KTM SuperDuke 990 Deel 14

Dat 98 tanken helpt daar weinig aan volgens mij. Ik heb altijd 98 getankt, maar ook mijn tank was altijd gegroeid nadat hij eraf was geweest.
Moet wel zeggen dat ik nooit met spanbanden oid aan de gang heb gemoeten.
Altijd eerst de voorste bout er 2 of 3 gangen in, en dan de achterste bouten. Ging altijd prima.

Vorig weekend de luchtfilter in nieuwe olie gezet, dus ik mocht er ook weer aan geloven. De methode van Nampus gebruik ik ook altijd. Ik schroef de voorste er dus een aantal gangen in, vervolgens steek ik iets smals (bv. een smalle inbussleutel) door de gaten die dus niet goed uitgelijnd staan. Dan gebruik ik de hefboom om hem op de juiste plek te zetten, stop dan een grote platte schroevendraaier (met een doekje) tussen frame en de tank, haal de inbussleutel eruit en doe dan de bouten erin. Dat 2x en vervolgens alles aandraaien. Het is geen fijn werk, maar in een paar minuten wel geregeld.

Ik kwam afgelopen weekend na een ritje erachter dat ik wat druppeltjes KVS links verlies. Ik zie wat druppelresten op de olietank en op de valblokken. Het is minimaal, want het peil is niet noemenswaardig gezakt. Ik ga nog even goed op onderzoek uit, maar iemand dit ook weleens gehad? Is het misschien een bekend kwaaltje ergens?
 
Laten we dat niet hopen... Maar kans is er inderdaad wel. 450 Euro kost zon ding nieuw zag ik. Snel maar even op onderzoek uit bij de motor. Probleem is wel dat het alleen lijkt te lekken onder druk (dus als motor warm is), dus zoeken wordt denk ik erg lastig (of direct na een ritje).
 
Vorig weekend de luchtfilter in nieuwe olie gezet, dus ik mocht er ook weer aan geloven. De methode van Nampus gebruik ik ook altijd. Ik schroef de voorste er dus een aantal gangen in, vervolgens steek ik iets smals (bv. een smalle inbussleutel) door de gaten die dus niet goed uitgelijnd staan. Dan gebruik ik de hefboom om hem op de juiste plek te zetten, stop dan een grote platte schroevendraaier (met een doekje) tussen frame en de tank, haal de inbussleutel eruit en doe dan de bouten erin. Dat 2x en vervolgens alles aandraaien. Het is geen fijn werk, maar in een paar minuten wel geregeld.

Ik kwam afgelopen weekend na een ritje erachter dat ik wat druppeltjes KVS links verlies. Ik zie wat druppelresten op de olietank en op de valblokken. Het is minimaal, want het peil is niet noemenswaardig gezakt. Ik ga nog even goed op onderzoek uit, maar iemand dit ook weleens gehad? Is het misschien een bekend kwaaltje ergens?
De slangenklemmen schijnen wel eens de geest te geven. Origineel zitten van die 1x te gebruiken slangenklemmen aan, ik heb er ook nieuwe(niet zulke mooie, maar niet in het zicht!) opgezet nadat ik onlangs de raditateur weer zwart heb gespoten.
Nu met vette actie foto trouwens.... *D
Schermafbeelding 2020-04-29 om 15.51.38.png



94884308_10157507132868542_3952969499874951168_n.jpg
 
MathijsA, ben de historie toch via via tegen gekomen. Garage gebeld die ‘m in onderhoud gehad heeft. Die gaf aan, laten staan. Is import uit Nigeria en heeft schade gehad. Is vlgs KTM bouwjaar 2010 en niet 2013.
wtf.....
 
Zoals Annanas al zegt, check eerst de slangenklemmen! Kwam op het sd.net forum zeer regelmatig voorbij als zwak puntje.
 
Bij mij was het geval dat de koelfan behuizing tegen de radiator zat en door het uit zetten of trillen van de motor is bij mij 1 (lamel) lek geraakt

Ja, dat was bij mij ook, nu je het zegt, was dat alweer vergeten, dikke ontwerpfout van kTm.......
 
Laten we dat niet hopen... Maar kans is er inderdaad wel. 450 Euro kost zon ding nieuw zag ik. Snel maar even op onderzoek uit bij de motor. Probleem is wel dat het alleen lijkt te lekken onder druk (dus als motor warm is), dus zoeken wordt denk ik erg lastig (of direct na een ritje).

Afschroeven en laten lassen. Ik was 80 euro kwijt :)
 
Ventilator eraf en motor starten, bij mij liepen de druppeltjes er langzaam uit, toen ik de radiator eraf had en er druk op zette was het een heel dun straaltje dat er uit spoot.....
 
Iemand ervaring met trackdays en aftermarket uitlaten ? Ik heb leovinces met dbkillers en open luchtfilter, maar twijfel of dit niet te luid is voor Lelystad (Max 95db) en Assen (dacht Max 101db dynamisch gemeten).

Ik heb de mogelijkheid de standaard uitlaten te monteren, maar weet niet of dat problemen geeft in combinatie met open luchtfilter en de akra-map ?
 
Weet niet hoe het met track days gaat, maar ik weet wel dat je het gaat merken als je de mapping niet aanpast. Alleen al als ik de db killer erin doe merk ik dat de motor minder fijn loopt.
 
Bedankt voor de ervaringen. Ik ga het maar proberen met de Leo’s en rekening houden met waar ze meten ! Hoop dat het goed gaat
 
Ik wil van de zomer gaan kijken voor een motor met wat meer comfort.....
wie weet is er hier interesse in de ktm....
e055a8c3-581a-4081-9223-439c21a18111.jpg
IMG_2668.JPG
 
Weet of heeft iemand hier nog een setje akrapovic hexa dempers, of een mooi slip on setje van een ander merk?
Ik heb nog steeds een set Remus hexacones liggen. Toen de tijd er maar kort op gehad omdat ik vrij snel daarna de FMF apex erop heb gezet. Wilde iets meer geluid en dat was gelukt met de FMF. De remus is de glanzende versie met carbon eindkappen en inclusief db killers. Er is zowaar een filmpje van te vinden op youtube, ware het wel aardappel kwaliteit.

Heb de Remus altijd bewaard voor als ik Duitsland in zou gaan of andere landen waar ze wat strenger zijn, maar dat is er nooit van gekomen eigenlijk. Althans, dat wisselen dan.
RemusHexacone.jpg
 
Iemand hier nog een tip om de taartschep af te halen?
Wil de knipperlichten wel goed zichtbaar houden... is hier uberhaupt een oplossing voor incm de akra’s?
 
Ik heb nog steeds een set Remus hexacones liggen. Toen de tijd er maar kort op gehad omdat ik vrij snel daarna de FMF apex erop heb gezet. Wilde iets meer geluid en dat was gelukt met de FMF. De remus is de glanzende versie met carbon eindkappen en inclusief db killers. Er is zowaar een filmpje van te vinden op youtube, ware het wel aardappel kwaliteit.

Heb de Remus altijd bewaard voor als ik Duitsland in zou gaan of andere landen waar ze wat strenger zijn, maar dat is er nooit van gekomen eigenlijk. Althans, dat wisselen dan.
RemusHexacone.jpg

Lekker klein motortje bij jou ook :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan