KTM SuperDuke 990 Deel 14

Goedemorgen,

Heeft iemand de S22 van Bridgestone al ervaren?
Heb toevallig vanochtend de achterste s21 van de husky vervangen voor een s22.
Vanmiddag +-100km gereden, op het droge iig een prima bandje. Meer kan ik er nog niet van zeggen 😁
 
Ik heb de s21 op mijn vorige motor gehad. Erg tevreden over, voelden erg wendbaar, vooral toen ze nog nieuw waren. Ook op nat wegdek prima
 
Goedemorgen,

Heeft iemand de S22 van Bridgestone al ervaren?
Heb de s21 en vriendlief ook, echt topbandje. Veel ronder en ook meer ehm.. stuurplezier ? Bt016 wordt zo snel vierkant en is ook van zichzelf veel platter ofzo. Topband, ook met regen wel :Y
 
Heb m'n MT09 laten afleveren op S22, ik vind het een heel prettig bandje. Vond de M7RR ook een hele fijne band :)
 
Vandaag een dagje spelen met de SD op Assen. Valt me nog niet tegen, best stabiel ook op hogere snelheden !
 

Bijlagen

  • 3161C0DC-4C32-4B57-9AF9-A5C3338FB6CB.jpeg
    3161C0DC-4C32-4B57-9AF9-A5C3338FB6CB.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 26
Is die foto van voor het rijden, of heb je nog zoveel veerweg over aan de voorkant?

Scherp ! Dit is ongeveer wat ik gebruik nu, het lijkt wel alsof de voorveren relatief zwaar zijn ten opzichte van de schokdemper. Ik ga De preload nog maar wat verder minderen. Wel vreemd dat ik de schokdemper juist alle beschikbare preload heb ingedraaid en gewoon de hele veerweg gebruik.

Of ik rem gewoon niet hard genoeg natuurlijk ;)
 
Scherp ! Dit is ongeveer wat ik gebruik nu, het lijkt wel alsof de voorveren relatief zwaar zijn ten opzichte van de schokdemper. Ik ga De preload nog maar wat verder minderen. Wel vreemd dat ik de schokdemper juist alle beschikbare preload heb ingedraaid en gewoon de hele veerweg gebruik.

Of ik rem gewoon niet hard genoeg natuurlijk ;)
Je hebt dan nog aardig wat over aan de voorkant idd.
Houd er wel rekening mee dat de maximale veerweg niet altijd tot aan de onderkant van de binnenpoot komt. Weet niet hoe dat bij de 990 zit. Kan best zijn dat er 2cm binnenpoot ongebruikt blijft als je op je maximale veerweg zit. Maar dat is een kwestie van meten. Je hebt 135 mm veerweg voor. Even meten hoe lang de binnenpoot is als het gewicht van de voorkant is.
Alles wat je meer meet dan 135mm blijft over aan de onderkant van je binnenpoot.
 
Je hebt dan nog aardig wat over aan de voorkant idd.
Houd er wel rekening mee dat de maximale veerweg niet altijd tot aan de onderkant van de binnenpoot komt. Weet niet hoe dat bij de 990 zit. Kan best zijn dat er 2cm binnenpoot ongebruikt blijft als je op je maximale veerweg zit.

Dat zou natuurlijk kunnen! Er is sowiezo weinig informatie te vinden over wat nu de ideale hoeveelheid sag is voor de superduke. De veerweg is ook een stuk langer dan de Supersport motoren, dus weet niet of je van de percentages uit kunt gaan die daar voor gegeven worden.

Ik maak me er ook niet al te druk om want ik weet dat er meer winst valt te halen door te oefenen op mijn rijtechniek.
 
Laatst bewerkt:
De s21 rij ik nu ook zelf en is me erg goed bevallen! Ze zijn echter aan vervanging toe.

Prijsverschil met de ''nieuwe'' s22 is niet super groot. Bridgestone zelf claimt dat deze band op alle fronten beter is dan de s21.

Ben benieuwd, afspraak gemaakt voor de S22 :)
 
We horen het graag!

Update over mijn SD:
De motor lijkt prima te draaien bij een koude start. Na ca. 15 seconden beginnen de problemen (stotteren en “misfires”)

Heb de bobines door gemeten en deze geven dezelfde waardes aan (1,5 OHM). De kabelboom waar deze aan vast zit geven ook dezelfde waardes (121 kOhm)

Binnen de 15 sec worden beide uitlaten ongeveer even warm. Kan dus helaas geen onderdelen uitwisselen om te zien of het probleem verhuisd.

Dan maar de bougies vernieuwen, ook al zijn die pas 10k km oud (3jr)

Mijn idee is dat aangezien het probleem pas na 15 sec voor doet, het waarschijnlijk elektrisch en niet mechanisch is.

Overigens is het laadvoltage over het hele toeren bereik ca 13,5 - 14V.

De motor slaat af na een paar seconden stationair draaien.

Hoor graag jullie suggesties!
 

Bijlagen

  • 6481A3F5-8ABE-4F9F-B7D3-E4B9A72664EF.jpeg
    6481A3F5-8ABE-4F9F-B7D3-E4B9A72664EF.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk... heb die zelf helaas niet gekregen bij aanschaf. Zojuist even besteld samen met een nieuwe set bougies.
 
Eerst de bougies afwachten die heb je al besteld. Maar 10k (3 jaar) is wel een mooi moment om er een setje nieuwe in te doen idd :+ . Daarnaast kan het zijn dat de bobine doorslaan wanneer ze warm worden. Dit kun je niet weervinden in de meetwaarden, de enige oplossing is uitwisselen met andere bobines. Misschien iemand daar in het hele hoge noorden die ze even met je wil uitwisselen?
 
We horen het graag!

Update over mijn SD:
De motor lijkt prima te draaien bij een koude start. Na ca. 15 seconden beginnen de problemen (stotteren en “misfires”)

Heb de bobines door gemeten en deze geven dezelfde waardes aan (1,5 OHM). De kabelboom waar deze aan vast zit geven ook dezelfde waardes (121 kOhm)

Binnen de 15 sec worden beide uitlaten ongeveer even warm. Kan dus helaas geen onderdelen uitwisselen om te zien of het probleem verhuisd.

Dan maar de bougies vernieuwen, ook al zijn die pas 10k km oud (3jr)

Mijn idee is dat aangezien het probleem pas na 15 sec voor doet, het waarschijnlijk elektrisch en niet mechanisch is.

Overigens is het laadvoltage over het hele toeren bereik ca 13,5 - 14V.

De motor slaat af na een paar seconden stationair draaien.

Hoor graag jullie suggesties!

Kun je toevalllig met TuneEcu controlen of je idle control valves nog werken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan