KTM SuperDuke 990 Deel 14

Hallo, ik meende het eens gelezen te hebben, maar wie weet dit?

Is de duke op de zijstandaard koud gemeten, qua olieniveau gelijk aan de oorspronkelijke manier van peilen?

Qua olieverbruik is de Castrol overigens echt een aanrader. Op 2500km nog geen druppel verbruikt :)
Bij mij zat er geen merkbaar verschil tussen koud en warm meten. Maar dan wel beide met de motor rechtop.
 
Aflezen blijft een gezeik met dit ding. Ik merk bijvoorbeeld toch wel verschil in aflezen bij een redelijk warme motor (4streepjes) of echte echte warme motor. Daarnaast ga je er zelf vaak naast staan om te peilen en iets kantelen van de motor maakt dan ook al veel verschil.

Als je dan zou weten hoe je koud moet meten op zijstandaard ben je hier vanaf 😂
 
Aflezen blijft een gezeik met dit ding. Ik merk bijvoorbeeld toch wel verschil in aflezen bij een redelijk warme motor (4streepjes) of echte echte warme motor. Daarnaast ga je er zelf vaak naast staan om te peilen en iets kantelen van de motor maakt dan ook al veel verschil.

Als je dan zou weten hoe je koud moet meten op zijstandaard ben je hier vanaf 😂
Zolang er olie in die buis staat zit je wel goed 😅
 
en wat is de weersverwachting? wel lekkere vooruitzichten!
We komen maandag aan (op tijd als er niet teveel STAU en BAUSTELLE is op zondag in DL), weer is tm woensdag sowieso goed, donderdag en vrijdag matig. Afhankelijk vh weer kijken we waar we heen gaan. Wil heeeel graag de Stelvio rijden nog... maar ff kijken hoe het loopt :Y
 
Hallo, ik meende het eens gelezen te hebben, maar wie weet dit?

Is de duke op de zijstandaard koud gemeten, qua olieniveau gelijk aan de oorspronkelijke manier van peilen?

Qua olieverbruik is de Castrol overigens echt een aanrader. Op 2500km nog geen druppel verbruikt :)
Welke Castrol is dat precies?
 
De mogelijkheden zijn eindeloos,
-Motohooligan airbox
-DNA airbox stage 1, 2 of 3
-rottweiler
-Procycle uit je link zou ook moeten passen, is in feite gewoon een rottweiler zonder rottweiler logo volgens mij.
-losse baseplate van 'de Griek' icm ITG filter (wat uiteindelijk dus hetzelfde is als de rottweiler of die Procycle)
-andere optie die schijnbaar hetzelfde resultaat geeft : men neme het standaarddeksel van de airbox meten van 1 van de vlakke stukken aan de bovenkant de lengte en breedte. Zoek een passend filter van K&N uit. Maak vierkant gaat van die afmeting in deksel. Plak dat filter erin met polymax oid. Voila. Open airbox voor een paar tientjes. (dit was volgens mij de norm in de Superduke battle in het Verenigd Koninkrijk)

Wat betreft sas: je kan het laten zitten en aan laten als je het geklapper leuk waardeert als je je gas dicht draait. Zo niet: uitvinken in tune ecu is voldoende.
Verwijderen scheelt wat ruimte en slangeboel bij onderhoud, maar is niet noodzakelijk.

Qua vermogenswinst, als ik het me goed herinner scheelde het bij mij +- 8pk piek, maar +-12pk rond de 5 a 6k rpm. Heb nog wel ergens een grafiek geloof ik, die zou ik even op moeten zoeken.

Gasrespons durf ik niet te zeggen hoeveel invloed enkel die airbox daarop heeft.
Dat zit ook heel erg in o2 sensors uitschakelen en dat soort grappen.

Al met al vond ik het zeker de moeite waard.
Alleen al voor het geluid, en net als jij vond ik juist die open throttle bodies in het zicht geweldig!


De motor is toe aan de 30000 beurt en daarom ook de keuze gemaakt het luchtfilter aan te pakken. Ik laat alleen de kleppen stellen en de rest van de grote beurt ga ik zelf uitvoeren komende winter. Nog wel enkele vragen;

- Ik heb navraag gedaan bij die procycle gasten. Ze gaven aan dat het past op een SMT, dat is dan toch ook passend voor de Duke? Ik zie alleen wel een gat minder (die voor de check valve?)

- Iemand enig idee hoe je de invoerkosten uit Amerika kunt berekenen? (zowel rottweiler als procycle komen uit Amerika) Met de griek krijg ik geen contact en motohooligan is uitverkocht maar ook erg prijzig.

- Heeft iemand een link naar de download voor tune ECU en een link voor het juiste kabeltje (of eentje te koop)?

Thanks alvast en hopelijk kunnen jullie me helpen als het straks zover is met de juiste mapping etc. Dat tune ECU zie ik nog het meest tegenop :+:+:+
 
Laatst bewerkt:
We komen maandag aan (op tijd als er niet teveel STAU en BAUSTELLE is op zondag in DL), weer is tm woensdag sowieso goed, donderdag en vrijdag matig. Afhankelijk vh weer kijken we waar we heen gaan. Wil heeeel graag de Stelvio rijden nog... maar ff kijken hoe het loopt :Y
Die Stelvio staat echt op de to do lijst van een beetje motor rijder.
Ben benieuwd of het is wat je ervan verwacht.
Meestal erg druk........
 
Jensson je kunt mijn kabeltje wel lenen voor het inlezen van de map als je er geen kunt vinden 👍

zag er zelf ook wel tegenop maar achteraf viel het me alles mee en was het vrij eenvoudig
 
- Ik heb navraag gedaan bij die procycle gasten. Ze gaven aan dat het past op een SMT, dat is dan toch ook passend voor de Duke? Ik zie alleen wel een gat minder (die voor de check valve?)

Dat zou volgens mij gewoon moeten passen. Airbox van alle 990's zijn volgens mij allemaal hetzelfde.
Dat gat dat ontbreekt is van de carterontluchting. Procycle levert zo te zien een los filtertje mee waar de carterontluchting dan op uit komt.


- Iemand enig idee hoe je de invoerkosten uit Amerika kunt berekenen? (zowel rottweiler als procycle komen uit Amerika) Met de griek krijg ik geen contact en motohooligan is uitverkocht maar ook erg prijzig.

Mogelijke kosten kun je hier berekenen:
 
Iemand ervaring met aftermarket schakelsetje voor de Superduke? Na het monteren van de originele airbox lijken de geluidsproblemen toch wat verbeterd en mag het beestje blijven als trackbike. Alleen heb ik op de originele voetsteunen met mijn maatje 47 te weinig grondspeling en vliegen te teensliders (rechts) er vandoor, dus beter wat verhoogde stepjes monteren voor volgend seizoen.
Dus laat maar horen wat jullie aanraden! Thx
 
Zie ik jullie nouw vanmorgen bij de benzine pomp staan... nabij de Moezel.
Ik claxoneerde nóg
Nee gisteren waren wij al lang en breed in Oostenrijk, in 1x gered zondag *D
Pak aan en zo weer :]
88D5220D-2C17-4A5D-914E-BB288AF19E80.jpeg
 
:W Weer terug van een paar dagen Oostenrijk. De KTM motohall bezocht, mega gaaf! Echt een aanrader. :Y
Hierbij wat plaatjes:

50357172752_c5e93ebe50_h.jpg

50357221232_de935fc477_h.jpg

50357030746_194826252c_h.jpg


50357219637_d776b91c99_h.jpg


Rest van de foto's vindt u hier. 8-)


Hieronder zie je de ''workshop'';

50356847081_8fec4c16e0_h.jpg


De motohall heeft op de kelder/beneden verdieping een mega werkplaats. Hier worden alle motoren museum-klaar gemaakt. Tot voor een paar jaar geleden bewaarde KTM nooit motorfietsen(zoals sommige automerken wel doen), waardoor in het museum ook(vaak) gebruikte motoren staan. De superduke zitten bijv enorm oude Pirelli's op, maar de motor die er voor stond was voorzien van verse S22's. In de werkplaats ff aan de praat geraakt met de monteur en die gaf aan dat ie soms best moet zoeken naar de juiste onderdelen, zeker oudere type's. Hij heeft die vrijheid en scharrelt zo via ebay en dergelijke websites alles bij elkaar :P

Ook was er een hal met alle oude race- en crossmotoren van o.a. Dakar en Moto2. De outfit werd er ook bij gezet.
Zo kon je een echte Moto2 aanraken zonder 3 hekken er omheen. Toch leuk om zoiets eens van écht dichtbij te zien :9.

50357136282_3c66386050_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan