KTM SuperDuke 990 Deel 14

Hallo motor fanaten

Mijn naam is stefan, ik ben al wat jaren fanatiek motorrijder, maar nog echt verdiept in de techniek ervan en waar je allemaal op moet letten en wat je moet weten.
Ik ben tevens ook helemaal fan van de superduke en dan vooral de 990, vind deze een plaatje.
Ik heb Las geleden mijn motor verkocht en wil nu kjjken voor een superduke 990, alleen zie ik zoveel, dat ik niet meer weet wat goed en slecht is, en waar ik op moet letten, zouden jullie me kunnen vertellen waar ik op moet letten bij een aankoop van een superduke 990? Graag hoor ik jullie reacties. Gr stefan
 
Hallo motor fanaten

Mijn naam is stefan, ik ben al wat jaren fanatiek motorrijder, maar nog echt verdiept in de techniek ervan en waar je allemaal op moet letten en wat je moet weten.
Ik ben tevens ook helemaal fan van de superduke en dan vooral de 990, vind deze een plaatje.
Ik heb Las geleden mijn motor verkocht en wil nu kjjken voor een superduke 990, alleen zie ik zoveel, dat ik niet meer weet wat goed en slecht is, en waar ik op moet letten, zouden jullie me kunnen vertellen waar ik op moet letten bij een aankoop van een superduke 990? Graag hoor ik jullie reacties. Gr stefan
Heb je de openingspost van dit topic al doorgelezen? Daar zou ik mee beginnen, staat een hoop bruikbare info in.
 
Hallo motor fanaten

Mijn naam is stefan, ik ben al wat jaren fanatiek motorrijder, maar nog echt verdiept in de techniek ervan en waar je allemaal op moet letten en wat je moet weten.
Ik ben tevens ook helemaal fan van de superduke en dan vooral de 990, vind deze een plaatje.
Ik heb Las geleden mijn motor verkocht en wil nu kjjken voor een superduke 990, alleen zie ik zoveel, dat ik niet meer weet wat goed en slecht is, en waar ik op moet letten, zouden jullie me kunnen vertellen waar ik op moet letten bij een aankoop van een superduke 990? Graag hoor ik jullie reacties. Gr stefan

Mijn sdr staat te koop bij Axels Bikeshop in Heerhugowaard, erg goede fiets met bijna alle opties erop en met iets meer dan 30K op de teller maar wel net de hele dure grote beurt gehad. Laat je niet afschrikken door de prijs, hij is niet supergoedkoop maar zeker onderhandelbaar.
 

Bijlagen

  • 20170805_092200.jpg
    20170805_092200.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 23
Mijn sdr staat te koop bij Axels Bikeshop in Heerhugowaard, erg goede fiets met bijna alle opties erop en met iets meer dan 30K op de teller maar wel net de hele dure grote beurt gehad. Laat je niet afschrikken door de prijs, hij is niet supergoedkoop maar zeker onderhandelbaar.
 

Bijlagen

  • IMG_4485.JPG
    IMG_4485.JPG
    768,3 KB · Weergaven: 16
No offence maar n 1290 begint nu voor 9000 euro al.... denk dat je prijs wel behoorlijk afschrikt :P
 
No offence maar n 1290 begint nu voor 9000 euro al.... denk dat je prijs wel behoorlijk afschrikt :P
Mee eens, toen ik in 2010 mijn sd kocht, kocht je voor 9 a 10k een 2008 sdr met +-20k km erop.
Dat was toen een fiets van 2 jaar oud.....
De prijzen van de Superdukes hebben mij altijd verbaasd.
 
Mee eens, toen ik in 2010 mijn sd kocht, kocht je voor 9 a 10k een 2008 sdr met +-20k km erop.
Dat was toen een fiets van 2 jaar oud.....
De prijzen van de Superdukes hebben mij altijd verbaasd.
Nouja, vragen kan altijd ;-)
Probleem is ook wel dat bijv een nieuwe mt07 geen ruk meer kost. Leuke motor voor weinig geld... 8000 kost zo’n ding nieuw _O- heb zelf 2 jaar terug voor mijn SD met toen 28k oid er op, 6250 betaald. Incl mooie akra’s, ergo zadel en hoog ruitje. Voor mij perfect.
Denk als ik nu zou verkopen dat ik blij moet zijn met 4500... :X
 
Nouja, vragen kan altijd ;-)
Probleem is ook wel dat bijv een nieuwe mt07 geen ruk meer kost. Leuke motor voor weinig geld... 8000 kost zo’n ding nieuw _O- heb zelf 2 jaar terug voor mijn SD met toen 28k oid er op, 6250 betaald. Incl mooie akra’s, ergo zadel en hoog ruitje. Voor mij perfect.
Denk als ik nu zou verkopen dat ik blij moet zijn met 4500... :X
Ja vragen kan altijd, maar dan heb je wel kans dat je er een half jaar of langer over doet om hem te verkopen natuurlijk.

Ik kocht de mijne in 2010 (2007 sd) met 20k erop voor 8k, en heb hem vorig jaar ingeruild met net geen 50k erop voor 4k.
Vond het niet slecht qua afschrijving 😊
Had er via particuliere verkoop miss iets meer voor kunnen krijgen, maar had geen zin in idioten aan de deur of om er een half jaar mee te blijven zitten, dus lekker ingeruild 👌🏻
 
Idd aan de prijs, maar beter te duur dan niet te koop :]

De witte -R is een uitstervend ras en ook met zo’n lage km stand zijn er niet veel alternatieven

kunnen we gelijk weer in discussie gaan of dit een echte -R is of niet 😇
 
Idd aan de prijs, maar beter te duur dan niet te koop :]

De witte -R is een uitstervend ras en ook met zo’n lage km stand zijn er niet veel alternatieven

kunnen we gelijk weer in discussie gaan of dit een echte -R is of niet 😇
Daar heb je ook wel gelijk in.
Verder valt er weinig te discussiëren, dit is een echte R 😁
 
Het proefpassen van de ‘18 koplamp gaat aardig goed. Het elektrische aansluiten is gelukt, dank voor de tips Benji!
Het zal nog aardig wat werk zijn om de koplamp wat dichter bij het stuur te plaatsen maar dat gaat goed komen :]
 

Bijlagen

  • 3A26463D-190C-424E-B120-CA0E143EAA4D.jpeg
    3A26463D-190C-424E-B120-CA0E143EAA4D.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 28
  • F1CCF1F5-AF2D-42B7-97A7-E58B7150F557.jpeg
    F1CCF1F5-AF2D-42B7-97A7-E58B7150F557.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 26
Hier nog iemand belang bij zwarte bagster tankhoes? Graag pb anders gaat ie op marktplaats.
 
Het proefpassen van de ‘18 koplamp gaat aardig goed. Het elektrische aansluiten is gelukt, dank voor de tips Benji!
Het zal nog aardig wat werk zijn om de koplamp wat dichter bij het stuur te plaatsen maar dat gaat goed komen :]
Nice! Hangt hij niet te laag? Ivm veerweg?
 
Ja, ik denk dat hij inderdaad wel iets hoger en meer richting de tank zal gaan. Zal helaas een oplossing moeten vinden voor het contact, dat zit nu in de weg.
 
Hallo, ik meende het eens gelezen te hebben, maar wie weet dit?

Is de duke op de zijstandaard koud gemeten, qua olieniveau gelijk aan de oorspronkelijke manier van peilen?

Qua olieverbruik is de Castrol overigens echt een aanrader. Op 2500km nog geen druppel verbruikt :)

Bij mij komt dit ook overeen, koud peilen op de zijstandaard is een goede indicatie
 
Hallo allemaal, hier ben ik nog een keer, ik heb een superduke 990 R op het oog en zit er serieus aan te denken om deze te kopen, alleen er zit maar een enkel zadel op, is het mogelijk om op een superduke 990 R een buddyseat zadel op te zetten?

Graag hoor ik jullie reactie
 
Hallo allemaal, hier ben ik nog een keer, ik heb een superduke 990 R op het oog en zit er serieus aan te denken om deze te kopen, alleen er zit maar een enkel zadel op, is het mogelijk om op een superduke 990 R een buddyseat zadel op te zetten?

Graag hoor ik jullie reactie
Dat kan maar dan heb je wel iets meer nodig dan alleen een zadel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan