KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ok duidelijk :-)

Heb nog een laatste vraag.
Ik heb een aantal jaar geleden een 2012 model proef gereden, dat was geweldig.
Mijn vraag zit er veel verschil tussen de jaartallen?
En dan doel ik niet op een zwarte achterbrug of andere esthetische wijzigen, maar meer hoe de motor reageert (aan/ uit bv)
Jawel........ de eerste modellen hebben een heftig aan/uit gas reactie...... en een kleine tank inhoud, je komt krap op 140 km met een volle tank
Vanaf 2008 zijn ze een stuk beter op het gas.
 
Vanaf 2007 hebben ze de facelift, radiale remmen en grotere tank, ook is vanaf 2007 de mapping iets anders.
Andere map inladen kan eventueel thuis met tuneecu, bij de dealer, of bij tuners zoals Fredriks in Goes, of Ritzen in Weert, etc etc
 
Vanavond maar eens alle filters en O-ringen vervangen van de brandstofpomp. Dat was erg nodig als ik de staat van de filters zo bekijk. Ben benieuwd of ik iets merk tijdens het rijden 👍
 

Bijlagen

  • 4ACC9B55-67D0-4921-BACA-C1D44E021C30.jpeg
    4ACC9B55-67D0-4921-BACA-C1D44E021C30.jpeg
    113,6 KB · Weergaven: 17
  • C02B3641-1CC0-4789-A7AE-879E94F78AC6.jpeg
    C02B3641-1CC0-4789-A7AE-879E94F78AC6.jpeg
    85 KB · Weergaven: 11
  • 57458AE6-E534-41FB-98BF-5A6E609D4535.jpeg
    57458AE6-E534-41FB-98BF-5A6E609D4535.jpeg
    77,6 KB · Weergaven: 13
Dat is geen gek idee om ook eens te doen inderdaad. Die van mij zitten er inmiddels 42k in gok ik. Ik heb ze in ieder geval niet vervangen de laatste 22k
 
Kan zeker geen kwaad, wordt vaak over het hoofd gezien vermoed ik. Of gewoon niet gedaan omdat het te veel werk is.
 
Ik was al met al 2 uurtjes bezig, viel me allemaal wel mee. Er is een goede YouTube video die het stap voor stap uitlegt.
 
Het stelt ook weinig voor, maar het feit dat hij in de tank zit schrikt mensen af denk ik.
 
Bevalt uitstekend! Heb de 990 tot nu toe nog niet gemist iig. Al is het seizoen nu wel klaar vrees ik. Tot nu toe iets meer dan 2500km gereden, dus ik heb nog wel redelijk wat kunnen rijden gelukkig!
 
Bandje op. Mijn volgende wordt de Batlax S22. In de regen rij ik toch niet 100%... aquaplanning = doodsangst. Iemand anders een goed alternatief voor achterband?
 

Bijlagen

  • 73357331_704719860041053_227403657736355840_o.jpg
    73357331_704719860041053_227403657736355840_o.jpg
    136,9 KB · Weergaven: 19
  • 74475156_699528927226813_3368481204587200512_o.jpg
    74475156_699528927226813_3368481204587200512_o.jpg
    166,6 KB · Weergaven: 19
  • 73250123_706903629822676_1024927467686592512_o.jpg
    73250123_706903629822676_1024927467686592512_o.jpg
    161,1 KB · Weergaven: 20
Bevalt uitstekend! Heb de 990 tot nu toe nog niet gemist iig. Al is het seizoen nu wel klaar vrees ik. Tot nu toe iets meer dan 2500km gereden, dus ik heb nog wel redelijk wat kunnen rijden gelukkig!

Hela! Wat nu!?

De 701 sumo staat op mijn lijstje. Mis je het vermogen niet? Of doet de 1 pitter goed werk?
 
Hela! Wat nu!?

De 701 sumo staat op mijn lijstje. Mis je het vermogen niet? Of doet de 1 pitter goed werk?
😁
Ik heb het vermogen tot nu toe nog niet gemist, de 701 loopt als een trein, zeer indrukwekkend voor een 1 pittertje 😎
Hij trekt niet je armen uit de kom zoals een Superduke natuurlijk. Maar dat kan je er ook niet van verwachten. Je levert 50pk en 40Nm in, dat merk je natuurlijk wel. Maar ik mis het niet.
Het rijdt echt heel erg leuk, je hoeft maar aan een bocht te denken en je bent er al doorheen 👌🏻
Als het je wat lijkt zou ik zeggen, ga er een proefrijden en laat je verrassen!
IMG_20191023_155147.jpg
 
74pk and peak torque of 71Nm at 6,750rpm... dit is de Sumo versie (euro4 norm) Haal je alles es er af en laat je het fatsoenlijk afstellen. Dan heb je misschien 80pk en 75+Nm.

Mijn Duke heeft 130pk en 110Nm.... Natuurlijk kun je het oude beest niet met de brommer vergelijken. Ik denk dat ik de Duke hou, ik ben er nog elke keer verliefd op en lach elke keer als ik het gas opentrek. Brrwaaappp!
 
Van C-tek, met zo'n aansluiting: CTEK Laadkabel M6 Schroefogen

De oogjes heb ik er van af geknipt en deze heb ik achter de koplamp aangesloten.Daar zitten namelijk 2 paar loze draden af fabriek:

- 1x geschakelde voeding, daar zit bij mij een USB adapter op
- 1x permanente voeding, daar heb ik de C-tek druppelladeradapter op aangesloten.

Reden dat ik die daar op heb gedaan is omdat de accu erg laag zit, en je niet lekker kon verbinden onder het zadel.
Ik zet mijn stuur dus naar links, en voel dan in het plastic ' bakje' onder de koplamp voor die connector en kan hem dan simpelweg aansluiten. Werkt ideaal!
 
Heeft iemand ervaring met de KTM verwarmde handvaten?
Geen ervaring mee, enige dat ik weet is dat het Daytona hvv is met een ktm sticker erop.
Heb zelf deze net gemonteerd op de husky:
Vooral vanwege de nette subtiele schakelaar ipv zo'n vierkante unit die niet subtiel weg te werken is.
Erg blij mee, en wordt lekker warm, maar heb er nog maar 1x mee gereden 😅
IMG_20191030_132327-1382x1843.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan