnelling zetten is luidruchtig, dat is standaard en hebben ze allemaal, heeft een beetje te maken met de constructie en de dikke V-Twin. Zegt niets over de staat van de versnellingsbak.

Heb je een linkje? kunnen we ff meekijken.
Er zijn de laatste paar jaar veel "samen geraapte" SD's op de markt, best iets om op te letten.
 
Dat lijkt mij een oranje 2007 DUKE die is overgespoten in wit. De kleur wit klopt niet met een originele witte. Tankstickers zijn bij een witte normaalgesproken zilvergrijs ipv zwart, logo op het zadel hoort niet oranje te zijn.
Onderkuip en voorspatbord zijn ook overgespoten.
2008-ktm-990superdukewhite.jpg

Ziet er verder wel uit als een nette fiets.
Ze hebben iig de moeite genomen om hem netjes schoon te maken, dat is vaak genoeg niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel een hele nette SD moet ik zeggen. De zwart/wit tinten zijn mooi gedaan. Spatbord en de onderkuip (onderste gedeelte wit ipv zwart) heeft wel wat.
Verder behoorlijk origineel op het stuur na en er zit alvast een fijn bandje op de M7RR :+

Vraagprijs is ook redelijk alleen nog ff invoeren maar dat kost niet alles geloof ik.
Tis wel ff een flink stukkie rijden als je em wilt gaan halen.
 
Als je de kosten voor importeren, en het heen en weer naar Duitsland rijden meerekent, is die Nederlandse geen slechte deal
Zeker icm die akrapovic dempers
 
Als je de extra kosten meerekent voor invoeren en ophalen dan is die deal van marktplaats gelijk zijn denk ik. Het is natuurlijk wel wat jij mooi vindt.
Ik zou voor de nederlander gaan, maar ja die keus kan voor iedereen anders zijn.

Overspuiten hoeft niet zondermeer schade te zijn. Er zijn mensen die hun nagel nieuwe motor met een paar kilometer op de teller van +20k euro uit elkaar halen, het frame laten poederen in een andere kleur, alleen omdat ze een andere kleur op het frame willen hebben.
 
Als je de extra kosten meerekent voor invoeren en ophalen dan is die deal van marktplaats gelijk zijn denk ik. Het is natuurlijk wel wat jij mooi vindt.
Ik zou voor de nederlander gaan, maar ja die keus kan voor iedereen anders zijn.

Overspuiten hoeft niet zondermeer schade te zijn. Er zijn mensen die hun nagel nieuwe motor met een paar kilometer op de teller van +20k euro uit elkaar halen, het frame laten poederen in een andere kleur, alleen omdat ze een andere kleur op het frame willen hebben.
Klopt....... dat ben ik
 
Bedankt voor al jullie reacties!
Ben nog even verder aan het zoeken gegaan en ben er nog eentje tegen gekomen. Het lijkt mij een goede te zijn. Een puntje is misschien de teller en het onderhoud. Wat denken jullie als kenners? Hieronder de link:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=f85686c9-00ed-2a31-f3b1-761e4fb38643
Onderhoud vind ik altijd lastig bij tweedehands fietsen, een setje afgestempelde boekjes zegt ook niks eigenlijk. Eerste wat ik doe als ik een tweedehands auto of motor koop is onderhoud geven. Ongeacht wat de boekjes zeggen.
Fiets ziet er zo op de foto's prima uit. Die teller zou ik me niet druk om maken, dit model is beter waterdicht dan het model ervoor. Tellers zijn een zwak punt dus dat hij door ktm vervangen is, is aannemelijk.
Solozit is wel leuk, en als ik het goed begrijp zitten de originele delen er ook bij.
 
Onderhoud vind ik altijd lastig bij tweedehands fietsen, een setje afgestempelde boekjes zegt ook niks eigenlijk. Eerste wat ik doe als ik een tweedehands auto of motor koop is onderhoud geven. Ongeacht wat de boekjes zeggen.
Fiets ziet er zo op de foto's prima uit. Die teller zou ik me niet druk om maken, dit model is beter waterdicht dan het model ervoor. Tellers zijn een zwak punt dus dat hij door ktm vervangen is, is aannemelijk.
Solozit is wel leuk, en als ik het goed begrijp zitten de originele delen er ook bij.
Zietur knap uit !
En circa 2.000 km per jaar mee gereden !
Blokken zijn onverwoestbaar.
Wellicht ff kleppen controleren en GAAAAAAAAAANNNNN !!!!!
 
Ok duidelijk :-)

Heb nog een laatste vraag.
Ik heb een aantal jaar geleden een 2012 model proef gereden, dat was geweldig.
Mijn vraag zit er veel verschil tussen de jaartallen?
En dan doel ik niet op een zwarte achterbrug of andere esthetische wijzigen, maar meer hoe de motor reageert (aan/ uit bv)
 
Er staat ook nog ergens een mooie/goeie oranje 990 te koop. Door een forum lid van hier ingeruild :+

Het karakter van de motor is met de jaren niet veranderd. Het hoort een beetje bij KTM (dat aan en uit), maar wanneer je een aangepaste map inlaadt wordt het al een flink stuk beter. Een smeuige 4 cilinder zal het nooit worden en moet je ook gewoon niet willen. KTM's zijn karakter motoren, je kunt er mee of niet en ze dagen je iedere rit weer opnieuw uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan