KTM SuperDuke 990 Deel 14

Vandaag even aan de motor geknutseld. Gear indicator geplaatst.

Had een keurig beugeltje bijbesteld voor op het stuur, maar had me niet gerealiseerd dat het stuur niet echt in je gezichtsveld zit. Dus maar een beugeltje gemaakt.

Nu nog de juiste versnellingen inleren wanneer ik tijd heb om te rijden.
Hoe stel je deze in en klopt het dat dit even moet ‘leren’ alvorens correct te zijn?
 
Hoe stel je deze in en klopt het dat dit even moet ‘leren’ alvorens correct te zijn?
Je moet je contact een paar keer aan en uit schakelen om het ding in inleermodus te zetten, dan kan je gaan rijden, het ding geeft aan wanneer hij een versnelling 'geleerd' heeft en je door kan naar de volgende versnelling.
Gaat heel snel, dat ding onthoudt welk toerental bij welke snelheid hoort. Ik was de straat nog niet uit en het ding was al ingeleerd.
 
Ja, mijn tank was na een paar maand op de plank liggen ook “wat” langer geworden.
Heb de tank voor met de ene bout vast gezet en om de tank spanbanden getrokken en de achterkant na wat wrikken en duwen op de plek gekregen.
Wat een hel was dat, maar... hij zit.

Idem hier, dacht dat ik gek was geworden dat die niet meer paste
 
Hoe stel je deze in en klopt het dat dit even moet ‘leren’ alvorens correct te zijn?

Klopt helemaal wat Nampus zegt. Is zo gedaan en dan is het verder correct. (Alleen bij slippende koppeling kan hij het even niet volgen, toerental en snelheid kloppen dan niet met elkaar).
 
Vandaag even aan de motor geknutseld. Gear indicator geplaatst.

Had een keurig beugeltje bijbesteld voor op het stuur, maar had me niet gerealiseerd dat het stuur niet echt in je gezichtsveld zit. Dus maar een beugeltje gemaakt.

Nu nog de juiste versnellingen inleren wanneer ik tijd heb om te rijden.

Is die van GiPro? Die van mij moet opnieuw ingeleerd worden nadat ik de tandwielverhouding heb aangepast. Hoe werkt dat?

Edit: sorry te snel geplaatst. thanks nampus 👍
 
Is die van GiPro? Die van mij moet opnieuw ingeleerd worden nadat ik de tandwielverhouding heb aangepast. Hoe werkt dat?

Is een Gipro idd. Je moet dan in het menu naar de functie gaan waarin ‘L’ knippert, dan kun je het inleren opnieuw doen. Heb je de instructies nog ? Ik kan er vanavond wel een fotootje van posten anders.
 
Vraagje:
Ik wil van mijn 2007 SDR het standaard stuur vervangen door een zwart exemplaar. Met zo goed als zelfde dimensies als origineel. Graag jullie advies mbt merk. Rizoma, Renthal, Barracuda, anders?

Originele stuur laten poeder coaten. Kostte mij`15 EUR
 
Vandaag even aan de motor geknutseld. Gear indicator geplaatst.

Had een keurig beugeltje bijbesteld voor op het stuur, maar had me niet gerealiseerd dat het stuur niet echt in je gezichtsveld zit. Dus maar een beugeltje gemaakt.

Nu nog de juiste versnellingen inleren wanneer ik tijd heb om te rijden.

Ik twijfel er ook aan om 1 aan te schaffen.
Is het installeren plug en play? Waar sluit je hem op aan?
Moet je bestellen op motortype specifiek ?
Kleur van display instelbaar? Of hoe kom je aan KTM oranje ? ;)
 
Ik twijfel er ook aan om 1 aan te schaffen.
Is het installeren plug en play? Waar sluit je hem op aan?
Moet je bestellen op motortype specifiek ?
Kleur van display instelbaar? Of hoe kom je aan KTM oranje ? ;)

Ja, is plug and play. Zit een gebruiksaanwijzing bij op welke kabel je moet aansluiten
Ik had die van mij besteld voor KTM
Je moet de kleur aangeven bij bestellen. zijn dacht ik iets van 5 kleuren
 
Ik twijfel er ook aan om 1 aan te schaffen.
Is het installeren plug en play? Waar sluit je hem op aan?
Moet je bestellen op motortype specifiek ?
Kleur van display instelbaar? Of hoe kom je aan KTM oranje ? ;)

Het is niet helemaal plug en play, afhankelijk van het type motor dat je hebt. Op de superduke (in elk geval bj 07) is er 1 stekker en daarnaast nog 1 draad die je op de draad van de toerenteller moet aansluiten. Hier krijg je een ‘scotchlock’ voor. Maar ik heb deze op advies in de prullenbak gegooid en de draden netjes aan elkaar gesoldeerd.

Volgens mij hebben ze helaas geen oranje. Ik heb voor rood gekozen.
 
Opnieuw inleren van de GiPro is gelukt! :]

Ik heb de blauwe versie. Klinkt lelijk maar ben er eigenlijk erg blij mee 👌
 
Hoi, ben nieuw op het forum en ben op zoek naar een Superduke 990R. Heb er eentje gezien met bouwjaar 2013 (ook via kenteken check klopt dit) echter het framenummer is deze V........AM...... 2010. Het bouwjaar volgens het framenummer is dus 2010. Is dit opmerkelijk en onlogisch of zie ik iets over het hoofd?
 
Hoi, ben nieuw op het forum en ben op zoek naar een Superduke 990R. Heb er eentje gezien met bouwjaar 2013 (ook via kenteken check klopt dit) echter het framenummer is deze V........AM...... 2010. Het bouwjaar volgens het framenummer is dus 2010. Is dit opmerkelijk en onlogisch of zie ik iets over het hoofd?
Overjarig model dat een paar jaar in de showroom heeft gestaan en pas in 2013 op kenteken is gezet misschien?
 
  • Leuk
Waarderingen: BOTB
Dank je BOTB en nampus. Dat was ook mijn 1e gedachte, maar had raar onderbuik gevoel. Motor heeft ca 14.000 km gelopen, maar wel al 6 eigenaren gehad. Daarom wil ik graag even historie uitzoeken alvorens (mogelijk) een kat in de zak te kopen. Boekjes/facturen ofwel historie zit er niet bij.

Fiets ziet er verder netjes uit, geen overmatige slijtage o.i.d. Iemand nog tips wat ik nog kan uitzoeken?
 
  • Leuk
Waarderingen: BOTB
Aangezien er nogal veel samen geraapte twijfelachtige Ren (en ook gewone Superdukes btw) te koop staan, zou ik zeggen controleer goed of het echt een R is, en niet een samenraapsel van verschillende bouwjaren en types.
Post hier anders een foto, dan kijken we even mee 😁
 
Ik had hem ook zien staan, vind de prijs laag als je kijkt naar de andere R-en die te koop staan. Zeker gezien de kilometerstand en bouwjaar.
En zonder boekjes is dat ook altijd maar afwachten.
 
Probleem opgelost en de eerste 200km zitten er al weer op. Het was een massa probleem. Het originele probleem is nooit opgelost. Maar de work arround werkt perfect. Volgens de stroomschema MOET er nog een dedicated massa kabel van de - naar 't frame gaan. Deze is nergens te bekennen, hoe zit dit bij jullie? Het kan dus zijn dat hij altijd met starten de massa via de spanningsverdeler kreeg. Vandaar dat ik in 3 jaar tijd 2 spanningsverdelers heb versleten.

Tadaa.wav

Edit: hij heeft ook nooit zo goed gestart (snel).
 

Bijlagen

  • thumbnail_image002.jpg
    thumbnail_image002.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 11
MathijsA, ben de historie toch via via tegen gekomen. Garage gebeld die ‘m in onderhoud gehad heeft. Die gaf aan, laten staan. Is import uit Nigeria en heeft schade gehad. Is vlgs KTM bouwjaar 2010 en niet 2013.
 
ligt eraan wat je bijlapt..

Maar niet lullig bedoeld maar de meeste motors worden of zelf onderhouden of niet merk-deal afhankelijk.
 
MathijsA, ben de historie toch via via tegen gekomen. Garage gebeld die ‘m in onderhoud gehad heeft. Die gaf aan, laten staan. Is import uit Nigeria en heeft schade gehad. Is vlgs KTM bouwjaar 2010 en niet 2013.
Nigeria 😮 wtf!
Ver vandaan blijven dan idd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan