Dat 98 tanken helpt daar weinig aan volgens mij. Ik heb altijd 98 getankt, maar ook mijn tank was altijd gegroeid nadat hij eraf was geweest.
Moet wel zeggen dat ik nooit met spanbanden oid aan de gang heb gemoeten.
Altijd eerst de voorste bout er 2 of 3 gangen in, en dan de achterste bouten. Ging altijd prima.
Vorig weekend de luchtfilter in nieuwe olie gezet, dus ik mocht er ook weer aan geloven. De methode van Nampus gebruik ik ook altijd. Ik schroef de voorste er dus een aantal gangen in, vervolgens steek ik iets smals (bv. een smalle inbussleutel) door de gaten die dus niet goed uitgelijnd staan. Dan gebruik ik de hefboom om hem op de juiste plek te zetten, stop dan een grote platte schroevendraaier (met een doekje) tussen frame en de tank, haal de inbussleutel eruit en doe dan de bouten erin. Dat 2x en vervolgens alles aandraaien. Het is geen fijn werk, maar in een paar minuten wel geregeld.
Ik kwam afgelopen weekend na een ritje erachter dat ik wat druppeltjes KVS links verlies. Ik zie wat druppelresten op de olietank en op de valblokken. Het is minimaal, want het peil is niet noemenswaardig gezakt. Ik ga nog even goed op onderzoek uit, maar iemand dit ook weleens gehad? Is het misschien een bekend kwaaltje ergens?